ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
מדוע רבים מרבותינו הספרדים נהגו ללבוש קיטל אע"פ שמנהג הספרדים לא כך?
אבל העניין הוא שכאן כמעט כל הרבנים שאני רואה בתמונות לובשים קיטל, אע"פ שכל הזמן מדברים שרוב רבותינו לא היו עם קיטל, והרב יצחק אומר שמנהגנו לא ללבוש קיטל.מנהג הספרדים בדורות הקודמים, בעיקר המקובלים, היה ללבוש לבן, לאו דווקא קיטל...
רשימה יפה מאוד!ישנם מלא מנהגים שמקורם "ממנהגי אשכנז" , ואעפ"כ כל הספרדים נוהגים בז ההאידנא.
אם זה דוגמא בשמחת תורה - שמעלים כל הקרואים לתורה החל ממנהגי אשכנז, וכן עליית כל הנערים וכו' הוא ממנהגי האשכנזים, וכן חתן תורה ובראשית החל ממנהגי אשכנז.
מנהגי "שמחת בית השואבה" שעושים בחול המועד סוכות הובא ממנהגי אשכנזים
זכר למחצית השקל שנותנים לפני פורים החל ממנהגי אשכנז [כפי שהביא הדרכי משה].
בפורים עניין התחפשות הגיע ממנהגי אשכנז.
מנהג לאכול פירות האילן בט"ו בשבט החל מאשכנז [כפי שציין הבני ישכר מדור הב"י], והספרדים היום מהדרין מן המהדרין במנהג הזה.
ל"ג בעומר- כל עניין זה של שמחה ביום זה הובא ממנהגי אשכנז [החל במהרי"ל וכו'] והריקודים וזה שלא אומרים תחנון כל זה החל ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "אמצו" את המנהגים הללו.
בחג השבועות- כל ענייני מאכלי חלב הובא ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "מהדרים" במנהג האשכנזי הזה, וכן לקשט את הבית וכד' כל זה הובא ממנהגי אשכנז.
עשיית קידוש בבית הכנסת להולדת בת, הרבה מהספרדים נוהגים בזה היום אע"פ שהוא מנהג אשכנזי.
ועוד כהנה וכהנה רבות
ומדוע רבים מהספרדים נהגו ללבוש כובע קניטש וחליפה קצרה, אע"פ שמנהג אבותיהם לא היה כך?מדוע רבים מרבותינו הספרדים נהגו ללבוש קיטל אע"פ שמנהג הספרדים לא כך?
שכחת להוסיף את המנהג של טלית עם פסים לבנים שהתחיל ג"כ מהאשכנזיםישנם מלא מנהגים שמקורם "ממנהגי אשכנז" , ואעפ"כ כל הספרדים נוהגים בז ההאידנא.
אם זה דוגמא בשמחת תורה - שמעלים כל הקרואים לתורה החל ממנהגי אשכנז, וכן עליית כל הנערים וכו' הוא ממנהגי האשכנזים, וכן חתן תורה ובראשית החל ממנהגי אשכנז.
מנהגי "שמחת בית השואבה" שעושים בחול המועד סוכות הובא ממנהגי אשכנזים
זכר למחצית השקל שנותנים לפני פורים החל ממנהגי אשכנז [כפי שהביא הדרכי משה].
בפורים עניין התחפשות הגיע ממנהגי אשכנז.
מנהג לאכול פירות האילן בט"ו בשבט החל מאשכנז [כפי שציין הבני ישכר מדור הב"י], והספרדים היום מהדרין מן המהדרין במנהג הזה.
ל"ג בעומר- כל עניין זה של שמחה ביום זה הובא ממנהגי אשכנז [החל במהרי"ל וכו'] והריקודים וזה שלא אומרים תחנון כל זה החל ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "אמצו" את המנהגים הללו.
בחג השבועות- כל ענייני מאכלי חלב הובא ממנהגי אשכנז, והספרדים היום כולם "מהדרים" במנהג האשכנזי הזה, וכן לקשט את הבית וכד' כל זה הובא ממנהגי אשכנז.
עשיית קידוש בבית הכנסת להולדת בת, הרבה מהספרדים נוהגים בזה היום אע"פ שהוא מנהג אשכנזי.
ועוד כהנה וכהנה רבות
כוונתך שהמקור של זה הוא מהמהרש"ל ע"פ איך שהבין את הר"י ברונא - שהוא הבין שטלית לבנה צריכה להיות כולל התפרים וכו'.שכחת להוסיף את המנהג של טלית עם פסים לבנים שהתחיל ג"כ מהאשכנזים
לא צריך להגיע לחליפה קצרהומדוע רבים מהספרדים נהגו ללבוש כובע קניטש וחליפה קצרה, אע"פ שמנהג אבותיהם לא היה כך?
ובקיצור בגד זה בגד, ולובשים מה שמקובל/נוח/מעורר את האדם.
זה התחיל בבית המקדשישנם מלא מנהגים שמקורם "ממנהגי אשכנז" , ואעפ"כ כל הספרדים נוהגים בז ההאידנא.
מנהגי "שמחת בית השואבה" שעושים בחול המועד סוכות הובא ממנהגי אשכנזים
ברורזה התחיל בבית המקדש
מכיון שהוא עניינא דיומא, ואינו מדוייק (כי רב האי גאון לא היה אשכנזי...), אעתיק כאן מאמר שכתב שא"ב:אם זה דוגמא בשמחת תורה - שמעלים כל הקרואים לתורה החל ממנהגי אשכנז, וכן עליית כל הנערים וכו' הוא ממנהגי האשכנזים, וכן חתן תורה ובראשית החל ממנהגי אשכנז.
צ"ל הרב נהוראי יוסף אוחנה. מח"ס רבים.מהרב יוסף (?!) אוחנה
איזה ספרים?צ"ל הרב נהוראי יוסף אוחנה. מח"ס רבים.
יתכן מאוד שהוא ת"ח גדול וכו', אבל חשוב להיזהר מהשיטה שלו בזמני היום, כי אין שום היתר לסמוך על שיטת ר"ת לקולא לפי אף אחד מפוסקי הספרדים, וגם לדעת מרן הרב עובדיה מעיקר הדין ההלכה כהגאונים.צ"ל הרב נהוראי יוסף אוחנה. מח"ס רבים.