מרן ורב רבנן
Active member
ממרן אפשר ללמוד שמותר גם לדבר בהרה אשכנזית,
אבל לא יותר מידי הרבה,
שח"ו לא נהיה משוכנזים.
אבל לא יותר מידי הרבה,
שח"ו לא נהיה משוכנזים.
במקרה של כבודו אתה עבד של ממש למשכנתא בבנק והוא לא, השאלה איזה אדון אתה רוצה את השווער או את הבנק, את האמת על אף שאני ספרדי גאה אני מעדיף את השווער כאדון ולא את הבנק אם הריבית והמתנות הנוספות שהם דואגים להוסיף לנו מידי פעם.ברוך ה' זה מעלה גדולה שאצלנו זה הרבה פחות, תחשבו מה זה אצל כל השכנזים האלו עם האף הגבוה שלהם, שברוב טיפשותם לקחו מה"שווער" שלהם 800 אלף. ועכשיו כל החיים הם צריכים להוכיח את עצמם שהם שווים את זה. וע"ז אני מברך כל בוקר "שלא עשני עבד".
לענ"ד להוכיח את עצמך שאתה תלמיד חכם ולהיות שקוע בלימוד מאשר להיות עם ענוה, אבל עובד בהרבה עבודות כאלה ואחרות, לא שקוע בלימוד...ברוך ה' זה מעלה גדולה שאצלנו זה הרבה פחות, תחשבו מה זה אצל כל השכנזים האלו עם האף הגבוה שלהם, שברוב טיפשותם לקחו מה"שווער" שלהם 800 אלף. ועכשיו כל החיים הם צריכים להוכיח את עצמם שהם שווים את זה. וע"ז אני מברך כל בוקר "שלא עשני עבד".
לכבד כן. כשפוגע בילדים לא.הכלל היסודי, לבוא בראש שלו לכבד בכל מצב!!! גם אם הוא פוגע בך, או בילדים
ויש מקפידים שלא, לא הם לחותניהם, ולא חתניהם להם...[כי יש כאלה שמקפידים על כך...]
תחפש בנוכ על יוד האם מותר לקרות לחמיו בשמו ועי' פסקים ותשובותמענין לענין חפשתי בעבר מקור לענין קריאת השם אבא לחמיו [כי יש כאלה שמקפידים על כך...] האם יש לענין סמך קדמון
מי ענה כן?
האם מותר לקרוא לחמיו ולחמותו בשמו הפרטי?
אסור לקרוא לחמיו או חמותו בשם הפרטי. ואף על פי שיש שמיקלים בזה בדור שלנו, מכל מקום מנהג זה אינו נכון על פי ההלכה, והרי דוד היה חתנו של שאול, וקרא לו "אבי". ואף אם אינו רוצה לקרוא לו בשם אבא, מכל מקום יכול לקרוא לו לכל הפחות בתוספת התואר "רבי" אם הוא ראוי לכך, שאו שימנע בכלל מלקרוא לו.
כן, אבל מי עונה שםמתוך אתר הלכה יומית ניתן ללחוץ על השאלה ויפתח
זה מה שגם אני כיוונתי לשאול, אבל הוא לא הבין.כן, אבל מי עונה שם
הייתי מדייק ואומר שזה דווקא המגזר הליטאי ולא החסידי.ברוך ה' זה מעלה גדולה שאצלנו זה הרבה פחות, תחשבו מה זה אצל כל השכנזים האלו עם האף הגבוה שלהם, שברוב טיפשותם לקחו מה"שווער" שלהם 800 אלף. ועכשיו כל החיים הם צריכים להוכיח את עצמם שהם שווים את זה. וע"ז אני מברך כל בוקר "שלא עשני עבד".
מסכים, אבל מהמקרים ששמעתי עליהם, דווקא כאשר השווער כן פוגע בילדים או בחתן עצמו,לכבד כן. כשפוגע בילדים לא.
וכי בגלל שהם נכדיו הותרה הרצועה חלילה?
בכזה אופן צריך להעמידו על מקומו בכבוד אך בנחישות. נפש הילדים קודמת לכבודו.
כנ"ל גם בפגיעה בחתנו בקום ועשה, אין מקום לפגיעות.
צודק, אבל בדיוק הפוך.להלצה בלבד - שיעבוד על ויגבה לבו בדרכי השם :)
בסוף אולי יצליח להגיע לרמות הגבוהות כמוני,להגיע עם פפושדו בערב פסח לבית חמי האשכנזי שאפילו כל השנה לא לומד בספר ליד שולחן עם אוכל כחומרת החזון איש..
(לסקרנים איך זה נגמר - ביקש ממני בקול רם שלא משתמע לשתי פנים "לזרוק את החמץ הזה מהבית" ולא עזרו מחאותיי הנמרצות שאפילו עוד לא פסח..)