• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

הפעילות האחרונה של לביא

  • ל
    בוש ונכלם אני לדבר על ההר הטוב הזה והלבנון מו"ר הגאון הגדול רבי ב"צ אבא שאול זצוק"ל אבל אומר את אשר על ליבי... אם חכם ב"צ היה מסתובב...
  • ל
    לביא הגיב לפוסט לשמור ולעשותלשמור ולעשות בשרשור פאה בשידוכין בעוונה"ר עם {react}.
    לא נכון גם הלובשות פאה, בבית עם מטפחת וגם בחוץ לעיתים וגם סביבן תמיד יהיו נשים עם מטפחת, והן רגילות לחלוטין הלכת רחוק, טוב שלא אמרת שווה...
  • ל
    אף פעם לא היה הפגנה של הציבור הספרדי כשמישהו מבניו נכנס לכלא. כ״ש שמדובר באחד שרצה לצאת לחו״ל. (כידוע מרן היה תקיף מאד בעניין יציאה...
  • ל
    לביא הגיב לפוסט אהרן כהןאהרן כהן בשרשור פאה בשידוכין בעוונה"ר עם {react}.
    ראשית, גם 'משיב כהלכה' מודה שהפאה נכרית דהאידנא לא קשורה לפאה נכרית של הש"ס, עיין בדבריו, אלא שבכל זאת הוא מתעקש ללמוד שמועיל רגילות...
  • ל
    לביא הגיב לפוסט משתוקק להחכיםמשתוקק להחכים בשרשור פאה בשידוכין בעוונה"ר עם {react}.
    והמעיין בפורום השכן יראה שהרב 'משיב כהלכה' דחה את כל דבריך לא השאיר בו אבן ועד היום מחכים לתגובה שלך שבוששת לבוא. אמנם ברור שאף אם לא...
  • ל
  • ל
    גם אני לא זכיתי להבין בסוד קדושים את כוונתו (השאלה שלי היא אם מה שאמרתי הוא בעצם עונה או לא עונה על מה שאמר, ועל זה לא קיבלתי תשובה)...
  • ל
    לביא השיב לנושא חיוב הפרנסה.
    עוד נושא שהתשובה הפשוטה שלו היא דעת תורה מרב גדול שהם מקבלים ממנו. אבל אכן אני כבר מכיר יותר מדי אברכים שזה המצב אצלם בבית, והם יוצאים...
  • ל
    אתה לא רוצה אל תקרא. כמו שכתבת בסוגריים. אני לא מדבר על רב בית הכנסת או אברך מהבית מדרש ליד שקורא לעצמו רב, כמובן.
  • ל
    כפי שכבר כתבו כאן יש לשאול דעת תורה. אך אם היה עלי לחוות את דעתי - דעתי היא, שהרי הבחור לא מתיר בכל מכל כל פא״נ אלא רק רוצה מחמת משפחתו...
  • ל
    אין שום מצווה על אברך להתמסכן ולא לקחת כשהוא מקבל. ומי שמסתכל על אברכים בצורה של ״שיצאו לעבוד ושלא יקבלו דבר״, כנראה לא מבין באמת את...
  • ל
    מדברי השו״ע לא יוצא ש״מעיקר הדין״ לא צריך ליטול מים אחרונים, וכ״ש לשיטתו. דבריי הם המשך לשורה זו הראשונה, ואתה הבאת שו״ע שכלל לא קיים...
  • ל
    חוסר דיוק מאד מובהק בדברי המשנ״ב, דז״ל התם: אם אין לו רק כפי שיעור מים ראשונים הם קודמים אפילו למי שנזהר תמיד במים אחרונים דהאידנא דאין...
  • ל
    המילים שכתבת (בזמן שהידים נקיות מעיקר הדין) אינן כתובות בשו״ע. לשון השו״ע במלואה: יש שאין נוהגים ליטול מים אחרונים ואפילו לנוהגים כן אדם...
  • ל
    זכור לי שלפני זמן מה למדתי בילקו״י שאין לומר את הטענה הזו שנשים לא חייבות במים אחרונים. מה שהאשכנזים נוהגים, זה בעיקר בגלל דעת התוס׳...
חזור
חלק עליון