Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
רציתי לדעת בבקשה מה הדין לשטוף כלים, ולהניחם לאחר השטיפה על מגבת בשבת,
הנידון: שרייתו זהו כיבוסו,
יש לדון בזה מדין שרייתו זהו כיבוסו, בבגד נקי? וכן אף את"ל דדעת מרן השו"ע להחמיר בבגד נקי כשיטת הגר"א ודעימיה, יש לעיין האם זה חשוב דרך לכלוך, דבזה דעת מרן להתיר (את"ל כהגר"א דהשו"ע החמיר בבגד נקי...
רציתי לדעת בבקשה אם יש למשהו מהתלמידי חכמים הנמצאים כאן. גדר ברור על הדין שמבואר בסי' שא' סי' מו' דבאין מקפיד על מימיו אין חשש סחיטה.
מהו "מקפיד על מימיו", ומהו אין מקפיד על מימיו".
על מה שהשיב הרה"ג הרב שמעון ללוש, רציתי לדעת א. מדוע חשיב כלאחר יד, דהרי זה הדרך סחיטה בדבר זה.
וכן רציתי לדעת בבקשה בענין הס"ס הנ"ל, דהרי בכמה דוכתי חזינן דלא הסתפק השו"ע בהיתר הס"ס להקל וכגון בדין הברזא דיש להקל אף לתוך כלי, מדין הערוך, ועוד ספק מדין הברזא, ואפ"ה לא סמך להתיר, אלא באיבוד נמי
ראיתי את הנ"ל ,ונראה דעיקר ההיתר משום שנעלת הכתיבה ואינה עומדת, אך בבדיקת אנטיגן נראה לי שאינו נמחק, [ועכ"פ לא כמו הדוגמאות שהביא שם הראשון לציון שליט"א בתשובה]. אבל אבדוק בתשובה במשנת חיים.
תודה רבה רבה.
בעניין מה שכתב לדון מדין סוחט, לא הבנתי מה הוא סוחט, שהרי רק מכניס הקיסם לכלי עם החומר, ושופך את המים לבד לתוך המכשיר, ולא עושה כלום.
וכן מדין שרייתו זהו כיבוסו, הוא לא מלבן כלום, אדרבה מלכלך את מה שיש בתוך המכשיר, וכן שהוא בבגד נקי, ומה שיש לדון בדעת השו"ע בבגד נקי האם אמרינן שרייתו זהו כיבוסו...