ב

פעילות אחרונה פרסומים פרופיל

    • ב
      אשמח שתעלה, [כמדו' שאין בהישג ידי כרגע].
    • ב
      מה כאן מחובר?, [חיבור חשמל לענין מוקצה איני זוכר אם יש מי שבכלל חושב שזה נחשב מחובר, ואמנם לענין טבילת כלים, אני זוכר שיט' יחידאה שנחשב...
    • ב
      ייתכן שמי שעושה לרפואה [באופן המותר] בלא"ה ל"ש עובדין דחול, [ששייך לפי חלק מהפוסקים גם כשאינו עושה להזיע].
    • ב
      בכל מקרה, אם המיחם לא דולק אז לכל היותר הוא כשמל"א וכל השאלה שלך תהיה רק במיחם כשהוא דולק, וכמו פלטה כבויה שככה"נ אינה ממח"ג, [מקופיא].
    • ב
      בדקת אם מתאדם?
    • ב
      כתוב שם מיחם חשמלי במצב שבת וכן רדיאטור אף שיש בהם גופי חימום ויש איסור תורה של מבעיר בהדלקתם, מ"מ הגופי חימום לא מתאדמים ולכן מותר...
    • ב
      מוקצה מחמת איסור, אנציקלופדיה תלמודית כרך מב, [מוקצה מחמת איסור] טור שנו - שנז מהותו ודיניו. מוקצה מחמת איסור, הוא דבר המוקצה מפני שאינו...
    • ב
      מוקצה דשלהבת, [שדינו כממח"ג]. עריכה [העתקה מהידברות]. יתר מכשירי החשמל בהם יש גופי חימום או חוטי להט, דין טלטולם תלוי האם הגופי חימום...
    • ב
      תולים זאת במחלוקת רש"י והרמב"ם [שבשו"ע שכ"ח סמ"ב ושכ"ז ס"ב מחמיר כב' הפירושים, ובביאוה"ל שכ"ח סמ"ב מכריע כרמב"ם להקל, ובשועה"ר ש"ז סמ"ז...
    • ב
      בן עזאי הגיב לפוסט אד יעלהאד יעלה בשרשור האם נשים כשרות לשחיטה עם {react}.
      בד''ה סברת כתבת להעיר מנ''ל להתוס' שאפילו בגדול עומד לא מהני לפי הטעם ששמא תתעלף א''ש שלא יעזור עומד ואגב דבריך יפים ומסודרים יישר כח.
    • ב
      מעתיק מרשימות שרשמתי לי בעבר. דף ב. סימן א' לדף ב. בדין שחיטת נשים אם שחיטה כשירה בנשים. הנה התוס' חולין ב. ד"ה הכל נקטו דשחיטה...
    • ב
      קובץ שיטות קמאי מסכת סוכה דף לח עמוד ב והטעם שכופלין פסוקים אלו מאודך כי ולמטה, מפני שישי ובניו אמרום כמו שמפורש במס' (סופרים) [פסחים]...
    • ב
      בן עזאי השיב לנושא מגיס.
      בלת"ק חלקי מה עם חצי שיעור, [וחטאת י"ל איסור חטאת].
    • ב
      בן עזאי הגיב לפוסט גרינפלדגרינפלד בשרשור עמידה בברכת החודש עם {react}.
      כעי"ז כתב המשנ"ב בשם המג"א. והובא בדרשו, שהקשה הגרע"א שהרי הדיינים היו יושבים; ותירץ הגר"מ פינשטיין שהעם היו עומדים בעת אמירת "מקודש...
    • ב
      בן עזאי הגיב לפוסט גרינפלדגרינפלד בשרשור סיבת הפטור ב"מבטל כיסו של חברו" עם {react}.
      לשון הריטב"א מכות ג' ע"א ד"ה מתני' (ה-ב') גרמא בנזקין בעלמא הוא שפטור במילי דנזיקין בעלמא וכמו שאמרו בירושלמי במבטל כיסו של חבירו שהוא...
  • טוען...
  • טוען...
חזור
חלק עליון