• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סוכר או דבש

כמדומני שהספרדים נהגו סוכר והאשכנזים דבש, לא?
כך כתוב. אבל שמעתי פילפול רחב מאוד בעניין והויכו שמתוך תורת הקבלה עצמה מוכח שדבש זה לא בעייתי בראש השנה. ואדרבה אסור להתעסק עם חסדים כמו סוכר בזמן הזה.
 
כך כתוב. אבל שמעתי פילפול רחב מאוד בעניין והויכו שמתוך תורת הקבלה עצמה מוכח שדבש זה לא בעייתי בראש השנה. ואדרבה אסור להתעסק עם חסדים כמו סוכר בזמן הזה.
גם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
 
גם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
מה הקשר? אמרתי מה כתבו הגדולים. כגון הרב מוצפי.
 
מה הקשר? אמרתי מה כתבו הגדולים. כגון הרב מוצפי.
הכל טוב, לא טענתי נגד כבודך, ומחילה אם נפגעת.
ובאתי לחזק דבריך, שאם הטעם הוא מחמת דינים, אזי גם פת לא נאכל בראש השנה, וכשם שאוכלים פת ושותים יין כן אפשר לאכול דבש.
שוב מחילה.
 
הרב מוצפי טוען שלא לאכול דבש.
(יתכן שזה מה שהתכוונת, רק לא בטוח שזה ברור מההודעה כאיזה צד שנכתב אוחז הרב מוצפי).
כך התכוונתי שהוא טוען שלא.
לעומתו הרב עובדיה יוסף בנו של הרב יעקב ע"ה, הוכיח דוקא מדברי הקבלה ההיפך הגמור. מעניין.
 
גם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
כבר מצאנו שהזהירו המקובלים שלא לאכול עז בר"ה משום דאיהו מצד דינא קשיא ואף שיש לחלק דשאני עז דהוא דינא "קשיא " מ"מ מאחר וכל הסימנים הם לסימן טוב ועל כן יש שנהגו שלא לאכול חמוץ וכדומה לכאורה יש מקום להימנע ממה שבא מצד הגבורות
ומ"מ מלחם ויין לכאורה אין ראיה דההכרח לא יגונה וודאי שאין לבטל מצוה מפני סימן בעלמא
וביו"ט מצוה בפת וביין
ובכה"ח סימן תקפג ס"ק טוב הביא ענין זה על שם היפה ללב ומטעם הנ"ל דהדבש בחינת הגבורות
 
חזור
חלק עליון