• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תוכן לאחרונה על ידי עני בן פחמא

  1. ע

    שימו לב! ברכת מצה רטובה שאינה נכססת הוא -המוציא!-

    אז למה בוזאת הברכה החדשים שינה את דבריו? זה היה בהסכמה? כמדומני שספר זה אינו יצא מתחת ידיו של הגרמ"א, אלא ליקוטי תלמידים, ויתכן והעתיקו מהוזאת הברכה הישן.
  2. ע

    מה המקור? הרב שליט"א אמר בשיעור שכאשר הילד מניח תפילין ועושים מסיבה לא אומרים תחנון!

    אני סבור בזה שבחור חילוני שמגיע לבית הכנסת פעם ראשונה בחייו להניח תפילין (על המצח), יחד עם צלם (ופעם גם הביאו צלמת לתוך ביהכנ"ס רח"ל) עם כמה חברים (/ות) שמרעישים ומבזים את ביהכנ"ס, ומעתה ואילך יש עוד בר חיובא שלא מקיים מצוות, בכל זה אין לפטור את הציבור מלומר תחנון, דאדרבה לשמחה מה זו עושה? וראוי...
  3. ע

    שימו לב! ברכת מצה רטובה שאינה נכססת הוא -המוציא!-

    אני הקטן מסכים לחלוטין, כשם שקרוטונים רטובים לא הופכים להמוציא, וצנימים לא הופך למזונות כך במצה רטובה. ואבאר קצת: הט"ז בקס"ח ס"ק ח כתב שלחם במילוי פירות שהוא פהב"כ ('ממולא') שניטל ממנו המילוי ברכתו מזונות "והטעם דאנו הולכים בתר שעת אפייה" המ"ב הביא את הט"ז (ס"ק כז) וכתב כך "דיש עליה דין כיסנין...
  4. ע

    פרס הראשון לציון 4 למישהו יש פרטים???

    מתי מתרפסמים הזוכים??
  5. ע

    ילקוט יוסף הל' סעודה

    מאוגוסט זה בהגהות?? מתי כבר יצא?
  6. ע

    מבטא רבותינו - הקלטות ותיעודים.

    בפסוקים שבהתחלה (אחרי בן אדם) ממלמל בשקט את הפסוקים שאומרים הקהל. ומאידך בבדיל ויעבור אינו אומר בשקט בדיל ויעבור (כמדומני שבהליכות מועד כותב שצריך לומר שאל"כ אין משמעות למשפט)
  7. ע

    מבטא רבותינו - הקלטות ותיעודים.

    אבל מאידך 'שומייע תפילה' 'שומייע תחינה'
  8. ע

    תשובות נדרשות לבחינות הרבנות

    ראה כאן https://forum.moreshet-maran.com/threads/%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%95%D7%93%D7%A7-%D7%91%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F.3346/#post-78631 מוכח שיש דף מכוון לבודקים, יש גם עניין של שיקול הדעת שמצריך שני בודקים.
  9. ע

    בחינות לרבנות הראשית מועד שבט התשפ"ד

    כשאתה נרשם באופן דיגטלי תלחץ על האופציה של צריך התאמה ויגלו לעיניך כל ההתאמות שיש, מזכרוני לפני חודש אין שם משהו מיוחד, הקראת המבחן אולי וכד', מקסימום תוספת זמן, וגם זה אני לא בטוח
  10. ע

    טיפים להצליח במבחני הרבנות-ללומד טור ב"י וש"ע ונו"כ כסדר

    הכי חשוב, לפני כל המבחנים, זה ללמוד טוב, להעמיק בסוגיא בגמ' במפרשי הפשט, אח"כ לעין היטב בכל דברי הראשונים להבין סברותיהם ולדקדק בחילוקים ביניהם, ואז לעיין היטב בשו"ע נו"כ, ופוסקי זמנינו. המבחן זה דרך אגב, וזה הכי חשוב.
  11. ע

    בחינות לרבנות הראשית מועד שבט התשפ"ד

    אכן, לא נמצא בשום מקום מידע על כך, גם לא באתר הרבנות.
  12. ע

    הפסק של מרן שליט"א לגבי בשר רבנות - למי יש????

    אבל הס"ס הזה מופיע בילקוט הטהרה?!
חזור
חלק עליון