• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי אהרן כהן

  1. א

    גיוס החברים לאיתור ספרים ומחבריהם, החסרים באוצר החכמה

    איני הבעלים, אבל לפי מה שאני מבין כנראה השיקולים הוא מחמת שמחמת כן כל מכון ירצה להיות בעל 'חבילה' משלו, וכך כל האוצר יהפך להיות 'חבילות' (וקי"ל שאין עושין מצוות חבילות חבילות...), ובשביל לקנות אוצר מלא יצטרכו לשלם 50,000 ש"ח... (וכבר שמעתי מכמה מכונים שלא רוצים להכניס ספריהם לאוצר, באומרם וכי...
  2. א

    גיוס החברים לאיתור ספרים ומחבריהם, החסרים באוצר החכמה

    יש בידי קונטרס תולדות הרה"ג ר' מנחם בצרי זצ"ל ראש מוסדות סוכת דוד ירושלים, מישהו מכיר מאן דהוא מבניו/משפחתו?
  3. א

    ביוגרפיה הרב דוד אוחיון יושב ראש איגוד רבני ערים

    כבר הכנסתיו לאוצר (ב' חלקים), עי"ש.
  4. א

    יש אומר ויש דברים - ספרי מרן נכנסו באוצר החכמה

    כנראה היתה איזה תקלה, כעת עובד.
  5. א

    פאה נכרית בהלכה

    וע"ע באשכול הזה. [ועי"ש בסוף האשכול שהעליתי קובץ כעין הנ"ל, אבל המובא כאן הוא הסופי המעודכן בס"ד].
  6. א

    פאה נכרית בהלכה

    מצורף קובץ על כיסוי השוק. חשוב לציין כי הקובץ הנוכחי, כמו הקובץ הנ"ל, מסודר כתגובה מפורטת לטיעונים שהועלו בדיון קודם, ולשם בהירות הדברים, שולבו בו ציטוטים מדברי הנידון בטקסט מודגש, ואילו תגובותיי מופיעות בטקסט רגיל. מי שמעוניין לעיין בטענות שהיו מתחילת הדיון, מוזמן לעיין כאן.
  7. א

    פאה נכרית בהלכה

    ב"ה, אנו זוכים בדורנו להתעוררות גדולה לענייני צניעות בקרב הציבור, ורבים מבקשים לברר את דרכי ההלכה והמסורת בנושאים אלו. מתוך רצון להעמיק בבירור ההלכה ולהאיר את הדברים על פי מקורותיהם האמיתיים, ולנוכח דיונים שונים שהתפתחו בפורומים תורניים ומעבר לכך, אני מגיש בזה בס"ד דברי בירור והרחבה בנושא כיסוי...
  8. א

    גרביים בגוון הרגל

    מצורף קובץ (הרואה כאן אור לראשונה) שבו הארכתי בס"ד להשיב על עוד טענות רבות של @ספרא וסייפא, שאינן נכונות בעליל וכפי שיראה הרואה.
  9. א

    גרביים בגוון הרגל

    מה שכתב הגרב"י זילבר בקונט' דיני מלבושי נשים (פ"ה), וז"ל: בגרביים אין הצבע מכרעת, אפילו כצבע הבשר ממש מותר מדינא אם לא מדרכי הצניעות, זאת ועוד שתמיד יש הבדל קצת בין הגרביים למראה הבשר ממש. עכ"ל. במחכ"ת אין דבריו נכונים; מה שכתב ש"אפילו כצבע הבשר ממש מותר מדינא" הוא תמוה מאד, דאטו יש כאן איזה...
  10. א

    גרביים בגוון הרגל

    כמו כן, הדבר פשוט שאין לחלק בין אשה כהה לבין אשה בהירה כפי שחילקו לפני כמה אנשים - לומר שדוקא אשה שגוון עור בשרה בהיר כהגרביים אסור לה ללבוש גרביים בז' בהירות, אבל אשה שעור בשרה כהה (כאתיופית וכד') מותר לה ללבוש גרביים בהירות, זה אינו, שהרי כנזכר לעיל - אדם שהולך ברחוב ורואה רגל או דמוי רגל אשה...
  11. א

    גרביים בגוון הרגל

    מה שכתב בשו"ת אגרות משה (חאה"ע ד, סי' ק אות ו) לצדד להקל בנידון דידן, משני טעמים, חדא ע"פ המשנ"ב שאין הברך ולמטה נחשב מקום ערוה, ועוד דגם אם הוי מקום ערוה, לא הוי מקום שמביא לידי הרהור. ע"ש. הנה ראשית מה שכתב לסמוך על דברי המשנ"ב והפמ"ג, במחכ"ת כבר כתבנו בעניותין לעיל (אות ו) מהיכן נבעו דברי...
  12. א

    גרביים בגוון הרגל

    הנה מלבד הסברא הפשוטה שכיסוי הדומה לגוף עצמו – לא מועיל כלל, וכפי שהארכתי לעיל. גם כן כתבו כמה וכמה פוסקים. ולהלן אתייחס לאגרות משה ולאז נדברו שהבאת. ראשית, כן כתבו כבר הבד"ץ לכל מקהלות האשכנזים והגרי"ח זוננפלד בכרוז פסק הלכה מלפני כמאה שנה בשנת תרפ"ח (צילום הכרוז מופיע בספר דברי שלום, עמ' שלג...
  13. א

    גרביים בגוון הרגל

    דבריך הם פשוט היפך המציאות. אתה מנסה להתמם כאילו הגרב אינה דומה לרגל כלל. אולי אתה מתכוון שכאשר הגרב מונחת מקופלת על השולחן היא נראית אחרת, אבל בוא נדבר על המציאות כשהיא נלבשת ונתונה על הרגל. כאשר הגרב בצבע קרם וכד' מתוחה על רגלה של אישה, היא מבליטה את צורת הרגל, ואף מייפה אותה ומדמה אותה למראה...
  14. א

    גרביים בגוון הרגל

    זו טענה ילדותית וחסרת כל בסיס. ניסיונך לפסול את עדותי בטענה שאני "נוגע בדבר" ו"שומע מה שאני רוצה" – הוא לא פחות מהאשמת שקר. זוהי טענה נבזית שמטרתה היחידה היא לערער את אמינותי, כאשר אין לך טיעונים ענייניים בנושא. אני מצהיר כאן באופן חד משמעי: דבריי נאמרו בדיוקם, כפי שרשמתי לעצמי בשעת מעשה, כפי...
חזור
חלק עליון