כך כתוב. אבל שמעתי פילפול רחב מאוד בעניין והויכו שמתוך תורת הקבלה עצמה מוכח שדבש זה לא בעייתי בראש השנה. ואדרבה אסור להתעסק עם חסדים כמו סוכר בזמן הזה.כמדומני שהספרדים נהגו סוכר והאשכנזים דבש, לא?
גם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!כך כתוב. אבל שמעתי פילפול רחב מאוד בעניין והויכו שמתוך תורת הקבלה עצמה מוכח שדבש זה לא בעייתי בראש השנה. ואדרבה אסור להתעסק עם חסדים כמו סוכר בזמן הזה.
מה הקשר? אמרתי מה כתבו הגדולים. כגון הרב מוצפי.גם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
הכל טוב, לא טענתי נגד כבודך, ומחילה אם נפגעת.מה הקשר? אמרתי מה כתבו הגדולים. כגון הרב מוצפי.
הרב מוצפי טוען שלא לאכול דבש.כגון הרב מוצפי.
כך התכוונתי שהוא טוען שלא.הרב מוצפי טוען שלא לאכול דבש.
(יתכן שזה מה שהתכוונת, רק לא בטוח שזה ברור מההודעה כאיזה צד שנכתב אוחז הרב מוצפי).
פת ממתקים במלחגם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
ידוע ומפורסם.פת ממתקים במלח
היכן מאמר זה של רב סופר?גם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
כבר מצאנו שהזהירו המקובלים שלא לאכול עז בר"ה משום דאיהו מצד דינא קשיא ואף שיש לחלק דשאני עז דהוא דינא "קשיא " מ"מ מאחר וכל הסימנים הם לסימן טוב ועל כן יש שנהגו שלא לאכול חמוץ וכדומה לכאורה יש מקום להימנע ממה שבא מצד הגבורותגם לחם הוא דינים... אז לא נאכל בראש השנה?!
כמדומני שקראתי בזמנו מאמר של הגרי"ח סופר שליט"א להתיר הדבש, וביאר טעמו של הגרח"פ ז''ל שאסר היינו מחמת התולעים.
איני זוכר כעת. וגם איני יודע בוודאות שזה מאמר שלו. אשתדל לחפש בהמשך בל"נהיכן מאמר זה של רב סופר?
מצאתי בספר שלו עוז יעקב סימן ג. אולי כב' יודע איך מורידין המאמר?איני זוכר כעת. וגם איני יודע בוודאות שזה מאמר שלו. אשתדל לחפש בהמשך בל"נ
אם מצאת באוצר החכמה, מדפיסין לפידאפין ומורידין.מצאתי בספר שלו עוז יעקב סימן ג. אולי כב' יודע איך מורידין המאמר?
לא מכירין איך עושין זה.אם מצאת באוצר החכמה, מדפיסין לפידאפין ומורידין.
לפחות כתוב לנו מה כתיב ביה.מצאתי בספר שלו עוז יעקב סימן ג. אולי כב' יודע איך מורידין המאמר?
כולן במתחין עצומין לדעת מה כתיב ביהלפחות כתוב לנו מה כתיב ביה.
מותר? אסור?