• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הפעילות האחרונה של בן עזאי

  • ב
    בן עזאי הגיב לפוסט אליאב צוףאליאב צוף בשרשור כביסה בחולו של מועד עם {react}.
    ולתוספת ראיתי עכשיו באול״צ ח״ג פכ״ד אות ג שכתב, שמי שיש לו כמה חליפות אבל רק אחת מיוחדת לשבת נחשב כמי שאין לו אלא חלוק אחד ומותר לו...
  • ב
    [על מה מתבססת ההנחה?] לכאו' אם לא הפסיק כגון שיצא לחוץ מברך ברהמ"ז, [בהנחה ששבע, וש300 גרם הוי שיעור קביעות סעודה]. לכאו' כנ"ל שאם לא...
  • ב
    לא כ"כ הבנתי תשובתך, לכאו' יהיה אסור משום שיכול ללבוש הבגד של יום שישי לחג השני, [אא"כ לא שייך שילבש בגד זה לחג השני - כגון בגד צבעוני...
  • ב
    אבל טחונים ומעורבים בדבר טחון או בעיסת העוגיות [את"ל דנחשב לח בלח]?
  • ב
    לא הבנתי, האם אתה מדבר על יבש ביבש או לח בלח, [מידי דעביד לטעמא, ר"ל לח בלח, קטניות בעוגיות, יבש ביבש]?
  • ב
    בן עזאי השיב לנושא פיתה על האש.
    פסקי תשובות אורח חיים סימן תנא אות יט שם: חצובה צריך ליבון. ובמ"ב (סקל"ד) רק לכתחילה צריך ליבון דבאמת שתי קדירות הנוגעות זו בזו אין...
  • ב
    וצריך שיסבור גם שהטעם לאסור יהיה משום עובדין דחול.
  • ב
    וכדבריך [עריכה: אכן תליא במחלוקת השו"ע ורמ"א כדלהלן בתגו'] מגן אברהם סימן תמז ס"ק כג כג שהם ב"י. דמשום חומרא דחמץ לא אמרינן סתם כלים...
  • ב
    בבסיס הולכים אחרי הרוב, [בכשמל"א הולכים אולי אחרי הרוב לחלק הפוסקים], אבל כאן העיקר שראוי למשהו וכבר אינו מוקצה מחמת גופו, אבל יל"ד משום...
  • ב
    אכן לדעת רוה"פ כמדו' [מלבד דעת החזו"א] אינו מוקצה, ואפי' בעיתון שהמעט שיש שם שאינו פרסומות הוא סתם דברי קריאה.
  • ב
    לא נמצא כזה בשום מקום, דכל אדם שמרגיש רתיעה מאיזה עובדין דחול הוי מקצה דעתו. ואגב אפי' בדבר שמלאכתו לאיסור ואין לו שימוש היתר כלל, אבל...
  • ב
    שם מיירי כשאין בעיה של שטרי הדיוטות, אבל כשיש בעיה של שטרי הדיוטות ודאי אסור גם כשאין כוונתו לעיין במחיר ואפי' מסתם סקרנות. אבל...
  • ב
    בן עזאי השיב לנושא כרטיס-ספר.
    עדיין יתכן שיש להם ענין, שהרבה פעמים בלא"ה היה הדבר מוכרח שיקנה שם בדוקא, כגון שגר קרוב.
  • ב
    ילקוט יוסף נטילת ידים וברכות סימן קסא - דיני חציצה בנטילת ידים ועד היכן נוטלים סעיף א א. צריך להזהר מחציצה, שכל דבר החוצץ בטבילה חוצץ...
  • ב
    יל"ד מצד ממח"ג, [דכנ' אינו, כיון שמיועד גם לשימוש שאינו הדבקה], ויל"ד מצד כשמל"א, וכמו שכתבת דלביאוה"ל לכאו' הוי כלי שמלאכתו לאיסור...
חזור
חלק עליון