להשאר ער בליל שבועות

לכו חזו מה קרה ליום הושענא רבה שפחות ופחות בתי כנסיות לומדים כל הלילה ועושים את התיקון של הכורתי ברית וכו' בגלל כל מיני אלטרנטיבות של שיעורים
נשמע מדבר כת"ר זילזול. אבל זוהי הצלה שלא נראתה כמותה. ופוק חזי.
ואדרבה, הרבה פעמים במקומות שזה "לא מכבודם" לעשות שיעורים בלילות הללו. תראה את התוצאה.
 
מרן שליטא סיפר במוצ'ש שאפילו אביו היה הולך לישון בסוף התיקון.
והגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל לא נהג להיות ער בליל שבועות, כיוון שחש שזה מפריע לו
בהתעלות בתורה, שבלילה עייפים וביום לא לומדים טוב )ספר הנהגות רבינו עמ' רנא(, וכן בבית בריסק לא היו מקפידים על מנהג זה )ספר עובדות והנהגות לבית בריסק ב, עט(.

משכן שילה של השבוע
 
נשמע מדבר כת"ר זילזול. אבל זוהי הצלה שלא נראתה כמותה. ופוק חזי.
ואדרבה, הרבה פעמים במקומות שזה "לא מכבודם" לעשות שיעורים בלילות הללו. תראה את התוצאה.
לא התכוונתי על עריכת שיעורים בבית הכנסת עצמו שבזה תלוי כמובן סוג המתפללים וכדו'. דיברתי על מה שעושים באיזה אולם בר בי רב דחד יומא, שאולי זה טוב לאנשים מסויימים, אבל בגלל שלא מדברים על זה מספיק בבתי כנסיות ומחזקים את הלילה הזה, נפיק חורבא שנעשה מקום לחבר'ה ודאחקות.

הדגש שצריך לשים הוא על חיזוק הציבור במעלת הלימוד, עם הכוכביות המתאימות. ולא להיפך.
 
עכשיו הרב שליט"א אמר בשיעור שמרן זצ"ל היה הולך לישן בליל שבועות לאחר שלמד עד השעות הקטנות של הלילה (אמר שהוא מגלה זאת, ואולי היה כדאי לא לגלות...)
וציין שהרב אלישיב והרב וואזנר ג"כ נהגו כך
 
מרן הרב עובדיה הוא מרן שלי חביבי בא לביתי ואראך.
לפני שאני מגיע לביתו של כת"ר.
חשוב לי להדגיש שמרן שלי, יא חביבי, לא נמדד בתמונות על הקיר וכדו'. אלא במי שלומד את תורתו בעיון אמיתי, ולא מתרגז שמעירים על חכמים שמעירים עליו לחנם. וד"ב. וד"ל.
 
לפני שאני מגיע לביתו של כת"ר.
חשוב לי להדגיש שמרן שלי, יא חביבי, לא נמדד בתמונות על הקיר וכדו'. אלא במי שלומד את תורתו בעיון אמיתי, ולא מתרגש שמעירים על חכמים שמעירים עליו לחנם. וד"ב. וד"ל.
בא ואראך ספריו לא תמונות ולא בתיך
 
חזור
חלק עליון