בג' השנים האחרונות כולל השנה, יצא שביעי של פסח ביום שישי, ו"אסרו חג" ביום שבת, ולכן הנוהגים לחגוג את ה"מימונא" דוחים אותה למוצ"ש.
ויודעה דעתו של מרן הראש"ל שליט"א שמכיון שיום איסרו חג עבר, לכן יש לנהוג לערוך "סיום מסכת" במסיבות המימונא, כדי שלא יבואו לעבור על המנהג של אי שמיעת מוזיקה בימי העומר.
ולכאורה יש לשאול, הרי מנהג המימונא נוסד מקדמא דנא עוד מימי אבותינו בחו"ל, ושם הרי היו עושים יומיים את שביעי של פסח, ונמצא שהיו עושים כל שנה את מסיבות המימונא במוצאי אסרו חג, ולא שמענו מעולם שהצריכו לעשות סיום מסכת. ודוחק לומר שעשו את המסיבות הנ"ל ללא מוזיקה.
ויודעה דעתו של מרן הראש"ל שליט"א שמכיון שיום איסרו חג עבר, לכן יש לנהוג לערוך "סיום מסכת" במסיבות המימונא, כדי שלא יבואו לעבור על המנהג של אי שמיעת מוזיקה בימי העומר.
ולכאורה יש לשאול, הרי מנהג המימונא נוסד מקדמא דנא עוד מימי אבותינו בחו"ל, ושם הרי היו עושים יומיים את שביעי של פסח, ונמצא שהיו עושים כל שנה את מסיבות המימונא במוצאי אסרו חג, ולא שמענו מעולם שהצריכו לעשות סיום מסכת. ודוחק לומר שעשו את המסיבות הנ"ל ללא מוזיקה.