ההבדל שיש בין ההוצאות זה שבאהבת שלום כתבו הערות ממש בקיצור ולא על כל דבר. וכתבו שזה בתוספת והשלמות מכת"י. ואילו במכון בית אהרון וישראל כתבו הערות רבות וציינו לאחרונים וכו' ולא כתבו שזה בתוספת והשלמות מכת"י. מעניין לבדוק אם יש תוספות בין ההוצאות.
זה לא מוסכם שדעת מרן השולחן ערוך לא לברך שבע ברכות בבית שלא של החתן. יש מחלוקת בדעת מרן השו"ע. הרב מאמאן הרב משאש והרב משה לוי והרב מאזוז סוברים שלפי דעת מרן השלחן ערוך כן מברכים את כל ה7 ברכות גם שלא בבית החתן כי השמחה והסעודה נעשו בשבילו כמו בחתונה. ואילו דעת מרן רבנו הגר"ע יוסף שלא מברכים אלא...
מרן הרב עובדיה זצ"ל דעתו לכרוע ב"ויעבור" וב"על פניו ויקרא" לזקוף. ואז כשאומר "ה', ה'" לשחות מעט. כך כתב מרן החיד"א. וזה שלא רבים נוהגים כן אינה ראיה. ופוק חזי למרן שליט"א שכל הליכותיו ע"פ מרן אביו זצ"ל והוא ממש נוהג כך בדקדוק ובאדיקות. מעשה רב.
ולגבי מרן החיד"א מרן זצ"ל מעולם לא אמר שדעתו...
לגבי הגלימה של הרב עמאר שליט"א. הרב עמאר מזה תקופה כבר לובש גלימה מכסף. ורק בכנסים מחוץ לירושלים או מיוחדים לובש גלימת זהב. לא סותר שיתכן שרצה לחלוק מי יודע אך הוא כבר תקופה עם גלימה כזו. ב"ה האמת והשלום אהבו.
בויעבור כורעים לגמרי וקמים. ואח"כ שאומרים "ה' ה'" כורעים מעט. ניתן לראות את מרן זצוק"ל בסליחות עושה זאת. וכן את בנו להבדיל בין החיים מרן שליט"א מקפיד על זה מאוד.
חברים ראיתי את דבריכם היקרים, אך כתבי הפר"ח נגנזו עוד קודם להרב תורות אמת. וכן הליקוטים שציין הרב ינון חורי ראיתים, אך אין בהם מהסימנים שמזכיר התורות אמת כגון: רמז, רנב ועוד. גם מהדיר הספר הגר"ש משאש ע"ה לא העיר כלום ע"ד.
לענ"ד נראה אולי שזה ר"ת של ספר ידוע לחכמי מרוקו או כת"י או שנדפס. והלוואי...
שלום לכל החכמים,
רציתי לשאול אם מישהו יודע מה הכוונה שהגאון רבי רפאל בירדוגו בספרו תורות אמת סי' רמז ורנב מזכיר את פר"ח. והלא אין לנו פר"ח על הלכות שבת?
אודה למי שיש לו תשובה בעניין.
זה היה בתקופה שהרב יצחק יוסף היה ראשל"צ. שאמר שאם בג"ץ יחייב אותו לבחון נשים. אז הוא יבטל את הבחינות לכולם.
אבל כרגע אין שום מחשבה כזו מהרבנות הראשית והרבנים הראשיים. לפי מה שידוע לי.
ממש ממש לא!
המכון הראשון והמוסמך והמקצועי ביותר הוא מכון "יד רפאל" של הרב שלמה מועלם שליט"א שכבר עשרות שנים הוא עוסק בענייני סת"ם. מרן מלכא זצוק"ל היה בחנוכת המבנה.
בשו"ע שנדפס בחייו של מרן השו"ע זצ"ל נכתבו הכותרות כמו שלפנינו. איני יודע למה ציינו כך כאן החכמים. ניתן לראות זאת באוצר החוכמה. מצורף מאמר שכתבתי בעניין.