שובר את השוק...ואותו רב הביא לילד 2 סוכריות,
ואם כבר, מה מקור המנהג שמטריחים לחכמי ישראל לגוז שיער הילדים הי"ו?
שובר את השוק...ואותו רב הביא לילד 2 סוכריות,
מרן שליט"א בילקוט יוסף ספירת העומר האריך בענין זה. לא זוכר כעת מקומו המדוייק.שובר את השוק...
ואם כבר, מה מקור המנהג שמטריחים לחכמי ישראל לגוז שיער הילדים הי"ו?
ילקוט יוסף ספירת העומר עמ' תקנא שם הרב מביא ראיה ממסכת סופרים ע''שמרן שליט"א בילקוט יוסף ספירת העומר האריך בענין זה. לא זוכר כעת מקומו המדוייק.
כמדומני שהעלה שם, שעיקר המטרה להביא הילד לגדולי ישראל שיברכוהו.
גם בספר "השיער בהלכה" של הרב אברהם כהן מבואר שם בהרחבה כל העניין של גזיזת השיער ע"י גדו"י ובכלל כל עניין מנהג החלק'ה ועוד... ספר מומלץ בחום, ספר שמקיף את כל מה שקשור להלכות שיער, פאת זקן, פאת הראש, תספורת וכו' ע"פ מרן זצ"ל ומרן שליט"א.שובר את השוק...
ואם כבר, מה מקור המנהג שמטריחים לחכמי ישראל לגוז שיער הילדים הי"ו?
שם לא ראיתי כדבר הזה כלל.ילקוט יוסף ספירת העומר עמ' תקנא שם הרב מביא ראיה ממסכת סופרים ע''ש
כותב שם גם בענייני פאה לנשים?גם בספר "השיער בהלכה" של הרב אברהם כהן מבואר שם בהרחבה כל העניין של גזיזת השיער ע"י גדו"י ובכלל כל עניין מנהג החלק'ה ועוד... ספר מומלץ בחום, ספר שמקיף את כל מה שקשור להלכות שיער, פאת זקן, פאת הראש, תספורת וכו' ע"פ מרן זצ"ל ומרן שליט"א.
כדאי לפתוח על זה שרשור חדש, למען הסדר הטוב.שובר את השוק...
ואם כבר, מה מקור המנהג שמטריחים לחכמי ישראל לגוז שיער הילדים הי"ו?
כן, יש שם פרק שלם על איסור פאה נוכרית. (אפשר להשיג אצל המחבר 054-841-2678)כותב שם גם בענייני פאה לנשים?
האם גם זה:כן, יש שם פרק שלם על פאה נוכרית. (אפשר להשיג אצל המחבר 054-841-2678)
?ע"פ מרן זצ"ל ומרן שליט"א.
ניתן להמשיך זאת כאןכדאי לפתוח על זה שרשור חדש, למען הסדר הטוב.
אם אפשר לנייד את ההודעות לשרשור החדש שנפתח. יישר כח.כדאי לפתוח על זה שרשור חדש, למען הסדר הטוב.
נכון. ככה חשב גם ילדי, שעל פאה מצד ימין מקבל סוכריה ועל פאה מצד שמאל מקבל עוד סוכריה כי ככה ראה אצל כמה רבנים שעשו.(אח"כ סיפר לי אבי הבן שהיה לפני כמה ימים אצל אחד הרבנים לגזיזת השער, ואותו רב הביא לילד 2 סוכריות, ומעתה ילד החלאקה חשב, שמי שעושים לו חלאקה צריך לקבל מהרב הגוזז 2 סוכריות)
מטריחים?שובר את השוק...
ואם כבר, מה מקור המנהג שמטריחים לחכמי ישראל לגוז שיער הילדים הי"ו?
מצד הגדולים ומחמת ענוותנותם זו אולי אינה טרחה, אבל מצדנו שאנו הופכים אותם לספרים כפי שהוזכר למעלה, אינו טרחה?מטריחים?
מרן רה"י חכם משה היה יושב עם כמה אברכים בחדרו ובן של רב גדול מחו"ל גם הוא ישב שם וכשהגיע בני- הוא קם, אחרי טיפול רפואי, הלך ללבוש כובע ופראק, התיישב וגזר.
הוא הטעים זאת 'כשיהיה גדול- יחשוב שאיזה איש @פשוט גזר לו ואז הוא יאמר "כשהייתי קטן- אז התעסקו בי כל הפשוטים", אז אני לובש בגד עליון כדי שיחוש טוב מזה כשיגדל...'
ברור. אנו לא חולקים כלל.מצד הגדולים ומחמת ענוותנותם זו אולי אינה טרחה, אבל מצדנו שאנו הופכים אותם לספרים כפי שהוזכר למעלה, אינו טרחה?
ועתה כתבו לכםהיכן זה?