• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הפעילות האחרונה של אהרן כהן

  • א
    במחילה לא הבנת כלל את דבריי. שים לב 'היטב'. מבואר בראשונים (כמו שאתה יודע ואי"צ לצטט...) שמדובר באשה שחסר לה שיער, והיא רוצה להסתיר את...
  • א
    זה שלמדת אינו בהכרח כלל שהבנת. הסברתי איך מוכח בדבריהם להדיא שלא כדבריך. אבל במקום לעיין בדברים שכתבתי החלטתך לרפרף במה שכתבתי, ולכן...
  • א
    אהרן כהן הגיב לפוסט מורשת מרןמורשת מרן בשרשור בס"ד ילקוט יוסף החדש על הל' שבת - מלאכות עם {react}.
    יצא לאור! לפני זמן מועט הגיע מהדפוס בס"ד! לרכישה באתר כאן
  • א
    רואים באופן מוחלט שלא עיינת בדבריי, רק 'עברת' על הדברים מלמעלה. ולכן כביכול אתה חושש שאולי זה עלול 'להפחיד' אותך ציטוטי הראשונים שהבאתי...
  • א
    אין לך שום ראיה שלא היו יוצאות מעל השבכה עם עוד כיסוי המכסה את הנקבים שבשבכה. ואדרבה כבר כתבתי לך שבשאר המקומות שמוזכר שהיו יוצאות עם...
  • א
    אם כך אתה חושב - שיערב לך. אבל ממליץ לך לקרוא את דבריי אלו שוב, קיבלת תשובה לגבי מה ששאלת. וכל המכיר אותי יודע שאין כוונתי כי הוא זה ח"ו...
  • א
    אינו מובן כלל מה שכתבת. סבכה היא קלתה, ושרי לצאת כך לרה"ר כשיש עליה כמין סל??? הרי קלתה היא כעין סל, ומעל אותו כעין סל צריך כיסוי גמור...
  • א
    התעלמתי כי אין שום קשר בזה בין מה שכתבת למה שכתבתי... שהרי גם שאר הראשונים (לא הרמב"ם) דיברו כשייצאת עם הפאה לרשות הרבים, וכמו שכתבת...
  • א
    ח"ו זלזול. לא באתי כאן להכריע ולדון בעצם הגילוי של השני אצבעות. כוונתי היחידה היתה כלפי מי שמתעקש דוקא פאה מהטענה המוזרה ש"הרי במטפחת...
  • א
    גם השיער עצמו הוא "נוי". השאלה היכן. מכיון שהתבאר שהפאה היתה תחליף לשיער, ממילא כמו שהשיער היה לנוי בבית כן הוא הפאה. וכן מוכח להדיא...
  • א
    שוב, בראשונים מפורש שמי שלא היה לה מספיק שיער היתה שמה פאה נכרית, כלומר זה תחליף לשיער, מה הקשר לכיסוי?
  • א
    לפני שאתה מגיב, שים לב על מה אתה מגיב. אתה כתבת שמוכח בגמ' שלא היה מעל הפאה אלא כיסוי אחד, ומזה אתה מוכיח שפאה נחשבת כיסוי אחד. ע"ז...
  • א
    כוונתי היתה להעיר על סוף דבריו, ולא על תחילת דבריו.
  • א
    אהרן כהן הגיב לפוסט משתוקק להחכיםמשתוקק להחכים בשרשור פאה בשידוכין בעוונה"ר עם {react}.
    ואף אני מכיר סיפור כעי"ז שמרן הורה לא להוריד אך לצערנו האישה עם פאה עד היום. וכך בנותיהם וכלותיהם
  • א
    ראשית, גם 'משיב כהלכה' מודה שהפאה נכרית דהאידנא לא קשורה לפאה נכרית של הש"ס, עיין בדבריו, אלא שבכל זאת הוא מתעקש ללמוד שמועיל רגילות...
חזור
חלק עליון