• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חדש: "ראשי ההרים" יצירתו המרשימה, העוצמתית וההיסטורית של הרב אביאל חיים חורי

ושם בעמוד 293 על הרב מרדכי שרעבי, וז"ל: "גם לא הסכים להכניס לישיבה את ספר בית לחם לחכם יהודה פתיה, ספר איפה שלמה של השד"ה ואפי' את ספר אוצרות חיים" ע"כ עיי"ש.
ונתבקשתי ע"י כמה ת"ח חשובים לשאול האם הדברים הם יכולים להיות נכונים, וכמה מחכמי הישיבה אמרו לי שאין דברים אלו כלל ועיקר ישרים ונכונים ומדויקים, ועל צבאם ראש הישיבה הגר"ב שמואלי,
א' - בעניין ספר "בית לחם יהודה" והוא פירוש על ספר "עץ חיים" להמקובל הגר"י פתיה, הרב ע"ה שרעבי לא הסכים ללמוד בספר זה, אבל לציין שגם היום וגם בחיי חיותו ספר זה היה נמצא בישיבה בכבוד ובשמחה ובטוב לבב.
ב' -בעניין ספר "אוצרות חיים" לרבנו מהרח"ו זיע"א לא יודעים מה אתם מדבר כלל ועיקר ואין הדברים נכונים בעליל, ומיהו אפשר בדרך צחות שאולי הרב שרעבי לא היה לומד בספר "איפה שלימה" כשהגהותיו הם בתוך ספר של צורת הדף "אוצרות חיים", אלא לומד כל ספר בנפרד, וד"ל ואכמ"ל כי אין לי עסק בנסתרות.
ג' - ומיהו עדין לא שאלתי את חכם מרדכי עטיה מפני שעבר בליל ש"ק פר' קורח התקפת לב ובס"ד היום חזר לעבודתו עבודת קודש בישיבת "החיים והשלום" יכב"ץ, אבל אין ספק שאם הדברים הנכתבים בראשי ההרים נכונים בדעת הרב שרעבי, הרב לא היה מוסר ומדבר מספר אוצרות חיים ומספר בית לחם יהודה כלל ועיקר בשיעור בישיבה ברחוב יוסף בית מתתיהו בעיה"ק בסמוך לישיבת בית אל" יכב"ץ בהעיר החדשה הן בשיעור היומי כל יום בקומה כניסה, וכ"ש בשיעור הכללי בבית המדרש המרכזי בליל שישי, (מחר י"ד לחודש תמוז הוא יום השנה לסבו הגדול והנורא חכם מרדכי עטיה ע"ה)
ד'' - השתדלתי לכתוב בלשון עדינה ומכובדת מפני פחדי שלא יתבעו אותי אי"ה ובל"נ בבית משפט או בית הדין על הוצאת דיבה או הוצאת לשון הרע או רכילות או הלבנת פנים וכעז"ה.
 
נערך לאחרונה:
ושם בעמוד 293 על הרב מרדכי שרעבי, וז"ל: "גם לא הסכים להכניס לישיבה את ספר בית לחם לחכם יהודה פתיה, ספר איפה שלמה של השד"ה ואפי' את ספר אוצרות חיים" ע"כ עיי"ש.
ונתבקשתי ע"י כמה ת"ח חשובים לשאול האם הדברים הם יכולים להיות נכונים, וכמה מחכמי הישיבה אמרו לי שאין דברים אלו כלל ועיקר ישרים ונכונים ומדויקים, ועל צבאם ראש הישיבה הגר"ב שמואלי,
א' - בעניין ספר "בית לחם יהודה" והוא פירוש על ספר "עץ חיים" להמקובל הגר"י פתיה, הרב ע"ה שרעבי לא הסכים ללמוד בספר זה, אבל לציין שגם היום וגם בחיי חיותו ספר זה היה נמצא בישיבה בכבוד ובשמחה ובטוב לבב.
ב' -בעניין ספר "אוצרות חיים" לרבנו מהרח"ו זיע"א לא יודעים מה אתם מדבר כלל ועיקר ואין הדברים נכונים בעליל, ומיהו אפשר בדרך צחות שאולי הרב שרעבי לא היה לומד בספר "איפה שלימה" כשהגהותיו הם בתוך ספר של צורת הדף "אוצרות חיים", אלא לומד כל ספר בנפרד, וד"ל ואכמ"ל כי אין לי עסק בנסתרות.
ג' - ומיהו עדין לא שאלתי את חכם מרדכי עטיה מפני שעבר בליל ש"ק פר' קורח התקפת לב ובס"ד היום חזר לעבודתו עבודת קודש בישיבת "החיים והשלום" יכב"ץ, אבל אין ספק שאם הדברים הנכתבים בראשי ההרים נכונים בדעת הרב שרעבי, הרב לא היה מוסר ומדבר מספר אוצרות חיים ומספר בית לחם יהודה כלל ועיקר בשיעור בישיבה ברחוב יוסף בית מתתיהו בעיה"ק בסמוך לישיבת בית אל" יכב"ץ בהעיר החדשה הן בשיעור היומי כל יום בקומה כניסה, וכ"ש בשיעור הכללי בבית המדרש המרכזי בליל שישי, (מחר י"ד לחודש תמוז הוא יום השנה לסבו הגדול והנורא חכם מרדכי עטיה ע"ה)
ד'' - השתדלתי לכתוב בלשון עדינה ומכובדת מפני פחדי שלא יתבעו אותי אי"ה ובל"נ בבית משפט או בית הדין על הוצאת דיבה או הוצאת לשון הרע או רכילות או הלבנת פנים וכעז"ה.
מה העניין שלא מוסרים בספר אוצרות חיים?
דווקא ראיתי שבנו מוסר שיעורים רבים באוצרות חיים, נמצא בקול הלשון
 
ושם בעמוד 293 על הרב מרדכי שרעבי, וז"ל: "גם לא הסכים להכניס לישיבה את ספר בית לחם לחכם יהודה פתיה, ספר איפה שלמה של השד"ה ואפי' את ספר אוצרות חיים" ע"כ עיי"ש.
ונתבקשתי ע"י כמה ת"ח חשובים לשאול האם הדברים הם יכולים להיות נכונים, וכמה מחכמי הישיבה אמרו לי שאין דברים אלו כלל ועיקר ישרים ונכונים ומדויקים, ועל צבאם ראש הישיבה הגר"ב שמואלי,
א' - בעניין ספר "בית לחם יהודה" והוא פירוש על ספר "עץ חיים" להמקובל הגר"י פתיה, הרב ע"ה שרעבי לא הסכים ללמוד בספר זה, אבל לציין שגם היום וגם בחיי חיותו ספר זה היה נמצא בישיבה בכבוד ובשמחה ובטוב לבב.
ב' -בעניין ספר "אוצרות חיים" לרבנו מהרח"ו זיע"א לא יודעים מה אתם מדבר כלל ועיקר ואין הדברים נכונים בעליל, ומיהו אפשר בדרך צחות שאולי הרב שרעבי לא היה לומד בספר "איפה שלימה" כשהגהותיו הם בתוך ספר של צורת הדף "אוצרות חיים", אלא לומד כל ספר בנפרד, וד"ל ואכמ"ל כי אין לי עסק בנסתרות.
ג' - ומיהו עדין לא שאלתי את חכם מרדכי עטיה מפני שעבר בליל ש"ק פר' קורח התקפת לב ובס"ד היום חזר לעבודתו עבודת קודש בישיבת "החיים והשלום" יכב"ץ, אבל אין ספק שאם הדברים הנכתבים בראשי ההרים נכונים בדעת הרב שרעבי, הרב לא היה מוסר ומדבר מספר אוצרות חיים ומספר בית לחם יהודה כלל ועיקר בשיעור בישיבה ברחוב יוסף בית מתתיהו בעיה"ק בסמוך לישיבת בית אל" יכב"ץ בהעיר החדשה הן בשיעור היומי כל יום בקומה כניסה, וכ"ש בשיעור הכללי בבית המדרש המרכזי בליל שישי, (מחר י"ד לחודש תמוז הוא יום השנה לסבו הגדול והנורא חכם מרדכי עטיה ע"ה)
ד'' - השתדלתי לכתוב בלשון עדינה ומכובדת מפני פחדי שלא יתבעו אותי אי"ה ובל"נ בבית משפט או בית הדין על הוצאת דיבה או הוצאת לשון הרע או רכילות או הלבנת פנים וכעז"ה.
מרן בסימן כה מזהיר לא לתבוע בערכאות ור' אביאל לא חשוד בזה.
 
פירוש: דהיינו לכל מי שמתחיל ללמוד את תורת הח"ן דהיינו תורת הסוד
שלא יתחיל בראש דרכיו ללמוד ספר אוצרות חיים כי יש עוד הרבה קודם לכן מה ללמוד לפני כניסתו ללימוד שמונה שערים
אבל לגבי הח' שערים עצמם, רוב חכמי עדות המזרח לדורתיה התחילו אוצרות החיים לפני שאר השערים
בברכת התורה: "מזקנים אתבונן"
 
ושם בעמוד 293 על הרב מרדכי שרעבי, וז"ל: "גם לא הסכים להכניס לישיבה את ספר בית לחם לחכם יהודה פתיה, ספר איפה שלמה של השד"ה ואפי' את ספר אוצרות חיים" ע"כ עיי"ש.
ונתבקשתי ע"י כמה ת"ח חשובים לשאול האם הדברים הם יכולים להיות נכונים, וכמה מחכמי הישיבה אמרו לי שאין דברים אלו כלל ועיקר ישרים ונכונים ומדויקים, ועל צבאם ראש הישיבה הגר"ב שמואלי,
א' - בעניין ספר "בית לחם יהודה" והוא פירוש על ספר "עץ חיים" להמקובל הגר"י פתיה, הרב ע"ה שרעבי לא הסכים ללמוד בספר זה, אבל לציין שגם היום וגם בחיי חיותו ספר זה היה נמצא בישיבה בכבוד ובשמחה ובטוב לבב.
ב' -בעניין ספר "אוצרות חיים" לרבנו מהרח"ו זיע"א לא יודעים מה אתם מדבר כלל ועיקר ואין הדברים נכונים בעליל, ומיהו אפשר בדרך צחות שאולי הרב שרעבי לא היה לומד בספר "איפה שלימה" כשהגהותיו הם בתוך ספר של צורת הדף "אוצרות חיים", אלא לומד כל ספר בנפרד, וד"ל ואכמ"ל כי אין לי עסק בנסתרות.
ג' - ומיהו עדין לא שאלתי את חכם מרדכי עטיה מפני שעבר בליל ש"ק פר' קורח התקפת לב ובס"ד היום חזר לעבודתו עבודת קודש בישיבת "החיים והשלום" יכב"ץ, אבל אין ספק שאם הדברים הנכתבים בראשי ההרים נכונים בדעת הרב שרעבי, הרב לא היה מוסר ומדבר מספר אוצרות חיים ומספר בית לחם יהודה כלל ועיקר בשיעור בישיבה ברחוב יוסף בית מתתיהו בעיה"ק בסמוך לישיבת בית אל" יכב"ץ בהעיר החדשה הן בשיעור היומי כל יום בקומה כניסה, וכ"ש בשיעור הכללי בבית המדרש המרכזי בליל שישי, (מחר י"ד לחודש תמוז הוא יום השנה לסבו הגדול והנורא חכם מרדכי עטיה ע"ה)
ד'' - השתדלתי לכתוב בלשון עדינה ומכובדת מפני פחדי שלא יתבעו אותי אי"ה ובל"נ בבית משפט או בית הדין על הוצאת דיבה או הוצאת לשון הרע או רכילות או הלבנת פנים וכעז"ה.
רבי יעקב אתה מחכים אותנו . מי זה חכם משה מניר?
 
האם כוונת כת"ר
לחכם הנ"ל שהוא משכונת רמת שלמה בעיה"ק תובב"א
והוא מחותן עם המנוח הדגול המקובל חכם משה אבוטבול ע"ה מנתיבות יע"א תובב"א
ובנו הוא ר' אליהו מניר מקים עולה של חינוך ותורה ויראת שמים שם בדרום הארץ?
 
העתקת מייל מהרב המחבר:

א. כל כך הרבה כתרים יש על ראשו של מרן, ואין אנו יודעים מה לכתוב ומה להחסיר, וגדול מרבן שמו. אין תינוק ותינוקת מדן ועד באר שבע שלא ידעו ולא שמעו, וכלום סיימתינהו לשבחי רבך?!

ב. מסכים בהחלט כי ראוי הוא הגאון היח"ס לתואר מרן, ומעטים בדורנו כמותו, אם בכלל. יתוקן בע"ה.

ג. ימסור נא את ברכתי לכל המברכים והמאירים ומעירים, החוסר בחנויות הספרים ידוע לי, כנראה לא שיערו שיימכר כל כך מהר, ב"ה. לדבריהם החל מאתמול מילאו שוב את החנויות.

בימים אלה נכנס הספר גם לרשת חנויות יפה נוף.

הרוצים במרוכז, או כל הערה אחרת, יוכלו לשלוח אליי מייל 44aviel@gmail.com
ולמה לא לשלוח כאן את מייל המחבר?
 
האם כוונת כת"ר
לחכם הנ"ל שהוא משכונת רמת שלמה בעיה"ק תובב"א
והוא מחותן עם המנוח הדגול המקובל חכם משה אבוטבול ע"ה מנתיבות יע"א תובב"א
ובנו הוא ר' אליהו מניר מקים עולה של חינוך ותורה ויראת שמים שם בדרום הארץ?
יש לו בן מקובל?
 
פירוש: דהיינו לכל מי שמתחיל ללמוד את תורת הח"ן דהיינו תורת הסוד
שלא יתחיל בראש דרכיו ללמוד ספר אוצרות חיים כי יש עוד הרבה קודם לכן מה ללמוד לפני כניסתו ללימוד שמונה שערים
אבל לגבי הח' שערים עצמם, רוב חכמי עדות המזרח לדורתיה התחילו אוצרות החיים לפני שאר השערים
בברכת התורה: "מזקנים אתבונן"
יודע אני על תלמיד מובהק של חכם מרדכי עטייה יחיה נצח שלומד ומלמד אוצרות חיים
 
ראשית ואחרית כל, אני מדבר על דעת תורה צרופה בעניין הלז ובדבר הזה כולו, מחכמים בני גידלו של הרב מרדכי עטיה יצ"ו ומעלה
וכגון: ר' דויד הכהן ר' יוסף אמזלג (חתן חכם שלום שמואלי) ר' אברהם טופיק (חתן חכם סלמאן מוצפי) ר' יעקב הדאיה (נכדו אהובו ומשמשו בקודש של חכם שלום הדאיה מראשי ישיבת בית אל בהעיר העתיקה ודודו הוא חכם עובדיה הדאיה מייסד בית אל בהעיר החדשה) שליט"א
כגון: ר' אליהו חמד (חתן חכם אפרים הכהן) ר' אורי נורי ר' נחום פז ר' שלום שמואלי זיע"א
בקיצור "קבלה" כשמו כן הוא, איש מפי איש, ותו לא מידי כלל ועיקר לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.
נ.ב. כתבתי בלשון מאוד עדינה ומכובדת בכדי שח"ו רח"ל לא יצא תקלה תח"י ואח"כ ל"ע יתבעו אותי בבית הדין על עלבון בחכמים
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
נ.ב. כתבתי בלשון מאוד עדינה ומכובדת בכדי שח"ו רח"ל לא יצא תקלה תח"י ואח"כ ל"ע יתבעו אותי בבית הדין על עלבון בחכמים
ד'' - השתדלתי לכתוב בלשון עדינה ומכובדת מפני פחדי שלא יתבעו אותי אי"ה ובל"נ בבית משפט או בית הדין על הוצאת דיבה או הוצאת לשון הרע או רכילות או הלבנת פנים וכעז"ה.
נשמע שפעם כבר תבעו את כב'

בברכת התורה
 
חזור
חלק עליון