אופניים נאסרו בעיקר משני טעמים כיעוי' בחזו"ע שבת ח"ד הל' חורש [כמדומני]בני שיחיה שאל את מרן שליט"א בעניין, ואמר שמותר.
ואנכי הצעיר הבנתי שכל מה שאסרו באופניים זה מחמת דברים שנהגו בהם איסור, כנודע, ובקורקינט לא נהגו.
ואמנם הוא קטן. אך לא שמעתי ממנו לגבי גדול.
זה הוראה מסוכנת, זה דבר שהרבנים החרדים בארה"ב נלחמים בזה בכל הכח, אם תצא כזו שמועה בשם מרן זה יעשה נזק עצום. כדאי למחוק אלא א"כ יתברר שככה מרן מורה גם למבוגרים.בני שיחיה שאל את מרן שליט"א בעניין, ואמר שמותר.
ואנכי הצעיר הבנתי שכל מה שאסרו באופניים זה מחמת דברים שנהגו בהם איסור, כנודע, ובקורקינט לא נהגו.
ואמנם הוא קטן. אך לא שמעתי ממנו לגבי גדול.
עיין תשובת רב פעליםאופניים נאסרו בעיקר משני טעמים כיעוי' בחזו"ע שבת ח"ד הל' חורש [כמדומני]
דברים שנהגו בהם איסור
עובדין דחול
יש עוד טעמים לאיסור מחמת שמא יתקן וכו'
ובקורקינט לא שייך החשש דשמא יתקן וכו', ולכן נראה שיש להתיר, וכן המנהג פחמע"ד.
אלא שיש לדון מטעם עובדין דחול.
ומטעם זה יש לאסור דמאי שנא?פניים נאסרו בעיקר משני טעמים כיעוי' בחזו"ע שבת ח"ד הל' חורש [כמדומני]
דברים שנהגו בהם איסור
עובדין דחול
למה אין חשש?יש עוד טעמים לאיסור מחמת שמא יתקן וכו'
ובקורקינט לא שייך החשש דשמא יתקן וכו',
בני שיחיה שאל את מרן שליט"א בעניין, ואמר שמותר.
ואנכי הצעיר הבנתי שכל מה שאסרו באופניים זה מחמת דברים שנהגו בהם איסור, כנודע, ובקורקינט לא נהגו.
ואמנם הוא קטן. אך לא שמעתי ממנו לגבי גדול.
קורקינט הוא כלי מסוכן מאוד ואין מה להוסיף.. פוק חזי כמה סכנות ה"י באו על ידו.זה הוראה מסוכנת, זה דבר שהרבנים החרדים בארה"ב נלחמים בזה בכל הכח, אם תצא כזו שמועה בשם מרן זה יעשה נזק עצום. כדאי למחוק אלא א"כ יתברר שככה מרן מורה גם למבוגרים.
דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעיןשאלתי זאת למורנו הרה''ג יצחק לוי שליט''א,
אמנם קטן אני, אבל לא בגיל...עדות קטן לאו שמא עדות....
מסתבר שהוא שמע את הרב עונה לבנו...עדות קטן לאו שמא עדות....
מרן ציין לזה בחזו"עעיין תשובת רב פעלים
מדובר על קורקינט רגיל, לא חשמלי... לא אמור להיות כל בעיה בקורקינט רגיל..קורקינט הוא כלי מסוכן מאוד ואין מה להוסיף..
מחילה מכבודו, אבל מי שיעיין בחזו"ע שבת ח"ד בהערות, יראה שהביא 2 טעמים, כפי שכתבתי, והטעם העיקרי הוא משום שנהגו בו איסור.שאלתי זאת למורנו הרה''ג יצחק לוי שליט''א,
והורה לאסור על פי טעמי האיסור באופניים (שלא יהא הילוכך בשבת כהילוכך בחול).
אמנם יתכן ויהיה אפשר להקל לקטן (פחות מגיל שש), וכמו שהתיר מרן זיע''א בתלת אופן.
איזה חשש תיקון יש בקורקינט פשוט?.. באופניים יש את השרשרת ועוד הרבה חלקים, אבל קורקינט לא שונה מבימבה פשוטה... ופשוט.למה אין חשש?
ח' בן ציון מוצפי שליט'א מדבר עשרות שנים גם נגד קורקינט רגילמדובר על קורקינט רגיל, לא חשמלי... לא אמור להיות כל בעיה בקורקינט רגיל..
מעל גיל חינוך?בני שיחיה שאל את מרן שליט"א בעניין, ואמר שמותר.
ואנכי הצעיר הבנתי שכל מה שאסרו באופניים זה מחמת דברים שנהגו בהם איסור, כנודע, ובקורקינט לא נהגו.
ואמנם הוא קטן. אך לא שמעתי ממנו לגבי גדול.
אכן, ב"המעל גיל חינוך?
מאי שנא מאופנייםמרן שליט"א כתב בזה בכרך החדש ילקו"י שבת כרך ב' עמ' תקצא' - תקצב'
להתיר לקטן לרכב על קורקינט (לא חשמלי) בשבת, עד גיל 13 שנה.
מאי שנא מאופניים
ואנכי הצעיר הבנתי שכל מה שאסרו באופניים זה מחמת דברים שנהגו בהם איסור, כנודע, ובקורקינט לא נהגו.
חשוב להדגיש שמה שהרב כתב להתיר קורקינט וכן תלת אופן שזה מיוחד לקטנים וגם מיועד לקטנים אבל אופניים כמו שגדולים אף שיש להם גלגלי עזר זה כמו של גדולים אז אסור גם לקטן וכך הרב הסביר את דברי מרן זצוק''ל בחזו''ע שבת ד' עמ' מג לאסור גם לקטן בתלת אופניים היינו שהאופניים דומות גם לאופניים של גדולים לכן אסור גם לקטן ע''שמרן שליט"א כתב בזה בכרך החדש ילקו"י שבת כרך ב' עמ' תקצא' - תקצב'
להתיר לקטן לרכב על קורקינט (לא חשמלי) בשבת, עד גיל 13 שנה.