• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תוכן לאחרונה על ידי בני בני

  1. ב

    כתיבה כדיבור בספירת העומר

    טרם ראיתי אבל אני מאמין שזה תמצות של התמצות מהתשובה הארוכה בשו"ת בית נאמן [באופן כללי אני תמיד מייחס חשיבות לדברים שחכם כותב, יותר ממה שדורש במקהלות. ואכמ"ל].
  2. ב

    כתיבה כדיבור בספירת העומר

    לאחרונה ראיתי בזה תשובה ארוכה להרב הנאמ"ן נר"ו בשו"ת בית נאמן ח"א סי' ל"ד. [לפי הנכתב התשובה נכתבה בגיל 16-16 בערך. והדברים מפליאים]
  3. ב

    שירת נשים בתורת מרן

    לישיבת יקירי יש מכתב לגבי שירים בערבית
  4. ב

    מכתב משנת התשל"א

    כי זה 'מודה'
  5. ב

    זכור בכל ההברות

    מה יהיה הדין אם בבית כנסת ספרדי-ישיבתי, קרא הקורא הרגיל, ולא ביטא שום אות כספרדים, אלא כמו בקריאת כל התורה כולה, במבטא הישראלי המצוי. יצאו יד"ח? צריכים לחזור לקרוא שוב כהוגן? תודה!
  6. ב

    קרן לושתי?

    הגאון הנאמ"ן שליט"א במילואים לספרו סנסן ליאיר:
  7. ב

    שינוי נוסחאות במגילת אסתר

    יש לך לשונו בשלימות? הוזכר בעוד חכמי הספרדים? אז לכאורה עדיף לומר כמו הראשונים. כשם שבכל מקום בתנ"ך הכריעו.
  8. ב

    שינוי נוסחאות במגילת אסתר

    ומה עשו עד זמניהם?
  9. ב

    שינוי נוסחאות במגילת אסתר

    אולי הם הזכירו מדברי הראשונים הללו, או ממקור יותר קדמון, ואעפ"כ הכריע אחרת. לכן רציתי לראות הדברים בפנים. [ולא שחשבתי שאתה ממעט בחשיבותם...]
  10. ב

    שינוי נוסחאות במגילת אסתר

    וכן דעת הרב איש מצליח, וכפי שהזכיר בנו הגרמ"מ יבדל לחיים בראש דבריו. [למעשה, חלק על אביו...]
  11. ב

    שינוי נוסחאות במגילת אסתר

    הם משמעותיים מאד בהכרעות הנוסח בכל התורה כולה. יש למישהו צילום מדבריהם? ומה לגבי "ולהרוג"? האם כת"ר מצא סתירה או סיוע לדברי הגרמ"מ שליט"א? יישר כח לכבודו על הבירור והליבון! אגב: מעניין לבדוק מהו המקור הראשון לקריאה פעמיים? אין לי חזו"ע כעת. אבל אם הוא מנהג מאוחר, מהגאון החת"ס וכיו"ב, מובנת...
  12. ב

    הפסק בנשיקת תפילין של ראש

    מכל הראיות שהביא לפני כן. ותורה מונחת בקרן זוית
  13. ב

    הפסק בנשיקת תפילין של ראש

    שפיל לסיפיה דקרא, שכן מי שתמהת עליו, כתב בסו"ד: שו"ר שבילקוט יוסף (סי' כח סט"ז) ס"ל שלא ינשק בין תפלין של ראש בין תפלין של יד לתפלין של ראש (ואיני יודע אם ס"ל דזה אסור או רק אינו ראוי דשם רק כתב כן אגב נסבה). וע"ע בהלכה ברורה (סי' כה אות יג) ובשו"ת אוצרות יוסף (שם סי' ב סוף ד"ה אולם) שכתב דנכון...
  14. ב

    מיהו ש"א המוכר בקובץ בית יוסף?

    פעם ראיתי המכתב בשלימות.
  15. ב

    מיהו ש"א המוכר בקובץ בית יוסף?

    רמז: יש לו באוצר החכמה ספר "שאילת שלמה" ד' חלקים...
חזור
חלק עליון