• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי אור ישראל

  1. א

    ערבה גבוהה

    מה הבעיה לחתוך את הערבות מלמטה? (אני כל שנה חותך בגלל הסיבה הזו)
  2. א

    סגולה להיות רואה ואינו נראה

    מזכיר לי שפעם הייתי בשיעור למתחזקים והרב אמר שלעתיד לבוא כל איבר שעשו בו עבירה לא יהיה ואיזו בושה תהיה... ואז קם אחד הבחורים ואמר שלו לא תהיה בושה כי לא יראו אותו בכלל...
  3. א

    סגולה להיות רואה ואינו נראה

    איך חוזרים להיות רואה ונראה (אני רוצה לנסות)
  4. א

    על אלו כריתות עבר אבנר תלמידו של הרמב"ן

    אולי הויכוח היה בהלכות בורר לאלתר ביו"כ האם בכלל נחשב לאלתר כיון שאסור לאכול
  5. א

    מבחני רבנות חשוון תשפ"ו

    לא הבנתי מה כתבת, איך גברים יוכלו להירשם ונשים לא?
  6. א

    סליחות בלוויין

    יכול להיות שהשואל שאל אם אפשר והרב ענה אפשר אם היו שואלים אם חייב ייתכן שהיה עונה חייב
  7. א

    מילה משותפת

    נראה ששיתוף זה שני דברים\ אנשים\ חפצים שהחליטו להיות מאוחדים באיזה דבר ולכן רק שני דברים שונים יכולים להיות שותפים אבל אם לפני כן הם היו אחד או כאחד אז גם שהם משתתפים יחד באיזה דבר אין זה שיתוף אלא דבר אחד שהשתתף עם עצמו
  8. א

    מעצרי בני הישיבות

    החרם על אנגל לא דומה חרדים אוכלים לחם כמו כולם (כמעט), השקעות בוודאי שיש הרבה פחות ועדיין יכול להיות שיעזור
  9. א

    מקומות הפתוחים בשבת כניסה אליהם

    אתה מתחיל לברר את המציאות ברור לך שצריך יותר עובדים בגלל שיש יותר משתמשים ייתכן שהכל בלחיצת כפתור אחת... ? (אני לא יודע מה המציאות וייתכן שאתה צודק)
  10. א

    מקומות הפתוחים בשבת כניסה אליהם

    למה? אם בשימוש בחשמל יש היתר של פיקוח נפש (לא אמרתי שיש ולא אמרתי שאין , צריך לדון ולבדוק את זה) אז שימוש בחשמל בשבת זה היתר של לכתחילה שבלכתחילה
  11. א

    מקומות הפתוחים בשבת כניסה אליהם

    בחשמל יש כמה סברות להקל
  12. א

    טעה ועשה הבדלה בלי יין מה הדין

    שאלה: טעה ובירך ברכת המבדיל עם שו"מ בלי יין האם יצא י"ח והאם חוזר ומבדיל שוב בברכה
  13. א

    כללי הפסיקה של הבית יוסף

    מה התכוונת? אם התכוונת שפוסק ע"פ רוב הראשונים באמת מצינו כן בהרבה מקומות אבל א"כ למה סיימת בדבריך ' שפוסק לפי הני ראשונים' הב"י פוסק כמו הרבה ראשונים ולאו דווקא אלו. ומ"מ נראה דוחק גדול שכוונת הב"י לא הייתה לאלו הראשונים דווקא כיון שהזכירם בשמותם והזכיר רוב מהם
חזור
חלק עליון