שבוע טוב ומבורך למשתתפי הדיון , שמח שת"ח מסייעים להגיע לתשובה בנושא ולהגדיל תורה ולהאדירה
כדי להוסיף לדיון נופך ולתת מקום נוסף לחשיבה מעלה שוב את המקורות בדברי מרן
בפרשת וארא מרן כותב "ולעניין הלכה למעשה נראה שטוב להחמיר בדברים שהם מהתורה לחוש לשתי הסברות"
בסוף ההלכה מרן כותב "ולעניין סוף זמן...
שבוע טוב ומבורך למשתתפי הדיון , שמח שת"ח מסייעים להגיע לתשובה בנושא ולהגדיל תורה ולהאדירה
כדי להוסיף לדיון נופך ולתת מקום נוסף לחשיבה מעלה שוב את המקורות בדברי מרן
בפרשת וארא מרן כותב "ולעניין הלכה למעשה נראה שטוב להחמיר בדברים שהם מהתורה לחוש לשתי הסברות"
בסוף ההלכה מרן כותב "ולעניין סוף זמן...
ידועים לנו דברי הליכו"ע חלק א פרשת וארא ועוד.. צרפתי כאן מטה , אבל איך הובן שצריך לחשב באופן כזה הרב כתב להחמיר בדאורייתא לשתי הסברות ובדרבנן להקל ,
אז לגבי זמן ר"ת אם תחשב מעלות השחר-צאה"כ יצא מאוחר יותר מאשר אם תחשב שעה זמנית של זריחה-שקיעה
וכן זמן עלות השחר יהיה יותר מוקדם אם יחשבו שעה...
אמת הרב כותב בכמה מקומות שבדאורייתא להחמיר ובדרבנן להקל בזמנים, אבל היכן הרב גילה דעתו לבצע החישוב באופן כזה?
כי במציאות זה יוצא בר"ת יותר מוקדם לפי החישוב הנ"ל כיוון שהשעה הזמנית של זריחה-שקיעה קטנה משעה זמנית של עלות השחר-צאה"כ ופלג המנחה יוצא יותר מאוחר כיוון שזה פחות זמן להוריד.
הלכתית...
מידיעה עם עורכי הלוחות השונים והדעות השונות,
מי שפוסק כמאן דאמר מהנץ עד השקיעה כך גם מחשב את השעה הזמנית נץ-שקיעה לחלק ל12
מי שמחשב מעלות השחר עד צאה"כ מחשב עלות השחר-צאה"כ לחלק ל12
למה לחשב מעלות השחר עד צאה"כ ואחרי זה להוריד חישוב של נץ-שקיעה
זה לא כדעה זו ולא כדעה זו
(הבנתי שככה מחשבים...
נראה לכאורה שאם נשאל את מי שנוהג ככה הוא יענה שהוא מנשק את ידו כיוון שהוא מעריך/מוקיר/מכבד את האדם שהוא לחץ לו את היד , נמצאנו למדים שמפאת כבוד האחר או קדושת האחר(אם זה ת"ח) הוא נוהג כך, אבל האם אפשר לדמות זאת לתפילין/מזוזה/ס"ת שהם תשמישי קדושה?
אולי יש צד להגיד שיהודי הוא תשמיש קדושה? (נשמעו...