זה שלחן ערוך, אבל במקום אחר כתב שהמנהג להחמיר.
וכן הורו רוב האחרונים.
השו"ע ביורה דעה (סי' פ"ט) פסק שיש להמתין שש שעות בין בשר לגבינה, אבל אחרי תבשיל של בשר יטול ידיו ויאכל גבינה (סעיף ג' שם). אך האחרונים כתבו שמנהג ישראל להמתין (ושמעתי מדיין אחד שאין זה כך, ואין המנהג בזה ברור בכל המקומות).
והגרב"צ אבא שאול זצ"ל (בשו"ת אור לציון חלק ה') כתב שאפשר להמתין רק שעה אחת בין בשר לחלב כאשר שותים מרק שבושל בו בשר או עוף, אם אין בו שומן העוף. וכן אחר ביצה שהתבשלה בחמין, כי קליפתה חוצצת ובוודאי אין בה שומן של החמין.
וזה לשון שו"ת אור לציון:
"שאלה. מי ששתה מרק שנתבשל בו בשר או עוף, אך לא אכל מהבשר אלא רק מרק או ירקות שבו, האם צריך להמתין שש שעות.
תשובה. אם הבשר והעוף היו ללא שומן, וטעמו מהמרק בלבד, די בהמתנת שעה אחת. וכן אם שמו ביצים שלמות בקליפתן בחמין בשרי ולא אכלו אלא את הביצה בלבד, די בהמתנת שעה אחת".
במקורות כתב בין היתר: "נראה שאין להמתין וכו' אלא באופן שיש חשש שיש בתבשיל מעט משומן הבשר או העוף, אבל באופן שבישלו בשר או עוף ללא שומן, ולא אכל כלל מהבשר, אין המנהג ברור בזה, יש שהחמירו ויש שהקלו, וראה בב"י סימן קע"ג שם, וראה בשו"ת גינת ורדים יו"ד כלל א' סימן י"ז, וראה בפרי מגדים סימן פ"ט משבצות זהב ס"ק ה', ודי לנו בהמתנת שעה אחת, שהרי אף הרמ"א שהחמיר בגבינה אחר תבשיל של בשר, הרי לדעתו אין להחמיר יותר משעה, וא"כ אף שנהגו להמתין שש שעות, מכל מקום אחר תבשיל של בשר שיש בו שומן, די בהמתנת שעה אחת בלבד. וראה בספר אור לציון תשובות ח"ג פרק כ"ו בביאורים לתשובה ג. ופשוט שאם יש שישים במרק כנגד הבשר, שאין חשש באכילת גבינה אחר המרק, אם לא טעם מהבשר".
ושמעתי מדיין אחד שמה שאמר הגרב"צ בענין השומן אינו נכון, שהרי בכל תבשיל שהתבשל עם בשר יש טעם מהבשר, אף אם אין שומן, וכמו בביצה של חמין וכמו במרק עוף. והשומן אינו אלא טעם בלבד, אם אי אפשר לסננו ולהפרידו (והשמן שנראה צף על המים אינו שומן אלא שמן שמוסיפים לתבשיל). ורק שומן בעין, כמו שיש בחתיכות הבשר, נקרא שומן ולא טעם.
ולמעשה, כל בשר שיתבשל עם מים, יפריש בהם חומר כלשהו, וכל תפוח אדמה שיתבשל עם בשר, יקבל טעם ממנו. אבל ממשות של שומן בשר פירושה שומן בעין המעורב עם התבשיל, כמו החלק השומני בבשר.
ואמר שבמרק עוף (דהיינו ששותה את המרק ללא העוף) יש להקל יותר, היות ורוב הראשונים התירו לשתות חלב מיד אחר אכילת עוף.