המפרש בנזיר דף ד א משמע ממנו שזה דאוריתא
מרן הראשל"צ בשנת תשע"ו הביא דברי הסטייפלר בעלון האהל גליון מז טבת תשלג
שהקשה על ספק הגמרא בשבת כג עמוד ב
נר חנוכה דרבנן וקידוש היום דאוריתא
איך הגמרא אומרת לך לקחת דין דרבנן
הקה"י מתרץ אנחנו מדברים לפני זמן החיוב ונר קודם לקידוש היום לכן שפיר אפשר בערך זה מהלכו
הראשל"צ הקשה עליו אם זה כמו שאתה אומר למה הגמרא לא אומרת כך (מצד קדימות) ואומרת פרסומי ניסא
והראשל"צ הלך במהלך אחר טעם חשוב פרסומי ניסא חכמים עקרו כמו שמצינו בר"ה שחל בשבת
יש לשאול אי אפשר לומר שהקה"י אמר את הטעם שנתן בצירוף הטעם בגמרא? צירפתי את דברי הסטייפלר
ושם הקה"י מקשה והרי למ"ד דרבנן הרי שניהם דרבנן למה צריך טעם שלום בית או פרסומי ניסא
תיפוק ליה מטעם שאמרתי
מוצרך לעזרתכם
תודה על העזרה
מרן הראשל"צ בשנת תשע"ו הביא דברי הסטייפלר בעלון האהל גליון מז טבת תשלג
שהקשה על ספק הגמרא בשבת כג עמוד ב
נר חנוכה דרבנן וקידוש היום דאוריתא
איך הגמרא אומרת לך לקחת דין דרבנן
הקה"י מתרץ אנחנו מדברים לפני זמן החיוב ונר קודם לקידוש היום לכן שפיר אפשר בערך זה מהלכו
הראשל"צ הקשה עליו אם זה כמו שאתה אומר למה הגמרא לא אומרת כך (מצד קדימות) ואומרת פרסומי ניסא
והראשל"צ הלך במהלך אחר טעם חשוב פרסומי ניסא חכמים עקרו כמו שמצינו בר"ה שחל בשבת
יש לשאול אי אפשר לומר שהקה"י אמר את הטעם שנתן בצירוף הטעם בגמרא? צירפתי את דברי הסטייפלר
ושם הקה"י מקשה והרי למ"ד דרבנן הרי שניהם דרבנן למה צריך טעם שלום בית או פרסומי ניסא
תיפוק ליה מטעם שאמרתי
מוצרך לעזרתכם
תודה על העזרה