Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
מה דעת הראשון לציון לעניין להתחיל בבין השמשות סעודה שלישית
עניין אותי איך הרב למד את הר"ן בפסחים בדף קה.
הראש כולל שלנו למד בדעת הר"ן
שאוחז שאפשר להתחיל בבין השמשות
והתפלא איך אף אחד לא העיר על דברי הר"ן האלו
הגמרא אומרת שבסופו של דבר גם אם היה מברך על תמרים ברכת המזון היה יוצא
כי הם מזינים
התבוננתי בדברי הריטב"א על ברכות הלשון שלו הייתי לי מאוד קשה להבנה
אם תוכלו לעזור לי בהבנת הנקרא שלו
ד"ה:"ומדקאמר' דתמרי נמי מיזן זייני"
שמעי' דאי בריך על שאר מינים שלוש ברכות לא יצא,ולא אמרינן מעין שלוש לא...
המפרש בנזיר דף ד א משמע ממנו שזה דאוריתא
מרן הראשל"צ בשנת תשע"ו הביא דברי הסטייפלר בעלון האהל גליון מז טבת תשלג
שהקשה על ספק הגמרא בשבת כג עמוד ב
נר חנוכה דרבנן וקידוש היום דאוריתא
איך הגמרא אומרת לך לקחת דין דרבנן
הקה"י מתרץ אנחנו מדברים לפני זמן החיוב ונר קודם לקידוש היום לכן שפיר...
שהגמרא אומרת שעושים קידוש והבדלה
אני לא הבנתי (אני מתחיל בלימוד הגמרא) איפה נעלם ברכה לבטלה על הצד שזה לא שבת זה ברכה לבטלה
מה יגידו אותם שסוברים שברכה לבטלה זה דאוריתא ואותם שסוברים דרבנן
חסר לי בהבנה או שזה לא נכנס לגדר ברכה לבטלה
ופה זה לכולי עלמא
תעזור לי להבין ולחלק
תודה