• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ליל הסדר לדוגמא

התבקשתי ע"י הגבאי אצלינו בבית הכנסת
לעשות ליל הסדר לדוגמא
העליתי על הכתב את ההלכות והפרטים הנצרכים לענ"ד [בקיצור ותמיד יש מה להאריך].
אשמח שתתקנו אותי ותעמידוני על האמת במקום שטעיתי.
וכן להוסיף פרטים והלכות וענינים הנצרכים לליל הסדר

יישר כח ושכמ"ה ושו"ש ואל"ש.
 

קבצים מצורפים

  • ליל הסדר לדוגמא.pdf
    392.9 KB · צפיות: 26
התבקשתי ע"י הגבאי אצלינו בבית הכנסת
לעשות ליל הסדר לדוגמא
העליתי על הכתב את ההלכות והפרטים הנצרכים לענ"ד [בקיצור ותמיד יש מה להאריך].
אשמח ששתקנו אותי ותעמידוני על האמת במקום שטעיתי.
וכן להוסיף פרטים והלכות וענינים הנצרכים לליל הסדר

יישר כח ושכמ"ה ושו"ש ואל"ש.
שכמה- שכרו כפול מן השמים
שו'ש-
אל'ש-
 
ואתה שלום וביתך שלום
וכל אשר לך שלום
הזכרתני מעשה:
"שלום וגימפל שותפים. גימפל תלמיד חכם ואילו שלום עם-הארץ.
ביום מן הימים נסע גימפל ליריד. בא לשׁם וכתב לשלום שוּתפוֹ על עסקיו ביריד וסיים על דרך המליצה: "ואתה שלום וביתך שלום, וכל אשר לך שלום".
קרא שלום את המכתב והחזיר מכתב לגימפל, וסיים גם הוא: "ואתה גימפל וביתך גימפל, וכל אשר לך גימפל..."
 
התבקשתי ע"י הגבאי אצלינו בבית הכנסת
לעשות ליל הסדר לדוגמא
העליתי על הכתב את ההלכות והפרטים הנצרכים לענ"ד [בקיצור ותמיד יש מה להאריך].
אשמח שתתקנו אותי ותעמידוני על האמת במקום שטעיתי.
וכן להוסיף פרטים והלכות וענינים הנצרכים לליל הסדר

יישר כח ושכמ"ה ושו"ש ואל"ש.
אולם מי שיודע שיכשל בק"ש בזמנה יחליף בגדיו וישב במיטה עם ספר על ענין יציאת מצרים וירדם.
לא הבנתי מהכוונה ק"ש בזמנה? ק"ש שעל המיטה הכוונה שירדם בלי לקרותה אולי.
וגם לא הבנתי מה התקנה להחליף בגדים ולשבת במיטה עם ספר. תכתוב יקרא ק"ש ילמד
 
יישר כח על הערה
כוונתי ק"ש של שחרית שיקום מאוחר אחר זמן ק"ש
ב. מ"ש יחליף בגדים לרבותא נקט דלא תימא דהוא כעוקף את המצוה דהא המצוה היא להישאר ערים ולהתאמץ בכך
ועל זה כתבתי [בשם הספרים] הפיתרון הנ"ל

ומצרף ממה שמצאתי בגנזיי
כתב מרן בית הלוי
זצ"ל שיזהר לנוח בערב פסח כדי שיוכל בלילה לישב ער ולספר ביציאת מצרים והיה תמה על אותם שהיו מדקדקין להיות ערים בליל חג שבועות ואילו בליל פסח שמצד הדין צריך לשבת ולספר ביציאת מצרים כל הלילה עד שתחטפנו שינה אין נזהרים בכך הגדה של פסח לגרי"ז
 
חזור
חלק עליון