Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
יעויין בשו''ע חו''מ סי' ז ואחד מקניני התורה הוא ואינו שמח בהוראה
ובטבעת המלך הלכ' ת''ת דן בזה והעלה דהלומד בעבור כך אף אם נוספה לו מחשבה עבור ממון חשיב תלמוד תורה לשמה [ומכבר אמרתי שיש להעיר בזה מדברי התוס' בסנהדרין כו: ואכמ''ל]
ובנוגע לעיתון יש לעיין ולדון לא רק מצד הקדמת צורכי עצמו אלא מצד זה שיסיח דעתו וכוונתו מהתפילה או שמא ימשך בזה כמו הטעמים שנכון להחמיר מדיבור שיחה ארוכה קודם התפילה וכדברי הרשב''א [בב''י בסי' פט סעי' ב]
בנידון דומה עמד הגרש''ז אויערבך [והו''ד בספר הליכות שלמה תפלה] וכתב לחדש שאין איסור ההתעסקות בחפציו חל אלא בשעה שרוצה להתפלל ודקדק כן מלשון הרמב'''ם ע''ש כך שלפ''ד בכל אופן שאדם לא יכול להתפלל מאיזו סיבה אין חשש התעסקות בחפציו לפני התפילה ועיקר הסברא בזה נלע''ד שהוא שדוקא באופן שהגיע זמן התפילה...
במה שאנו לובשים חליפה או מכניסים את החולצה במכנס יוצאים ידי היכון
ומה גם שרבים סוברים שיוצאים ידי היכון בחגורה שבמכנס מהם בשו''ת בית נאמן ח''א סי' ט והמשנת יעקב שהביא בילק''י בסי' צא ועוד
מה גם שבמקום שיבא על חשבון תפילה בציבור ראיתי להרב מאמ''ר [סי' צא] שאין לחוש להיכון ויתפלל עם הציבור וכמו...
אותו אבינו מלכנו שידוע כתפילה נדירה המיוחדת לימים נוראים צומות ותעניות נעשתה אצלינו כתפילה קבועה והנה שאלה שלא נשאלה בשום ספר שו''ת ולצערנו עומדת להשאל בדור שלנו האם אפשר לומר אבינו מלכנו בחג הפסח!