• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הפעילות האחרונה של גרינפלד

  • ג
    יש לעיין מהו המוקש, האם ההנאה עצמה, או שהכוונה שאם יהנה יבוא לעבוד. וכעי"ז כתב הספורנו שפעמים יקרה שתצליח באותו כסף וזהב שלהם, ותחשוב...
  • ג
    בגמ' ברכות (מח, ב) משה תקן לישראל ברכת הזן בשעה שירד להם מן [והיינו שהוא תיקן את הנוסח, וכמו בהמשך שיהושע תיקן ברכת הארץ כשנכנסו לארץ]...
  • ג
    והוסיף ה'מגדלות מרקחים' בהערה: ועי' עוד מה שנתבאר בס"ד בדברי המדרש הללו לעיל בריש פרשת כי תשא.
  • ג
    והוסיף ה'מגדלות מרקחים' בהערה: ולכאורה יש לעיין אמאי פשיטא להו להראשונים דכל ג' ברכות מן התורה עוד קודם שנכנסו לארץ ונבנה ביהמ"ק, הא יש...
  • ג
    המשך: אמנם דעת התוס' ברכות טז. ד"ה וחותם, דמנין הברכות דאורייתא הוא, וכן דעת עוד ראשונים, ודלא כהמג"א הנ"ל בדעת רש"י. ולפי זה ליכא למימר...
  • ג
    מתוך ה'מגדלות מרקחים': ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלקיך על הארץ הטובה אשר נתן לך (ח י) בגמ' ברכות מח: אמר רב נחמן משה תקן לישראל ברכת הזן...
  • ג
    מתוך ה'מגדלות מרקחים': פסילי אלהיהם תשרפון באש (ז כה) בעבודה זרה נב. יליף מכאן רבי עקיבא שעבודה זרה של נכרי נאסרת מיד משעת עשיה עוד...
  • ג
    ועי' ילקוט שמעוני (שמואל רמז קנב) שנראה מדבריו שהכוונה היא שהקב"ה דואג לך ומשתתף עמך, עיי"ש.
  • ג
    והראוני שלשון רבינו יונה (שער ג אות לד) "ואל יתהלל חכם זולתי בעבודת הש"י וביראתו, והבטחון בו ובאהבתו והדבקות בו, שנאמר הוא תהלתך והוא...
  • ג
    והראוני שבאמרי נועם להגר"א (ברכות כח, ב ד"ה ר"א) הביא בשם הבה"ג שהוא תפילה, וביאר שכוונתו להודות לפני התפילה, עיי"ש באריכות, ולכאורה...
  • ג
    גרינפלד פרסם את הנושא בעניין הוא תהלתך ב- עקב.
    כתב החרדים (הובא בקיצור החרדים של החיי אדם פ"ז אות ו') יש אומרים דמצות עשה לקרות הלל, שנאמר "הוא תהלתך", ע"כ. ועי' רמב"ן (כאן) שכתב...
  • ג
    מתוך ה'מגדלות מרקחים': לא תוכל כלותם מהר פן תרבה עליך חית השדה (ז כב) פירש רש"י והלא אם עושין רצונו של מקום אין מתיראין מן החיה, שנאמר...
  • ג
    והוסיף ה'מגדלות מרקחים' בהערה: ומ"מ קשה דתיפו"ל דעושה פעולה לגוי בחנם וגם זה אסור כמבואר בגמ' עבודה זרה סד. שאסור לנכש בשביל העכו"ם בחנם...
  • ג
    מתוך ה'מגדלות מרקחים': ולא תחנם (ז ב) בסנהדרין עו: איתא דהמחזיר אבידה לנכרי עליו הכתוב אומר "למען ספות הרוה את הצמאה". והקשה בחידושי...
  • ג
    המשך: והנה במשנת חכמים סי' מ"א ובשו"ת מהר"ם שיק יו"ד סי' שפ"א הקשו, איך כרת אברהם אבינו ברית עם אבימלך, הרי אמרינן בסוף קידושין דקיים...
חזור
חלק עליון