Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
יישר כח עצום
יש לציין כי חכמי העדה הספרדית לא הורו לאסור להשקיעה רק שם רק כתבו ''נשקול לאסור להשקיעה וכו'
וגם לא דברו על חברת כלל אלא על אאורה ישראל!
אשמח א''כ למכתבו של הראש''ל שליט''א בהיות והדבר נחוץ למעשה לדידי ולדכוותי
בברכת יגדיל תורה
הנה לאחרונה התפרסם קול קורא מכמה מחכמי הדור שמורים לעזוב את חברת הביטוח כלל מאחר ושותפה לחלולל קברים בעיר לוד
אם יש למשהו מידע בענין זה מחכמי דורנו הספרדים אשמח שיפרסם
יישר כח גדול לכת''ר
אולי אפשר את תמיהתך כי בקרן פנסיה אין הבדל בינה לבין שאר מסלולי השקעה לבד ההעובדה שאפשר למשוך אותה רק בגיל שישים האחוזים שיורדים או עולים בה שווים בין אם זה קופת גמל או קרן פנסיה ולענין הירושה גם אם זה לא קרן פניסה היא יכולה לעבור ליורשים
אזלינן בתר רובא
היינו אפילו את''ל שיש לאסור היינו דוקא בארץ יש לבדוק וכו' אבל בחו''ל יש להתיר בפשטות אומנם לדעת מרן שליט'א אפשר שיש להתיר בכל אופן [ואגב יישר כח גדול על מציאתו בענין זה]
יתכן וגם חופש ושחרור הוא דבר חדש
והיוצא מבית האסורים מברך הגומל אבל לא הטוב והמיטיב כי אינה טובה לכולם [ואף אם כמה יוצאים כל אחד יוצא בסיבתו הוא רק אצל כהן שייך לדון בזה כדבריך ודפח''ח]
נכון שהם יהודים אבל הם לא עוברים איסורים [רק אולי אם הם עובדים במחשבים שלהם בשבת וגם זה לא בטוח שקשור אלי ואדעתא דנפשייהו עבידי] רק החברה הגדולה [שב99.9 אחוז היא בחו''ל בבעלות עכו''ם] שערכה עולה על ידי קניית המניה מרוויחה מהכסף שלי [גם כסיוע וגם כשיש ביקוש הערך של החברה עולה]
ואכן מי שמשקיע...
עמדתי ואתבונן בענין מה שידוע לרוב בעולם ההשקעות שנתפרסם עתה כי יש מסלולים כשרים ויש אחרים שאין עליהם פיקוח
והסתפקתי או יותר נכון מה ענין כשרות להכא
הנה נודע כי רוב החברות המושקעות הנה הינם בחו''ל [ובארץ אכן יש יותר בעיה] כך שמסייע ואיסור לפני עיור ליכא דאזלינן בתר רובא ולחוש שמא מסייע בג'...
יישר כח גדול
יש להוסיף כי היום הוברר ע''י בדיקות מעבדה כי השערה נחתכת ע''י להב אחד עוד לפני שנצמדת לדופן הרשת כך שהסכין לבד חותך אומנם אחד הצירופים שלהם להתיר הוא כי ע''פ תפיסת העין הפשוטה השערה נחתכת ע''י שיתוף בין הסכין והרשת ונחשב למספרים כעין תער כי התורה נתנה לבני אדם
שני נקודות א' אף אם הם מתארים מציאות אחרת מה אכפת לן בזה נתבונן בטעמים ונדון לפי המציאות העכשוית
ב. אכן אם כת''ר יעיין בספרי הפוסקים מלפני כחמישים שנה לערך או אולי ארבעים אכן צדקו דבריו אבל כיום המציאות שכתב הרב אופיר מלכא ידוע לכל וכי כבודו ראה למי מבין זמננו שכתב להתיר בקביעה שהמציאות לא...
אמת אבל כבר נתנו דעתם על השינוי ביצור הבקבוקים ואעפ''כ הוכיחו שלא השתנה דבר מבחינה הלכתית וכי כל שינוי במפעל מכריח שינוי בהלכה ודאי שאינו כן וכל בר דעת מבין זאת כך שאף שמרן זצ''ל נפטר לבית עולמו בידו לעיין בתשובותיו שכתב ושנה ושילש כמה פעמים בספרו ולעיין אם דבריהם יכונו לפי מציאות זמננו ופשוט...
בענין חשש עשיית כלי בפתיחת בקבוקי יין בשבת המיוצרים בזמננו
[מחלוקת הגרע''י והגרש''ז אויערבך]
הנה נודע בשער בת רבים מחלוקת רבותינו חכמי הזמן האחרון בענין פתיחת בקבוקי היין בשבת יש המחייבים על כך חטאת ויש מתירים לכתחילה בין השיטות מפורסמת דעתם של הג''ר עובדיה יוסף והג''ר שלמה זלמן אויערבך...