הגאון ר' יהושע גריינימן שליט"א [משנה שעברה]:
עי' רמב"ן בחטא מלכי חשמונאים, אך ראיתי מובא שהר"ן בדרוש ז' פליג על זה, דכוליה קרא רק מספר מה שיהיה, ואין חטא בזה כלל, ועוד שהמלכים בבית שני לא היתה מלכותם מצד עצמם כלל רק הם כפקידים למלך פרס ורומי גם לזולתם מן המלכים, והאריך בזה, ויש אומרים דגם הרמב"ם כהר"ן סבירא ליה דהוא רק סיפור דברים, {ושמעתי דהכי נמי בכמה קראי סבירא ליה להרמב"ן דאינם רק סיפור דברים רק הלכות הן, וכן בפרשת מסעי והורשתם וכו' להרמב"ן הוא מצוה אבל רש"י ועוד ס"ל דהוא הבטחה, והדברים ארוכים ואכמ"ל}.
לכאורה יל"ד שגם אם זה רק לשון סיפור - ממילא יש איסור לבטל זאת כי יוצא שעושים נגד רצון ה' שנאמר בנבואה ליעקב.
[קצת דוגמא לזה הוכחת הגרד"ל שליט"א [לענין אחר] משבת קמ"ט ב' שכיון שכתוב על הבית של נבוכדנצר "ושעירים ירקדו שם" - אסור לשבת שם, ופירש"י "ושעירים ירקדו שם - ולא אנשים ובשביל הבריות מסתלקין המזיקין ונמצא מבטל גזירת המלך"; ורואים שאף שלא נאמר בנביא ציווי, ממילא מובן שאין לעשות כנגד גזירת המלך, ע"כ שמעתי מהגרד"ל.
ויל"ד בלשון רש"י.
[קצת דוגמא לזה הוכחת הגרד"ל שליט"א [לענין אחר] משבת קמ"ט ב' שכיון שכתוב על הבית של נבוכדנצר "ושעירים ירקדו שם" - אסור לשבת שם, ופירש"י "ושעירים ירקדו שם - ולא אנשים ובשביל הבריות מסתלקין המזיקין ונמצא מבטל גזירת המלך"; ורואים שאף שלא נאמר בנביא ציווי, ממילא מובן שאין לעשות כנגד גזירת המלך, ע"כ שמעתי מהגרד"ל.
ויל"ד בלשון רש"י.