Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
740 ש''ח כדאי לחכות לשבוע הספר פחות כ200 ש''ח,
עיקר השדרוג הנדרש מאוצה''ח הוא סריקת OCRדברתי אתם ע''ז וכעת לא ראיתי התקדמות,אני בד''כ מעביר לפדפ ושם ABY 15בד''כ יוצא יותר מדוייק,קיים בשוק תוכנה של יעקובוב ,ולשירים פתרונים 600-900 עם פלג[בניסיון אתו הדיוק היה פי3 מABY].חבל שאוצה''ח לא משתדכים אתו...
זה הודעה שקבלתי היום מאוצה''ח.
המדובר הוא לגבי מי שקנה לאחרונה [בחודשים האחרו' שהתחדש האפש']חבילת עוז והדר א''צ לשלם עבור הרחבה אבל מקבל הודעת תשלום
תמיכה אוצר החכמה
9:55 (לפני 13 שעות)
אני
רשום לנו שרכשתם את כל החבילה כולל ההרחבה
ההודעה שמופיעה לכם לרכישת ההרחבה...
הסתפקתי להלכה,אם רכשתי חבילת עוז והדר ,וכידוע א''א להדפיס משם רק צלום עמוד,וראיתי ידיד שיש לו מספרי עז והדר שנפרצו לפני שנים PDF,האם מותר להדפיס מקבצים אלו,דהרי עמוד עמוד יכול להדפיס מהתוכנה ממש.
הם אמרו לי היום בעוד שבועיים שלושה יהיה עדכון לספרי עוז והדר ,שיופיעו בגירסא 22,למי שרוכש כבר עכשיו,הם מאוד נוחים בתשלומים........
כנראה תהיה הגירסא החדשה ג''כ.
אחד מגדולי תלמידיו של הגרב''צ, הוא הג'ר נתן בן סניור מבני ברק. וגם הוא בספריו מקפיד לכתוב 'אומרים בשם הגרב''צ' וכונתו היא להספר אורל''צ. והרי במשמע שגם איהו לא ניח''ל לייחס הדברים הכתובים בספר כנאמרו בודאי מפי הגרב''צ,ודו''ק.
וגם נפגש איתו והעריך אותו מאד. ומעולם לא הזכיר שמו בפרהסיא לגנות. זו לא הפעם הראשונה שאני פשוט יוצא מהדעת לנוכח 'השהדיות' הבלתי מתפשרת של אנשים צעירים שכל כולם מתלהבים מאיזה מחלוקת של מרן ומיד הופכים אתהצד השני למנודה, די, די. די. הגיע הזמן לתת לכל יהודי ללכת עם ההשקפה שלו.
משל למה הדבר דומה...
היה אצלכם 'קפסולות' בתקופת הקורונה? זה היה הרמטי? אם כן, וכבר יש לך נסיון רציני ביותר בענין, תיזכר באיזה הנאה צרופה זה היה, אני אישית הייתי נעול 3 חודשים רצוף!!!! בקפסולה בישיבתנו הקדו', והיה עונג עילאי, באמת אני חולם שיעשו את זה עוד פעם, ו'תמימות' זו גם הזמדנות ובעז''ה אני אישית מתכנון כן לעשות...
אבל הרי אכתי ס''ס, מאי שנא מאם יצא שבת מבחינת לוח הזמנים לפני כמה שעות, שאז לא הוה תרתי דסתרי, ואפי' שאליבא דאמת יצא שבת [וברור שאם עשה מלאכה לא חילל שבת מדאו'], אפ''ה יכול לומר 'ביות השבת הזה'. ואולי באמת יש מקום לטעם שכתבתי שבכדי להיפטר מרצה צריך שה'גברא' יוציא את השבת בעצמו, וכל עוד לא הוציא...
לגבי הטעם שכתבת:
''וחשבתי לומר שמכיון שאחרי שאכל כזית פת כבר נתחייב בברכת המזון, ואז היה עדיין שבת, לכן בשעה שאכל כזית הוטל עליו חיוב של "ברכת המזון עם רצה והחליצנו", וממילא אע"פ שאח"כ המשיך לאכול עוד ואע"פ שכבר יצא שבת, מ"מ החיוב ברהמ"ז חל עליו בשעה שהיה שבת''.
חושבני לערער על זה קצת מעובדא...
ובכן, כידוע שספר החזו''א לא נכתב בצעירותו, אלא אחרי הרבה שנים. וכנראה זה היה אחרי פעם אחת, וכמו שכבר הערתי במאמר המוסגר שכנראה פעם אחת של הגדולים הללו שווים כמו אלף שלנו.
נ.ב. גם אם יש קושי, הסיפור הוא אמיתי, שמעתי אותו מתלמידו המובהק ביותר הגר''ח גריינמן זצוק''ל.