לפי מרן זצוק"ל גם מי שנוהג כהבא"ח צריך לחזור מחשש ברכות לבטלה וכך המנהג ועוד.
אולם אשכנזים רשאים להשאר במנהגם ולהמשיך בתפילה כדעת הרמ"א.
- ולכאורה בפשטות דמי לברכת ההלל שאינו עונה אמן.
- אלא שהתחדש לי עכשיו שאלה יותר קשה מה יהיה אם הוא העשירי? האם יבטל את המניין?
מה הדין במקרה הנ"ל שהש"ץ במניין האשכנזי אינו חוזר לברכת השיבה?
האם יהיה אסור לענות אמן כמו ש"ץ ספרדי שחוזר?
(ובספרדי כתב מרן זצוק"ל שצריך לעזוב את בית הכנסת אם הש"ץ ממשיך בסורו כיעויין ביבי"א ח"ז סי' נא אות ד)
נשאלתי שאלה מידידי, שיש לו שואב שוטף רובוטי (משוכלל...)
והיות ובליל שבת תמיד יש להם אורחים רבים והבית אחרי הסעודה נראה כאחרי מלחמה... רצונו להפעיל את השואב שוטף ע"י הפעלה של זמן מסויים מער"ש. (דרך האפליקציה שמיועדת לכך)
האם הדבר מותר או אסור?
ועניתי לו שלכאורה מצד ההלכה היבשה הדבר מותר אם יעשה...
לא נכון.
מה ההבדל בין האשכנזים לספרדים?
הרי דינא דגמ' שכלי שני לא מבשל?
אלא האשכנזים מחמירים בקלי הבישול והספרדים לא, ובכלל זה גם ההל.
גם לא נכון.
פטל/אייס קפה וכו' לא מתבשלים והטעם רצוי איך שהוא, וגם כאן ברור שלא רוצה שיתבשל כמו שלא רוצה שהסוכר יתבשל, אלא רק יתערבב.
ורק האשכנזים מחמירים בקלי הבישול.
(לדעת מרן הרב עובדיה זצוק"ל רק בתה ובביצה מחמירים שרואים בעיניים שזה מתבשל)
ורבים מתירים כיעויין ביבי"א גבי תשובת דוד שמש.
למה לא?
האדם לא מכווין לבשל את ההל אלא רק רוצה שיתן טעם.
- וגדולה מזו כתב מרן זצוק"ל צירוף גבי דוד שמש שהאדם לא רוצה "בבישול" המים אלא...