א אבי רביבו Well-known member 10 יולי (7) 2025 #1 מרן שליט"א בילקוט יוסף ברכות החדש, כתב שמצה רטובה שנהייתה רכה, שברכתה המוציא (בשאר ימות השנה). ולדעתי זהו דבר חידוש עצום, וכי נימא שאם הרטיב ביסקויט שיברך עליו המוציא? הרי אנו הולכים אחר שעת האפייה, ולכן כשזה יצא נכסס, מה יעזור שירככו אחר כך?
מרן שליט"א בילקוט יוסף ברכות החדש, כתב שמצה רטובה שנהייתה רכה, שברכתה המוציא (בשאר ימות השנה). ולדעתי זהו דבר חידוש עצום, וכי נימא שאם הרטיב ביסקויט שיברך עליו המוציא? הרי אנו הולכים אחר שעת האפייה, ולכן כשזה יצא נכסס, מה יעזור שירככו אחר כך?
תלמיד מר"ן Well-known member 10 יולי (7) 2025 #3 אבי רביבו אמר: הרי אנו הולכים אחר שעת האפייה, ולכן כשזה יצא נכסס, מה יעזור שירככו אחר כך? לחץ כדי להרחיב... וכן הוא בשו"ת הראשל ח"ב ס' כא
אבי רביבו אמר: הרי אנו הולכים אחר שעת האפייה, ולכן כשזה יצא נכסס, מה יעזור שירככו אחר כך? לחץ כדי להרחיב... וכן הוא בשו"ת הראשל ח"ב ס' כא
ע"ה ס"ט Well-known member 10 יולי (7) 2025 #4 יש ע"ז כבר 2 אשכולות: מצה רטובה מתוך ברכה נאמנה ושם הביא מכתב שהנוהג לברך המוציא על מצה כמו מרן זצל רשאי להמשיך במנהגו forum.moreshet-maran.com שימו לב! לאחר ימי הפסח, ברכת מצה רטובה שאינה נכססת הוא -המוציא!- כפי שנתבאר בשו"ת הראש"ל וכן באגרות הראש"ל ח"ג וע"ע כאן forum.moreshet-maran.com
יש ע"ז כבר 2 אשכולות: מצה רטובה מתוך ברכה נאמנה ושם הביא מכתב שהנוהג לברך המוציא על מצה כמו מרן זצל רשאי להמשיך במנהגו forum.moreshet-maran.com שימו לב! לאחר ימי הפסח, ברכת מצה רטובה שאינה נכססת הוא -המוציא!- כפי שנתבאר בשו"ת הראש"ל וכן באגרות הראש"ל ח"ג וע"ע כאן forum.moreshet-maran.com