תשובה לחידה -
הגמרא במסכת זבחים בדף סט: אומרת: "ואם טריפה אינה חיה - הרי היא בכלל נבילה" [ומטמאה בעודה בחיים!!]
ואכן רש"י כת"י והמפרש במקום, מבארים כפשוטו -שטריפה בעודה בחיים - מטמאת כאילו היא מתה, כיון שסופה למות.
אך עיי"ש בתוד"ה אי טריפה חיה שכתבו: "ותימה הוא לומר כן, דלא מצינו בעלי חיים...
תמיד בע"ח מטמאים רק לאחר מותם, האדם הוא היצור היחיד שיש בו טומאה בחייו [זיבה, נידה, לידה, מת, טו"ק ועוד]
היכן מצאנו שיש בבע"ח כשהוא עדיין חי ורועה באחו - טומאה נבילה?
[כל תשובה יש לגבות במקורות!]
מעולה!
תשובה נכונה, אפרט מקור.
רוב המפרשים מבארים "בא מבוא" שה"בוא" עניינו ביאה. אולם האבן עזרא כותב בפירושו הראשון:
אבן עזרא בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סב -
ויצחק בא מבוא באר לחי רואי - בא מבוא שם מקום יקרא בב' שמות, [גם בוא, וגם 'באר לחי רואי']