• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

סימן שיד - דיון פתוח - מתלה ואקום על הקיר, דאורייתא, דרבנן, או מותר? | הרב שמעון ללוש שליט"א


השיעור נמסר בבית מדרשינו בכולל חכמת שלמה
מפי ראש הכולל הרב שמעון ללוש שליט"א
נמסר ביום ראשון ב אב תשפ"ה

תוכן השיעור (ע"י בינה מלאכותית):
האם מותר להשתמש במתלה ואקום בשבת, נושא שנוי במחלוקת. הדיון מתמקד בשאלה האם חיבור ואקום נחשב ל"בונה" – מלאכה אסורה בשבת – ומציג דעות שונות בנושא. הוא מבחין בין חיבור קבוע לחיבור ארעי, ובין בנייה בקרקע (כמו קיר) לבנייה בכלים ניידים. לבסוף, הדיון מגיע למסקנה ששימוש במתלה ואקום מותר בשבת, במיוחד כאשר מדובר בתליית פריטים שאינם חלק אינטגרלי מהמבנה, כמו תמונות או מגבות, מכיוון שאין כאן פעולה של בנייה מהותית. מסקנת הדיון מסוייגת ותלויה באם יוסכמו הדברים ע"י פוסקים נוספים.

לשמיעת השיעור בטלפון: 03-313-7547 שלוחה 221
להצטרפות לקבלת צנתוקים הקישו 6 בשלוחה ראשית
 
השיעור נמסר בבית מדרשינו בכולל חכמת שלמה
מפי ראש הכולל הרב שמעון ללוש שליט"א
נמסר ביום ראשון ב אב תשפ"ה

תוכן השיעור (ע"י בינה מלאכותית):
האם מותר להשתמש במתלה ואקום בשבת, נושא שנוי במחלוקת. הדיון מתמקד בשאלה האם חיבור ואקום נחשב ל"בונה" – מלאכה אסורה בשבת – ומציג דעות שונות בנושא. הוא מבחין בין חיבור קבוע לחיבור ארעי, ובין בנייה בקרקע (כמו קיר) לבנייה בכלים ניידים. לבסוף, הדיון מגיע למסקנה ששימוש במתלה ואקום מותר בשבת, במיוחד כאשר מדובר בתליית פריטים שאינם חלק אינטגרלי מהמבנה, כמו תמונות או מגבות, מכיוון שאין כאן פעולה של בנייה מהותית. מסקנת הדיון מסוייגת ותלויה באם יוסכמו הדברים ע"י פוסקים נוספים.

לשמיעת השיעור בטלפון: 03-313-7547 שלוחה 221
להצטרפות לקבלת צנתוקים הקישו 6 בשלוחה ראשית
אין שמיעה - רעשים חזקים

 
לא נפתח אצלי
מה מסקנת הדברים? בילקו"י החדש נראה שגם ואקום אסור, כיון שכתב "דבק וכד'" והפנה בביאורים לשש"כ שהוא מקור הדין ושם כתב להדיא דבק או ואקום, ודימה זאת למסמר בקיר כך שנראה שהוא דאורייתא. ושאלתי למה הרב לא כתב להדיא גם ואקום..
 
נערך לאחרונה:

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון