• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לכבוד פרישתי מסר מה זה בנ"א לחבירו

חיים אלוש

Active member
הגאון רבי חיים וואלקין זצ”ל משגיח ישיבת ‘עטרת ישראל’, סיפר שבמשך שנים רבות היה יושב ליד ר’ חיים שמואלביץ בר”ה, והיה מקום מיוחד שכאשר היו מגיעים לשם בתפילות ר”ה, רבי חיים היה בוכה בכי נורא עד שכל גופו היה רועד. המקום היה בהפטרה בר”ה: “וכעסתה צרתה גם כעס בעבור הרעימה”. פנינה שהיתה צדקת גדולה, חשבה איך תוכל לעזור לחנה שיהיה גם לה ילדים? חשבה והגיעה למסקנה, אצער אותה, באופן כזה שליבה ישבר והיא תבכה לקב”ה בתפילה מכל הלב וכך היא תיפקד.

אמנם פנינה התכוונה לשם שמיים, אבל היא נענשה על כך. “עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה” חנה יולדת ופנינה קוברת.

שאל רבי חיים שמואלביץ: והרי היא התכוונה לשם שמיים? לכאורה מגיע לה שכר על מה שהיא עשתה, אולי רק בגללה חנה נפקדה. מגיע לה כזה עונש גדול? היא יולדת והיא משכלת?!

אמר על כך רבי חיים את יסודו הגדול: לגרום לשני צער, זה כמו להיכנס לתוך האש! אדם לא יכול להיכנס לתוך האש ולא להיכוות, גם אם כוונתו לשם שמיים.

כך גם אמר על דברי הגמרא בכתובות על רב רחומי שהיה חוזר הביתה רק בערב יו”כ. שנה אחת התעכב, ורעייתו שהצטערה על כך, הורידה דמעה. בשל דמעתה, נפטר מיד רב רחומי.

אמר רבי חיים, הרי אשתו של רב רחומי רצתה שישוב, ולא חפצה במותו, אבל כיוון שציער אותה גם בלי מתכוון, פגעה בו מידת הדין.

כי כאמור – בין אדם לחבירו זה אש!
 
הגאון רבי חיים וואלקין זצ”ל משגיח ישיבת ‘עטרת ישראל’, סיפר שבמשך שנים רבות היה יושב ליד ר’ חיים שמואלביץ בר”ה, והיה מקום מיוחד שכאשר היו מגיעים לשם בתפילות ר”ה, רבי חיים היה בוכה בכי נורא עד שכל גופו היה רועד. המקום היה בהפטרה בר”ה: “וכעסתה צרתה גם כעס בעבור הרעימה”. פנינה שהיתה צדקת גדולה, חשבה איך תוכל לעזור לחנה שיהיה גם לה ילדים? חשבה והגיעה למסקנה, אצער אותה, באופן כזה שליבה ישבר והיא תבכה לקב”ה בתפילה מכל הלב וכך היא תיפקד.

אמנם פנינה התכוונה לשם שמיים, אבל היא נענשה על כך. “עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה” חנה יולדת ופנינה קוברת.

שאל רבי חיים שמואלביץ: והרי היא התכוונה לשם שמיים? לכאורה מגיע לה שכר על מה שהיא עשתה, אולי רק בגללה חנה נפקדה. מגיע לה כזה עונש גדול? היא יולדת והיא משכלת?!

אמר על כך רבי חיים את יסודו הגדול: לגרום לשני צער, זה כמו להיכנס לתוך האש! אדם לא יכול להיכנס לתוך האש ולא להיכוות, גם אם כוונתו לשם שמיים.

כך גם אמר על דברי הגמרא בכתובות על רב רחומי שהיה חוזר הביתה רק בערב יו”כ. שנה אחת התעכב, ורעייתו שהצטערה על כך, הורידה דמעה. בשל דמעתה, נפטר מיד רב רחומי.

אמר רבי חיים, הרי אשתו של רב רחומי רצתה שישוב, ולא חפצה במותו, אבל כיוון שציער אותה גם בלי מתכוון, פגעה בו מידת הדין.

כי כאמור – בין אדם לחבירו זה אש!
מדוע אתה פורש?
 
הגאון רבי חיים וואלקין זצ”ל משגיח ישיבת ‘עטרת ישראל’, סיפר שבמשך שנים רבות היה יושב ליד ר’ חיים שמואלביץ בר”ה, והיה מקום מיוחד שכאשר היו מגיעים לשם בתפילות ר”ה, רבי חיים היה בוכה בכי נורא עד שכל גופו היה רועד. המקום היה בהפטרה בר”ה: “וכעסתה צרתה גם כעס בעבור הרעימה”. פנינה שהיתה צדקת גדולה, חשבה איך תוכל לעזור לחנה שיהיה גם לה ילדים? חשבה והגיעה למסקנה, אצער אותה, באופן כזה שליבה ישבר והיא תבכה לקב”ה בתפילה מכל הלב וכך היא תיפקד.

אמנם פנינה התכוונה לשם שמיים, אבל היא נענשה על כך. “עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה” חנה יולדת ופנינה קוברת.

שאל רבי חיים שמואלביץ: והרי היא התכוונה לשם שמיים? לכאורה מגיע לה שכר על מה שהיא עשתה, אולי רק בגללה חנה נפקדה. מגיע לה כזה עונש גדול? היא יולדת והיא משכלת?!

אמר על כך רבי חיים את יסודו הגדול: לגרום לשני צער, זה כמו להיכנס לתוך האש! אדם לא יכול להיכנס לתוך האש ולא להיכוות, גם אם כוונתו לשם שמיים.

כך גם אמר על דברי הגמרא בכתובות על רב רחומי שהיה חוזר הביתה רק בערב יו”כ. שנה אחת התעכב, ורעייתו שהצטערה על כך, הורידה דמעה. בשל דמעתה, נפטר מיד רב רחומי.

אמר רבי חיים, הרי אשתו של רב רחומי רצתה שישוב, ולא חפצה במותו, אבל כיוון שציער אותה גם בלי מתכוון, פגעה בו מידת הדין.

כי כאמור – בין אדם לחבירו זה אש!
:(
 
אני גם זמן גדול מתלבט לפרוש מהפורום הקדוש בעקבות כך שיש כאן אנשים שמזלזלים ברבנים ות"ח גדולים שליט"א (ויש כאלו שגם שלחו לי אזהרות וכו' לא מהנהלה הקד') אמנם אני נשאר לבנתיים רק בגלל הרב הגאון רבינו @מורשת מרן זפועל בכל תוקף למען יפסיקו הדיברוים על הת"ח ואף לא פעם מחק הודעות שלי ושל אחרים שאינם מתאימים אשריך הרב @מורשת מרן
 
הגאון רבי חיים וואלקין זצ”ל משגיח ישיבת ‘עטרת ישראל’, סיפר שבמשך שנים רבות היה יושב ליד ר’ חיים שמואלביץ בר”ה, והיה מקום מיוחד שכאשר היו מגיעים לשם בתפילות ר”ה, רבי חיים היה בוכה בכי נורא עד שכל גופו היה רועד. המקום היה בהפטרה בר”ה: “וכעסתה צרתה גם כעס בעבור הרעימה”. פנינה שהיתה צדקת גדולה, חשבה איך תוכל לעזור לחנה שיהיה גם לה ילדים? חשבה והגיעה למסקנה, אצער אותה, באופן כזה שליבה ישבר והיא תבכה לקב”ה בתפילה מכל הלב וכך היא תיפקד.

אמנם פנינה התכוונה לשם שמיים, אבל היא נענשה על כך. “עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה” חנה יולדת ופנינה קוברת.

שאל רבי חיים שמואלביץ: והרי היא התכוונה לשם שמיים? לכאורה מגיע לה שכר על מה שהיא עשתה, אולי רק בגללה חנה נפקדה. מגיע לה כזה עונש גדול? היא יולדת והיא משכלת?!

אמר על כך רבי חיים את יסודו הגדול: לגרום לשני צער, זה כמו להיכנס לתוך האש! אדם לא יכול להיכנס לתוך האש ולא להיכוות, גם אם כוונתו לשם שמיים.

כך גם אמר על דברי הגמרא בכתובות על רב רחומי שהיה חוזר הביתה רק בערב יו”כ. שנה אחת התעכב, ורעייתו שהצטערה על כך, הורידה דמעה. בשל דמעתה, נפטר מיד רב רחומי.

אמר רבי חיים, הרי אשתו של רב רחומי רצתה שישוב, ולא חפצה במותו, אבל כיוון שציער אותה גם בלי מתכוון, פגעה בו מידת הדין.

כי כאמור – בין אדם לחבירו זה אש!
מסר חשוב מאוד!
 
הגאון רבי חיים וואלקין זצ”ל משגיח ישיבת ‘עטרת ישראל’, סיפר שבמשך שנים רבות היה יושב ליד ר’ חיים שמואלביץ בר”ה, והיה מקום מיוחד שכאשר היו מגיעים לשם בתפילות ר”ה, רבי חיים היה בוכה בכי נורא עד שכל גופו היה רועד. המקום היה בהפטרה בר”ה: “וכעסתה צרתה גם כעס בעבור הרעימה”. פנינה שהיתה צדקת גדולה, חשבה איך תוכל לעזור לחנה שיהיה גם לה ילדים? חשבה והגיעה למסקנה, אצער אותה, באופן כזה שליבה ישבר והיא תבכה לקב”ה בתפילה מכל הלב וכך היא תיפקד.

אמנם פנינה התכוונה לשם שמיים, אבל היא נענשה על כך. “עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה” חנה יולדת ופנינה קוברת.

שאל רבי חיים שמואלביץ: והרי היא התכוונה לשם שמיים? לכאורה מגיע לה שכר על מה שהיא עשתה, אולי רק בגללה חנה נפקדה. מגיע לה כזה עונש גדול? היא יולדת והיא משכלת?!

אמר על כך רבי חיים את יסודו הגדול: לגרום לשני צער, זה כמו להיכנס לתוך האש! אדם לא יכול להיכנס לתוך האש ולא להיכוות, גם אם כוונתו לשם שמיים.

כך גם אמר על דברי הגמרא בכתובות על רב רחומי שהיה חוזר הביתה רק בערב יו”כ. שנה אחת התעכב, ורעייתו שהצטערה על כך, הורידה דמעה. בשל דמעתה, נפטר מיד רב רחומי.

אמר רבי חיים, הרי אשתו של רב רחומי רצתה שישוב, ולא חפצה במותו, אבל כיוון שציער אותה גם בלי מתכוון, פגעה בו מידת הדין.

כי כאמור – בין אדם לחבירו זה אש!
פעם שמעתי שאמרו על יסוד זה של הגר"ח על דרך צחות, שהגר"ח שמואלביץ היה גם פיזיקאי וגם מטמטיקאי, פיזיקאי בזה שייסד שבא"ל זה אש. ומטמטיקאי בזה שייסד ש12 ועוד 12 זה לא 24. וכידוע.
 
אמר רבי חיים, הרי אשתו של רב רחומי רצתה שישוב, ולא חפצה במותו, אבל כיוון שציער אותה גם בלי מתכוון, פגעה בו מידת הדין.

כי כאמור – בין אדם לחבירו זה אש!

מסר חשוב מאוד.
לא נראה לי שר' חיים שמואלביץ צריך את המחמאות שלך!!!
ולא רק אתה אלא כל החבר'ה שיושבים ומפרגנים לגדולי עולם כגון 'איזה קושייא גאונית שואל פה הקצות' תראו איזה גאון היה ר' חיים' וכן שמעתי שפעם צעק על זה אחד מרבוותא שנפטר לפני תקופה קצרה על מי שאמר איזה סברא יפה אומר הנתיבות.
רבותי. אף אחד, לא ר' חיים שמואלביץ, לא אביי, לא הרשב"א, ולא הקצייס צריכים את הפירגונים והמחמאות של כבוד הציבור.
ולא התכוונתי ח"ו להרב זולדן שהוא מבחירי הפורום [אחרי בדיקה והערצה עיוורת] אלא סתם כנגד התופעה הפסולה הזאת.
ולמרות שאין כאן מקומו הרגשתי כי מחובתי להעיר על העניין.
[צעירים רואים את זה ואחרי זה מאוד קשה לשנות את התפיסה הזאת שמובילה לזלזול בכבוד חכמים].
עריכה: ואולי זה המקום לבקש מכבוד הנהלת הפורום שיפתח כאן פורום על נושאים אלה.
 
נערך לאחרונה:
מדוע אתה פורש?
אני גם זמן גדול מתלבט לפרוש מהפורום
לענ''ד כל השרשור הזה בא לקרר כאן את החברים ומהדלת האחרונית להכניס כאילו כאן אנחנו במשטר אסד ז''ל וכאן לא נח להיות ''ואני פורש'' ואני ''חושב'' לפרוש וכל מיני שמעות להוציא על הפורום כאן
חברים כאן זה פורום ויש דיונים וויכוחים בין החברים מי שמוכן לקבל ברוך הבא מי שלא פשוט שיעזוב למה צריך לפתוח שרשור של ''אני פורש''
לענ''ד יש כאן סוג של הנדסת תודעה
 
אני ממש מבין את הרב אלוש ברצונו לפרוש, אך עם זה אני ממש לא רוצה שהוא יפרוש. אתה כל כך מחכים אותנו הכתיבה שלך נהדרת מרשימה קולחת אתה מביא מלא תובנות ורעיונות מדהימים.
"האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף" לא כדאי בשביל אחד או שנים שמדברים לא יפה לצאת מהפורום. הפורום הזה הוא מקום של תורה מתחדשים בו דברים רבים כל אחד מהמקום שהוא יכול להשפיע, ובפרט בתורתו של מרן מלכא זיע"א ולהבדיל בין החיים מרן שליט"א.
אני מבקש ממש, (ואני מאמין שיש עוד כאלה) מכת"ר לשקול שנית את העניין.
 
אני ממש מבין את הרב אלוש ברצונו לפרוש, אך עם זה אני ממש לא רוצה שהוא יפרוש. אתה כל כך מחכים אותנו הכתיבה שלך נהדרת מרשימה קולחת אתה מביא מלא תובנות ורעיונות מדהימים.
"האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף" לא כדאי בשביל אחד או שנים שמדברים לא יפה לצאת מהפורום. הפורום הזה הוא מקום של תורה מתחדשים בו דברים רבים כל אחד מהמקום שהוא יכול להשפיע, ובפרט בתורתו של מרן מלכא זיע"א ולהבדיל בין החיים מרן שליט"א.
אני מבקש ממש, (ואני מאמין שיש עוד כאלה) מכת"ר לשקול שנית את העניין.
גא"מ
 
לא נראה לי שר' חיים שמואלביץ צריך את המחמאות שלך!!!
ולא רק אתה אלא כל החבר'ה שיושבים ומפרגנים לגדולי עולם כגון 'איזה קושייא גאונית שואל פה הקצות' תראו איזה גאון היה ר' חיים' וכן שמעתי שפעם צעק על זה אחד מרבוותא שנפטר לפני תקופה קצרה על מי שאמר איזה סברא יפה אומר הנתיבות.
רבותי. אף אחד, לא ר' חיים שמואלביץ, לא אביי, לא הרשב"א, ולא הקצייס צריכים את הפירגונים והמחמאות של כבוד הציבור.
ולא התכוונתי ח"ו להרב זולדן שהוא מבחירי הפורום [אחרי בדיקה והערצה עיוורת] אלא סתם כנגד התופעה הפסולה הזאת.
ולמרות שאין כאן מקומו הרגשתי כי מחובתי להעיר על העניין.
[צעירים רואים את זה ואחרי זה מאוד קשה לשנות את התפיסה הזאת שמובילה לזלזול בכבוד חכמים].
עריכה: ואולי זה המקום לבקש מכבוד הנהלת הפורום שיפתח כאן פורום על נושאים אלה.

למה לגופו של אדם?!

הוא לא דיבר על הגר"ח, הוא דיבר על המסר. תדייק בלשונו:

מסר חשוב מאוד!

כן ישנם מסרים חשובים שצריך להדגיש ולהאיר אותם!!!

מה כל כך קשה בזה?!

מה גם שמאותו 'אחד מרבוותא שנפטר' אין ראיה, כי הוא בטל בשישים,

כמה פעמים שמענו רבים מגדולי ישראל המתבטאים: פלוני הקשה כאן קושיא עצומה?! או: יש סיפור יפה שסיפר פלוני, או: יש איזה מהלך מבריק שאמר פלמוני?

כמה פעמים שמענו על 'דבר נורא' שמעורר כאן ה...?!

כן מותר לנו לחדד את המסרים, להאיר אותם, להחשיב אותם, ולא לחיות בנערוווין של כבוד התורה!

עד שאנחנו מדברים על כבוד התורה, יש הרבה מה לפעול בנידון במקומות אחרים הבולטים הרבה יותר, ולא ב'הרגשים' דקים מעין אלו!


ומסקנתי מכל האשכול הזה:

בואו נדבר בעדינות, בכבוד, ברגישות!

מסופקני כמה אנשים בדורנו יכולים לומר על עצמם את הביטוי 'אורייתא דקא מרתחא ליה'! (ואינני בא להמעיט מכב' של אף אחד בכהוא זה!)
 
חיים אלוש - שבוע טוב!

אני לא יהיה כמו שאר חברי הפורום שכואבים כעת את לכתך מהפורום היקר הזה, אע"פ שזה כן קשה לשמוע במיוחד על כמוך שעוזבים!
מפריע לי שני דברים (וסליחה שאני כותב את זה ברבים, רק כדי למנוע את הישנות החלום!!!)

1734819112839.png

כמו שרואים בצילום מסך - איך זה שייך להשקפה ומוסר? אפי' שהבאת דברים נפלאים על בנ"א לחבירו. סוף סוף זה מכתב פרידה, ולא שייך למוסר והשקפה.

והשני
- לא נוח לך? או לא מתאים לך הפורום או השיח שמתנהל כאן, זכותך ואף חובתך לעשות כן. אבל לכתוב קבל עם ועולם אני פורש, זה קצת זלזול בכל הפורום, ההנהלה, וכל החברים כאן.
אם יש הערה על לשון לא מכבדת לחכמים או משהוא אחר ניתן לפתוח על כך אשכול בשיח מכבד כמו שעשו כאן בעבר, אבל מכאן ועד לכתוב כן בפומבי???

אין לי כל כוונה אישית ח"ו, כתבתי כך רק למען כלל הפורום וחבריו, וביודעי כמה הרב מורשת מרן מסר עצמו וזמנו למען הכלל וכן לפורום (ומה לעשות שיש שנכנסים לפורום רק לדברים חיצוניים, או לחרחר ריב?)

ולא נצרכה אלא לברכה-
אתה שלום וביתך שלום, וכל אשר לך שלום
 
בכל פורום יש מדור מיוחד לפורשים, ולא קרה כלום הכל בסדר, אין כאן זלזול כי לא תמיד קולטים בהתחלה את הרעיון של הפורום שהוא מבוסס על רעיון מסוים וזהו, ולוקח לאנשים תקופה להבין את זה עד שמבינים, יש שנשארים ויש שפורשים.
 
בכל פורום יש מדור מיוחד לפורשים, ולא קרה כלום הכל בסדר, אין כאן זלזול כי לא תמיד קולטים בהתחלה את הרעיון של הפורום שהוא מבוסס על רעיון מסוים וזהו, ולוקח לאנשים תקופה להבין את זה עד שמבינים, יש שנשארים ויש שפורשים.
יפה אמרת,
ואולי זה רעיון למנהלי הפורום שיעשו כך
 
חזור
חלק עליון