לשמור ולעשות
Well-known member
אתה מתלוצץ?ובפרט שכך מתבאר 'להדיא' מדברי הצידה לדרך מאמר ראשון כלל א' פ"ב שכתב:
ואם לא אמרה יאמר אותה אפי' אחר כמה ימים לפי שברכה זו נתקנה כנגד תודה ותודה יכול להביאה כל זמן שירצה ע"כ. לקרבן תודה אין הגבלה של שנה או נשכח מלבו, וממילא גם להגומל. כמדומני שזו ראיה שאין עליה תשובה!
אם ברכה זו נתקנה כנגד תודה נלמד את כל הדינים של תודה בגזירה שווה לברכה???
מה שייך?!
כוונתו שאין הכרח בג' או ה' ימים כשיטות אותם ראשונים.
אבל סברת ערוך השלחן ושבט הקהתי מובנות מאוד, נכון שלא מהלכות ברכות נגעו בה, אבל זו סברא כללית שמסתברת.
אני במקומך הייתי מדגיש דבר אחר בצידה לדרך
ואם לא אמרה יאמר אותה אפי' אחר כמה ימים לפי שברכה זו נתקנה כנגד תודה ותודה יכול להביאה כל זמן שירצה ע"כ.
מכאן ולומר שיכול לברך לעולמי עד? גם הוא לדבריך לא ידע להתנסח?
ותו לא מידי. כי בשונה מהרב @לביא אתה ומטרותיך כבר מוכרות לנו, להעתיק ולהדביק השגות ממקומות אחרים ולא להודות על האמת.
סתם דיון מיותר כי בלאו הכי זה לא שייך כמו שכתבתי לעיל, ונראה שלכן לא נחתו לזה הפוסקים הקודמים. אבל כדאי לך להמשיך להתעסק בזה אך ורק כדי להרבות וללבות מחלוקת!