זה משהו שלא היה קיים בזמנו.עיין תשובת מרן שליט"א בשו"ת הראשון לציון ונדפס בקובץ בית יוסף להרב נוריאל רפי (כמדומה)
המעיין בשמירת שבת כהלכתה יראה שהביא ח' או ט' צירופים להקל בזה.מה דעת מרן הראש"ל בענין סערת המעלית שבת מהדרין?
הצג קובץ מצורף 9869
שינו הרבה דברים בפעולת המעלית שגרמו להגר"י רובין להתיר את המעלית שבת, עד שחזר בו (לכה"פ מהוראת ההיתר) כנ"ל.ומה יש חדש תחת השמש כעת שלא שערום דורות הקדמונים?
האם ידוע לכבודו הטעמים לזה, והמו"מ ביניהם?שינו הרבה דברים בפעולת המעלית שגרמו להגר"י רובין להתיר את המעלית שבת, עד שחזר בו (לכה"פ מהוראת ההיתר) כנ"ל.
שמעתי שדעת הגרש"י זעפראני הייתה לא להשתמש במעליות אלו.
מצ"ב דברי המתירים שנכתבו כמובן קודם שחזרו בהם כמובא לעיל.האם ידוע לכבודו הטעמים לזה, והמו"מ ביניהם?
אפשר להעלות את זה?עיין תשובת מרן שליט"א בשו"ת הראשון לציון ונדפס בקובץ בית יוסף להרב נוריאל רפי (כמדומה)
יותר נכון לשאול למה בזמנו (לפני 20 שנה) לא כתב ופרסם בשמו כפי שביקש ממנו אביו?למה רק עכשיו שומעים על ההיתר הזה מלפני עשרים שנה?
משום מה אצל חסידים הדבר היה הרבה פחות חמור גם לפני החידושים שנעשו. מעניין אם זה מסיבה הלכתית (כי הגר"ש וואזנר היה נחרץ מאוד נגד).דבר מעניין שח לי השבוע חסיד בעלזא, שכשחסיד הגיע לאדמו"ר ושאל אותו ע"כ שהוא מתלבט לגבי דירה בקובה גבוהה (10-11), הרב השיב לו שאין בעיה, כי יש מעלית שבת.
מה נשתנה עכשיו?
המדובר במכתב של הגר"י רובין והגר"ש גלבר הנ"ל הוא על חידוש שעשו במעליות שלא עובדות לפי המשקל של העולים עליהם (להרחבה ראה בקובץ שהעליתי לעיל) שזה דבר שהתחדש בשנתיים האחרונות.למה רק עכשיו שומעים על ההיתר הזה מלפני עשרים שנה?