מרן אור עינינו
Member
האם אתה מלעיג על מנהגי הספרדים במשך כ300 שנה לפחות? מה החוצפה הזו??צ"ע.אולי שיקח אותה מהבית?
האם אתה מלעיג על מנהגי הספרדים במשך כ300 שנה לפחות? מה החוצפה הזו??צ"ע.אולי שיקח אותה מהבית?
במחילת כבודך, איזה שטויות אתה מדברפתאום מתייחסים לפוסקי האשכנזים. מעניין.
הרי בד"כ הם לא יודעים ממקורות הספרדים.
למשל כל הנ"ל אוסרים היתר מכירה, מתירים פאות לנשים ועוד ועוד.
בקיצור.
עדיף תאמר אין לי תשובה. קושיא יפה. יש לעיין. יש להעביר למרן שליט"א, וכדומה, מאשר לענות תשובות לא לענין.
בטח, מרן זצ"ל מרבה להביא את הרב שך בכבוד גדול וגם את הגר"ח קנייבסקי..במחילת כבודך, איזה שטויות אתה מדבר
ספרי מרן מלאים זיו מפיקים נוגה מפסקיהם ומביאם בכבוד רב
מאיזה כוכב נפלת
לא יודע מה נסגר אתך.בטח, מרן זצ"ל מרבה להביא את הרב שך בכבוד גדול וגם את הגר"ח קנייבסקי..
את החזו"א תמיד מרן זצ"ל מרבה להוכיח שלא ידע מספרי הפוסקים שלנו, וגם מרן שליט"א מרבה להזכיר את זה תדיר.
גם הרב וואזנר רוב דבריו הם סברות ולא מקורות מדברי רבותינו כמו פרי האדמה ושער המפקד.
תמיד מרן שליט"א אומר שהאשכנזים לא מכירים בכלל את פרי האדמה, פרי העץ וכו'.
אל תיתמם!!
נ.ב.
כל הרבנים שהזכרת אוסרים לאשה לגלות ב' אצבעות מקדימה נגד מנהג הספרדים, וטוענים שהוא פריצות....
תמשיך להתעלם ולענות שלא מהענין.אף אחד לא אמר שקיבלנו הוראותיהם אבל הם פוסקים חשובים שבודאי מתחשבים בדעתם
מה נאמר ומה נדבר.תמשיך להתעלם ולענות שלא מהענין.
תתחשב בדעתם גם לענין ב' שערות מקדימה לאשה.
גם תעשה חדר יחוד כמו שהם מחייבים
אל תאכל היתר מכירה כמו שהם מורים
חבל על הזמן שלי.
אין עם מי לדבר.
הרב הספרדי הראשון שהתייחס לפוסקים האשכנזים זה מרן זצוק''ל והיבדל''חפתאום מתייחסים לפוסקי האשכנזים. מעניין.
אודה למראי מקום היכן החכמים הנ''ל התייחסו למנהג זה.החזון איש הרב שך הרב אוירבך הרב ואזנר ועוד שלא הסכימו למנהג זה
יש הרבה מה להשיב על דבריו, ואין כאן מקומו. רק אעיר שמסגנון דבריו נראה שהוא לא ידע בתחלת את המקורות שמביאים מנהג זה, וחשב שזה מנהג מאוחר שהתחיל היום, והחליט מסברת כרסו שזה פריצות, ולאחר ששלח לכמה רבנים והראו לו שיש מקורות וזה לא הסתדר לו עם סברתו ניסה לדחוק בכל מיני אוקימתות וחילוקים שונים ומשונים. זה כבר מראה על הכיוון והגישה. ולא זו הדרך!עי' באור תורה (תשע"ט, סי' קכא) שהאריך להשיב על טענות המנהג וההיתר בזה. עש"ב.
מצורף.
גם בדבריהם לא מצאתי איזה דברים ברורים לומר שפעם היה שונה והיום שונה.וע"ע מה שכתבו בזה בספר הרימו מכשול ובשו"ת דברי שלמה - מצורף.
עי' בהרימו מכשול שצירפתי בסמוך.אודה למראי מקום היכן החכמים הנ''ל התייחסו למנהג זה.
אעיין בזה בל"נ.יש הרבה מה להשיב על דבריו, ואין כאן מקומו. רק אעיר שמסגנון דבריו נראה שהוא לא ידע בתחלת את המקורות שמביאים מנהג זה, וחשב שזה מנהג מאוחר שהתחיל היום, והחליט מסברת כרסו שזה פריצות, ולאחר ששלח לכמה רבנים והראו לו שיש מקורות וזה לא הסתדר לו עם סברתו ניסה לדחוק בכל מיני אוקימתות וחילוקים שונים ומשונים. זה כבר מראה על הכיוון והגישה. ולא זו הדרך!
גם בדבריהם לא מצאתי איזה דברים ברורים לומר שפעם היה שונה והיום שונה.
ומדברי שושנת העמקים והרימו מכשול נראה שכלל לא ראו ולא ידעו מדברי שער המפקד, אז איך אפשר לכתוב מסברות הכרס דברים כאלו?
הרי לימדנו מורנו שליט"א שצריך ללמוד 'פוסקים' ולהיות בקיא, א"א למצוא מנהג ולדחות אותו בשעה שלא יודעים את כל מי שדיבר במנהג זה.
וכבר הבאתי שבשער המפקד כתב להדיא שעושים כן 'לעיני כל העם'.
בית הנישואין היה 'בית החתונה' כמו 'האולם' של היום, וזה בדיוק אותו הדבר, וכל החילוקים בזה אינם שוים.
וכבר הבאתי שהרב וולבה כן ניחא לו ממנהג זה ומהטעמים שכתבתי, שכל מנהגי החופה הם כעין 'פריצות', ואין פוצה פה.
בעוה"ר בדורינו אנו הפרוץ מרובה על העומד.עוד ראיתי בספר שרשי מנהגי אשכנז הנ"ל שהביא בשם השער המפקד שנתינת היד היא 'לעיני כל העם'
הצג קובץ מצורף 28119