• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי מרניסת עיוני

  1. מ

    הנחיות ממרן רבינו יצחק יוסף בעקבות ההקלות בקורונה - להדפסה

    נאמר לי כי במעין אומר ח"ג יש התיחסות של הרב עובדיה זצ"ל לאסור דלא כמ"ב
  2. מ

    האם הילקוט יוסף חזר בו לעניין בישול אחר בישול שמים שמצטמק ורע לו

    תודה רבה, לרב, חוץ מהרב אין כיום מי שבקי, בעיון ואני מדגיש בעיון, בתורת הרשל"צ.
  3. מ

    דעת הרשל"צ גבי מכירת איפון לגוי.

    בקובץ בית יוסף גליון ז עמ' פא כתב הרשל"צ כי מותר למכור איפון לגוי. וכתלמיד שוטה השואל קמי רבו, הרני שואל מדוע אין בזה לפני עיור שהרי מכשיל את הגוי בעריות, ועכ"פ אביזריהו דעריות שאץ גוי מצוה בהם.
  4. מ

    האם הילקוט יוסף חזר בו לעניין בישול אחר בישול שמים שמצטמק ורע לו

    בילקוט יוסף מהדורא תשע"א שבת ח"א עמ' תקלו, כתב שיש להקל בבישול מים שרתחו המצטמק ורע לו. ואולם בילקוט יוסף שבת ח"ג עמ' רמד הלכה עו', כתב כי הלוקח קומקום מים מעל הפלאטה, ונטפו איזה טיפות על הפלאטה, טוב ונכון ליתן פדיון תענית לצדקה.
  5. מ

    ענית אמן על ברכות תפילה הנשמעות דרך רדיו.

    בסה"כ כתבתי "כיצד" היכן יש כאן זילזול. ומה הקשר לחשוד בי על זילזול ברשל"צ, בעוד שאני עשיתי בישיבתו חזון עובדיה ימים כלילות.
  6. מ

    ענית אמן על ברכות תפילה הנשמעות דרך רדיו.

    יש כח, אבל מה התשובה. ולא לדאוג אני תלמיד ותיק של הרב ללוש.
  7. מ

    טבילת כלים

    יש לשאול בזה. א] בפת"ש סי' רג ס"ק ג הסתפק שמא אודיתא הוא תקנה רק בשכיב מרע, וכן דעת העיטור או' ה [ערך הודעה]. ב] במקור חיים [תמח ס"ק ה] כתב כי אודיתא אינו קנין, ולכן אין לסמוך עליו להפקיע איסורים. ג] בחכמת שלמה גיין יג: כתב שיש באודיתא, משום שקר, ואין לכתחילה להשתמש בו. ד] י"א כי יש איסור שואל...
  8. מ

    ענית אמן על ברכות תפילה הנשמעות דרך רדיו.

    כיצד פירסם הרשל"צ לענות אמן על תפילות הנשמעות דרך הרדיו, לכאו' שתי חסרון יש בזה, א] אמן יתומה, ה' ישמור. ב] אינו שומע את קול המברך כלל וכאילו עונה על קלטת.
  9. מ

    מנין מרפסות במשנת הראשל"צ

    מאחר והרב מחכים אותנו מאוד ומגלה לנו דרך פסיקת הספרדים. רק עוד שאלה אחת אם אפשר רק עוד שאלה אחת ובזה אסיים. הנה בענין מנין מרפסות יש כמה ספקות, שמא דעת מרן כפר"ח וכו', ואת"ל דדעתו כדעת הרבה מן האחרונים שמביא הראש"ל - י"ל שבשעת הדחק יודה מרן להקל ולא אמר את דבריו בדיעבד (וזו תהיה הסיבה שהוא לא...
  10. מ

    מנין מרפסות במשנת הראשל"צ

    כבוד הרב לא הבנתי הרי דין "בשעה שהציבור מתפללין" אינו מנין, אלא מעלה, ובשביל זה לא צריך טלפון כלל, אלא שידע באיזה זמן מתפללין. זאת ועוד במגן אברהם סי' קנט ס"ק טו, מבואר כי לא אומרים סב"ל במקום דחק אלא בכה"ג שפיר מברכים.
  11. מ

    מנין מרפסות במשנת הראשל"צ

    יש הרבה צדדים בפוסקים כי אין יוצאים ידי ובה בברכות שנשמעות דרך טלפון, ראה בשו"ת אג"מ ח"א סי' צד, ויחוה דעת ח"ב סי' סח, ובשו"ת מנחת שלמה ח"א סי' ט אף הגדיל לכתוב כי אפילו לענות אמן בכה"ג אסור. וא"כ לכאו' במנין מרפסות לכאו' יש יותר צדדים שבשעת הדחק יוצא ידי חובה.. כתלמיד השואל את רבו.
  12. מ

    מנין מרפסות במשנת הראשל"צ

    מאוד נשמח למקור כי נדבה היא דוקא בלחש.
  13. מ

    מנין מרפסות במשנת הראשל"צ

    תודה רבה על המענה המהיר, אם אפשר לדעת גם למה הרשל"צ לא הציע לעשות חזרה על תנאי דנדבה כמו שרבים הציעו., ובכך אין חשש סב"ל
  14. מ

    מנין מרפסות במשנת הראשל"צ

    הראשל"צ פירסם את דעתו בענין של צירוף אנשים ממרפסות שונות למנין. וכפי שהבנתי מסקנתו לספרדים, א] לא לעשות למעשה מנין מרפסות כי יש בחזרה טענה של סב"ל. ב] לא מועיל לספרדים מנין הנ"ל אף לקדיש יתום. והנה ת"ח אמר לי כי ישנה עצה שהחזן יתנה קודם חזרה שעושה החזרה אם אין מנין, על דעת נדבה, ומימלא אין בעיה...
  15. מ

    דיווח על קורונה - ההלכה

    ודאי שמותר, אך לא מדין "דינא דמלכותא" כנ"ל, אלא מדין רודף כמבואר בסי' שפח סעי' יב, ע"ש. כבר ידוע שדעת הגר"ח כי בארץ ישראל אין כלל דינא דמלכותא, אם תרצה טעמים תכתוב לי.
חזור
חלק עליון