עלון השיעור השבועי חיי שרה תשפ"ה

פתאום מתייחסים לפוסקי האשכנזים. מעניין.
הרי בד"כ הם לא יודעים ממקורות הספרדים.
למשל כל הנ"ל אוסרים היתר מכירה, מתירים פאות לנשים ועוד ועוד.
בקיצור.
עדיף תאמר אין לי תשובה. קושיא יפה. יש לעיין. יש להעביר למרן שליט"א, וכדומה, מאשר לענות תשובות לא לענין.
במחילת כבודך, איזה שטויות אתה מדבר
ספרי מרן מלאים זיו מפיקים נוגה מפסקיהם ומביאם בכבוד רב
מאיזה כוכב נפלת
 
במחילת כבודך, איזה שטויות אתה מדבר
ספרי מרן מלאים זיו מפיקים נוגה מפסקיהם ומביאם בכבוד רב
מאיזה כוכב נפלת
בטח, מרן זצ"ל מרבה להביא את הרב שך בכבוד גדול וגם את הגר"ח קנייבסקי..
את החזו"א תמיד מרן זצ"ל מרבה להוכיח שלא ידע מספרי הפוסקים שלנו, וגם מרן שליט"א מרבה להזכיר את זה תדיר.
גם הרב וואזנר רוב דבריו הם סברות ולא מקורות מדברי רבותינו כמו פרי האדמה ושער המפקד.
תמיד מרן שליט"א אומר שהאשכנזים לא מכירים בכלל את פרי האדמה, פרי העץ וכו'.
אל תיתמם!!

נ.ב.
כל הרבנים שהזכרת אוסרים לאשה לגלות ב' אצבעות מקדימה נגד מנהג הספרדים, וטוענים שהוא פריצות....
 
בטח, מרן זצ"ל מרבה להביא את הרב שך בכבוד גדול וגם את הגר"ח קנייבסקי..
את החזו"א תמיד מרן זצ"ל מרבה להוכיח שלא ידע מספרי הפוסקים שלנו, וגם מרן שליט"א מרבה להזכיר את זה תדיר.
גם הרב וואזנר רוב דבריו הם סברות ולא מקורות מדברי רבותינו כמו פרי האדמה ושער המפקד.
תמיד מרן שליט"א אומר שהאשכנזים לא מכירים בכלל את פרי האדמה, פרי העץ וכו'.
אל תיתמם!!

נ.ב.
כל הרבנים שהזכרת אוסרים לאשה לגלות ב' אצבעות מקדימה נגד מנהג הספרדים, וטוענים שהוא פריצות....
לא יודע מה נסגר אתך.
כנראה אתה פשוט לא מכיר.
אף אחד לא אמר שקיבלנו הוראותיהם אבל הם פוסקים חשובים שבודאי מתחשבים בדעתם
 
אף אחד לא אמר שקיבלנו הוראותיהם אבל הם פוסקים חשובים שבודאי מתחשבים בדעתם
תמשיך להתעלם ולענות שלא מהענין.
תתחשב בדעתם גם לענין ב' שערות מקדימה לאשה.
גם תעשה חדר יחוד כמו שהם מחייבים
אל תאכל היתר מכירה כמו שהם מורים
חבל על הזמן שלי.
אין עם מי לדבר.
 
וע"ע מה שכתבו בזה בספר הרימו מכשול ובשו"ת דברי שלמה - מצורף.
 

קבצים מצורפים

  • דברי שלמה טולידאנו - בענין הולכה לחופה יד ביד_compressed.pdf
    638.4 KB · צפיות: 7
  • הולכת הכלה יד ביד - הרימו מכשול_compressed.pdf
    574.2 KB · צפיות: 10
עי' באור תורה (תשע"ט, סי' קכא) שהאריך להשיב על טענות המנהג וההיתר בזה. עש"ב.
מצורף.
יש הרבה מה להשיב על דבריו, ואין כאן מקומו. רק אעיר שמסגנון דבריו נראה שהוא לא ידע בתחלת את המקורות שמביאים מנהג זה, וחשב שזה מנהג מאוחר שהתחיל היום, והחליט מסברת כרסו שזה פריצות, ולאחר ששלח לכמה רבנים והראו לו שיש מקורות וזה לא הסתדר לו עם סברתו ניסה לדחוק בכל מיני אוקימתות וחילוקים שונים ומשונים. זה כבר מראה על הכיוון והגישה. ולא זו הדרך!
וע"ע מה שכתבו בזה בספר הרימו מכשול ובשו"ת דברי שלמה - מצורף.
גם בדבריהם לא מצאתי איזה דברים ברורים לומר שפעם היה שונה והיום שונה.
ומדברי שושנת העמקים והרימו מכשול נראה שכלל לא ראו ולא ידעו מדברי שער המפקד, אז איך אפשר לכתוב מסברות הכרס דברים כאלו?
הרי לימדנו מורנו שליט"א שצריך ללמוד 'פוסקים' ולהיות בקיא, א"א למצוא מנהג ולדחות אותו בשעה שלא יודעים את כל מי שדיבר במנהג זה.
וכבר הבאתי שבשער המפקד כתב להדיא שעושים כן 'לעיני כל העם'.
בית הנישואין היה 'בית החתונה' כמו 'האולם' של היום, וזה בדיוק אותו הדבר, וכל החילוקים בזה אינם שוים.
וכבר הבאתי שהרב וולבה כן ניחא לו ממנהג זה ומהטעמים שכתבתי, שכל מנהגי החופה הם כעין 'פריצות', ואין פוצה פה.
 
נערך לאחרונה:
אודה למראי מקום היכן החכמים הנ''ל התייחסו למנהג זה.
עי' בהרימו מכשול שצירפתי בסמוך.
יש הרבה מה להשיב על דבריו, ואין כאן מקומו. רק אעיר שמסגנון דבריו נראה שהוא לא ידע בתחלת את המקורות שמביאים מנהג זה, וחשב שזה מנהג מאוחר שהתחיל היום, והחליט מסברת כרסו שזה פריצות, ולאחר ששלח לכמה רבנים והראו לו שיש מקורות וזה לא הסתדר לו עם סברתו ניסה לדחוק בכל מיני אוקימתות וחילוקים שונים ומשונים. זה כבר מראה על הכיוון והגישה. ולא זו הדרך!

גם בדבריהם לא מצאתי איזה דברים ברורים לומר שפעם היה שונה והיום שונה.
ומדברי שושנת העמקים והרימו מכשול נראה שכלל לא ראו ולא ידעו מדברי שער המפקד, אז איך אפשר לכתוב מסברות הכרס דברים כאלו?
הרי לימדנו מורנו שליט"א שצריך ללמוד 'פוסקים' ולהיות בקיא, א"א למצוא מנהג ולדחות אותו בשעה שלא יודעים את כל מי שדיבר במנהג זה.
וכבר הבאתי שבשער המפקד כתב להדיא שעושים כן 'לעיני כל העם'.
בית הנישואין היה 'בית החתונה' כמו 'האולם' של היום, וזה בדיוק אותו הדבר, וכל החילוקים בזה אינם שוים.
וכבר הבאתי שהרב וולבה כן ניחא לו ממנהג זה ומהטעמים שכתבתי, שכל מנהגי החופה הם כעין 'פריצות', ואין פוצה פה.
אעיין בזה בל"נ.
 
אודה למראי מקום היכן החכמים הנ''ל התייחסו למנהג זה.
במקרה ראיתי כרגע בספר גם אני אודך של הרב אביטבול סי' כא, בשם מנחה לחיים סי' א סל"ד, מהגרח"ק: "לא הוי ניחא ליה למרן [החזו"א] זצ''ל שיאחז החתן ביד הכלה בדרכם לחדר היחוד לעיני הציבור".

ובעצם הנושא, מבני אשכנז יודעני (ויש ישיבות שזה ההוראה הרשמית) שהצדיקים שבהם נותנים יד רק סמוך ממש לכניסה לחדר ייחוד
 
חזור
חלק עליון