היכן, באיזה עמוד?נמצא בחזו"ע.
כן כתב השבות יעקב.פעם ראיתי מי שכתב שעצם זה שהנרות עדיין נמצאים אפילו שכבר כבו אין חשד.
אין דין נפרד להדליק בפני החשד, אלא יש דין אחד, להדליק משום פרסומי ניסא באופן שלא יהיה חשד, ולכן כשיש לו ב’ פתחים צריך להדליק בשניהם כי אם ידליק באחד לא יצא ידי החיוב לפרסם את הנס בלי שיחשדו בו, אבל אם כבר הדליק כפי הדין בלי שיחשדו בו וכבתה, שוב אין דין נפרד להדליק רק מפני החשד.כבתה אין זקוק לה, למה ידליק משום חשד שיחשדהו שלא הדליק.
פעם ראיתי מי שכתב שעצם זה שהנרות עדיין נמצאים אפילו שכבר כבו אין חשד.
ולכאו' כיון שכבר בצאה"כ מתחיל להחשיך כבר לא אפשר לראות את הנרות, וגם לא מצינו שאסור ליטול את הנרות לתוך ביתו.
ובעיקר הקושיא יש שתירצו שענין חשד הוא רק למי קרואה כל הזמן שלא דלק.
ואפשר דכל מה שחייב משום חשדא הוי רק משום דיש אנשים שיראו שבמשך זמן מצות ההדלקה לא היה כל הזמן מודלק נר חנוכה, אבל באם אינו כן אין חשד דמצוי שהרבה פעמים הנר כבה, בפרט בזמן הגמ‘ שהדליקו בחוץ לבית.
אבל בפשטות מקובל שחשד לא גורם חובה חדשה, אלא רק אמרו שקיום המצווה מראש - ייעשה באופן שלא יהיה חשד.
זה לא מתיישב כי הוא יכול לקחת את הנרות משם.פעם ראיתי מי שכתב שעצם זה שהנרות עדיין נמצאים אפילו שכבר כבו אין חשד.