Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
טרם ראיתי
אבל אני מאמין שזה תמצות של התמצות מהתשובה הארוכה בשו"ת בית נאמן
[באופן כללי אני תמיד מייחס חשיבות לדברים שחכם כותב, יותר ממה שדורש במקהלות. ואכמ"ל].
מה יהיה הדין אם בבית כנסת ספרדי-ישיבתי, קרא הקורא הרגיל, ולא ביטא שום אות כספרדים, אלא כמו בקריאת כל התורה כולה, במבטא הישראלי המצוי.
יצאו יד"ח?
צריכים לחזור לקרוא שוב כהוגן?
תודה!
הם משמעותיים מאד בהכרעות הנוסח בכל התורה כולה.
יש למישהו צילום מדבריהם?
ומה לגבי "ולהרוג"?
האם כת"ר מצא סתירה או סיוע לדברי הגרמ"מ שליט"א?
יישר כח לכבודו על הבירור והליבון!
אגב: מעניין לבדוק מהו המקור הראשון לקריאה פעמיים? אין לי חזו"ע כעת.
אבל אם הוא מנהג מאוחר, מהגאון החת"ס וכיו"ב, מובנת...
שפיל לסיפיה דקרא, שכן מי שתמהת עליו, כתב בסו"ד:
שו"ר שבילקוט יוסף (סי' כח סט"ז) ס"ל שלא ינשק בין תפלין של ראש בין תפלין של יד לתפלין של ראש (ואיני יודע אם ס"ל דזה אסור או רק אינו ראוי דשם רק כתב כן אגב נסבה). וע"ע בהלכה ברורה (סי' כה אות יג) ובשו"ת אוצרות יוסף (שם סי' ב סוף ד"ה אולם) שכתב דנכון...