• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

העלאה מאוצר החכמה - חשוב ומרתק

אני אוהב את זה שאחרי שקורים דברים בעולם כולם יודעים למצוא את זה באוצר החכמה ברמזי רמזים.
בואו נראה אתכם מפתיעים מה יהיה שבוע הבא או בעוד יומיים.
לא מה היה.
מצחיק אבל אם זה לא קרה איך ידעו מה לחפש
וכי אנו נביאים נבואה ניתנה..
 
הבוקר (ראשון), הגיע לביתו של הצדיק מטבריה רבי דב קוק, תלמידו ומקורבו הרב משה חיים שניידר, עורך העלון הפופולרי 'שפתי כהן'. הרב שניידר הציג בפני הרב קוק צילום נדיר מתוך הספר הקדמון "כלי פז" למקובל הקדוש רבי שמואל לניאדו זיע"א, שחי לפני כחמש מאות שנה ונודע בכינויו "בעל הכלים" (על שם ספריו: 'כלי פז', 'כלי חמדה', 'כלי יקר' ועוד).

רבי שמואל לניאדו זיע"א, שהתגורר בארם צובה (היא חלב שבסוריה), כתב פירוש מקיף על ספר ישעיהו. כתב היד המקורי נדפס לאחר הסתלקותו מן העולם בוונציה לפני כארבע מאות שנה, ונודע בשם 'כלי פז'.

נבואה מימי בית שני ואקטואליה בוערת: הקטע שהוצג בפני הרב קוק עורר התרגשות עצומה, שכן הוא נושא בחובו מסרים אקטואליים להפליא לימים אלו. המקובל רבי שמואל לניאדו זיע"א כותב בפירושו על הפסוק "כי זבח לה' בבצרה" (ישעיהו לד, ו) דברים מצמררים:

"מדינה יש רחוק מבבל ושמה בצרה והיא בין גבול אשור ופרס ובין גבול ארץ אדום 'הורמוז' והיא היום תחת ממשלת הישמעאלים וברוך היודע אמתתם של דברים אולי יהיה דרך שם המלחמה באחרית הימים".

1750637808434.png

דברים אלו מקבלים משמעות דרמטית במיוחד לאור המצב הגיאופוליטי הנוכחי, כאשר מצר הורמוז משמש כעורק ימי ראשי וחיבור קריטי עבור איראן והמדינות הסמוכות. כידוע, איראן מאיימת בימים אלה כי כל ספינה אמריקאית שתעבור במצר תותקף על ידה. הקטע המדהים מ'כלי פז' מצביע על הורמוז כמקום אפשרי ל"מלחמת אחרית הימים" (מלמת גוג ומגוג) – נבואה שהופכת את העימותים באזור לרלוונטיים ומטלטלים פי כמה.

כאמור, עם הצגת הקטע על ידי תלמידו ויד ימינו של הגר"ד קוק, הרב משה חיים שניידר, התרגש הרב קוק מאוד. ואמר לתלמידו הרב שניידר: "אשריך שזכית לגילוי כזה העשוי לעורר אלפי יהודים לתשובה, וגדולה הזכות לפרסם אותו."

התגלית המרעישה מעוררת עניין רב בעולם התורני ומחוצה לו, וגורמת לדיונים מעמיקים אודות הקשר שבין נבואות שהיו בזמן חורבן בית שני לאירועים המתרחשים לנגד עינינו המשתאות בימים אלו.
 

קבצים מצורפים

  • 1750637640839.png
    1750637640839.png
    545.9 KB · צפיות: 0
"וְאָמַרְתָּ בַּיּוֹם הַהוּא אוֹדְךָ ה' כִּי אָנַפְתָּ בִּי יָשֹׁב אַפְּךָ וּתְנַחֲמֵנִי" (ישעיהו י"ב, א')
"אנפת" ר"ת: אספהן נתנז פורדו תבריז.

(אגב, "אנפת בי" בגימטרייא "איראן" ו"רוסיה").
 
יש לציין, שהדברים מובאים ב"לב אליהו" בפרשת בשלח בשם הגר"א, [וכן הובא בספר מאורי שערים בשם חמיו - ר' אליהו לופיאן].
אמנם, הדברים לא נמצאים בספרי הגר"א שלפנינו.
וכן מש"כ שהגר"א אמר שנמצא ב"עת מלחמה", אינו יתכן לפי ההנחה שהעיתים שווים.
וגם לא כתב שם שהעיתים יהיו שווים.
(וחוץ מזה, שלפי החשבון של 6000 לחלק ל-28 = 214.28571. כפול 27 = 5785.71417.
וא"כ זה אומר שצריכים להיגמר 5785 שנה, שזה אומר שיגמר שנת תשפ"ה (כיון שביום הראשון של השנה אנחנו כבר נכנסים לשנה פלונית, בשונה מיום הולדת שנחשב רק אחרי שנגמר השנה), וא"כ לפי החישוב זה יוצא בסיוון תשפ"ו ולא תשפ"ה).

דבר נוסף, מצאתי דבר דומה למה שהובא בשם הגר"א בספר "חית קנה" לר' שלמה מולכו, וכן הובא בשמו בספר "מגלה עמוקות" פרשת ויצא, שהעיתים הם זמנים בכל ימי העולם, מבריאת העולם ועד ביאת משיח, והוא מפרט שם את העיתים, בצורה שיש עיתים של ימים בודדים (כמו בזמן בריאת העולם) ויש של מאות שנים (כמו מהמרגלים עד חורבן בית המקדש), וא"כ פשוט שאין העיתים שווים.
 
חזור
חלק עליון