• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תנור פירוליטי

abc123

Well-known member
בספר בהלכה ובאגדה כתב לגבי תנור פירוליטי, שאת המסילות והרשת יוציא ויגעיל ויצפה בנייר כסף. האם זה מעיקר הדין? ואם אדם לא איכפת לו להניח אותם בזמן הפעלת התוכנית הגבוהה, האם זה יועיל ויפטר מהגעלה ונייר כסף?
 
ב"ה
שלום וברכה,
לגבי הקולא שמבוארת בספר היקר בהלכה ובאגדה לא שמעתי, זה חידוש, אבל יש לזה הבנה,
ולענ"ד שהרוצה לסמוך על דבריו שפיר דמי.
ולשאלתו אם יניח הכל בתנור בשעת הפעלת התכנית ניקוי הגבוהה, בודאי יועיל.

בברכה רבה
 
ב"ה
שלום וברכה,
לגבי הקולא שמבוארת בספר היקר בהלכה ובאגדה לא שמעתי, זה חידוש, אבל יש לזה הבנה,
ולענ"ד שהרוצה לסמוך על דבריו שפיר דמי.
ולשאלתו אם יניח הכל בתנור בשעת הפעלת התכנית ניקוי הגבוהה, בודאי יועיל.

בברכה רבה
על איזה קולא הרב מדבר? שהמסילות והרשת מספיקה להם הגעלה וציפוי בנייר כסף?
 
ב"ה
בעיקרון אם רוב תשמישם של המסילות והרשת אינו להניח עליהם מאכלים באופן ישיר, אלא ע"ג תבניות שעליהם או נייר אפיה, בודאי שיועיל הגעלה, וא"צ נייר כסף. אבל מזה שהצריך ציפוי בנייר כסף הבנתי שמדובר כשמשתמש בהם באופן ישיר במאכלים ולא ע"י תבניות או נייר אפיה, ואם כן אז צריך ליבון חמור, וא"א לעשות להם ליבון חמור שהרי יהרסו, ולכן נתן פיתרון של הגעלה ונייר כסף, ולזה קראתי קולא.
אבל אם מדובר כמו שנהוג שמשתמשים ע"י תבניות או נייר אפיה ברוב פעמים, א"כ מעיקרא מספיק להם הגעלה וא"צ ציפוי נייר כסף, אם לא להידור בעלמא.

בברכה רבה
 
לעשות לרשת של תנור פירוליטי ליבון בברען מספיק? בלי לעטוף בנייר כסף?
 
אחד הרבנים בקו ההלכה אמר למתפלל איתי במניין שאם יש סיכוי שאוכל נגיע ברשת ולא רק כלים, אז חייב לעטוף וברען לא מספיק
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון