בפשטות אֹסרי לגפן פירושו לקשור, וגם אסירי המלך אסורים - הכוונה שהיו כלואים כעין קשורים, או שגם היו קושרים אותם ממש.
והנה כתב רבי סעדיה גאון על הפסוק דניאל ד' י"ב "ובאסור די פרזל":
והנה בפי' הראשון מבואר לכאורה שזה לשון קשירה [רק לא הבנתי מה הכוונה "בצביעות"], והביא על זה ראיה מאסרי לגפן.
ובפי' השני כתב שהכוונה משמר כבלים, ולכאורה גם זה מלשון קשירה, רק שלפי פירוש זה אין הכוונה לשעת ההריגה, אלא לפני כן כנראה. [או שלפי פירוש זה לא קאי על ושתי, וצ"ע שקיצר].
ואשמח אם מישהו יוכל לעזור בענין.
והנה כתב רבי סעדיה גאון על הפסוק דניאל ד' י"ב "ובאסור די פרזל":
והנה בפי' הראשון מבואר לכאורה שזה לשון קשירה [רק לא הבנתי מה הכוונה "בצביעות"], והביא על זה ראיה מאסרי לגפן.
ובפי' השני כתב שהכוונה משמר כבלים, ולכאורה גם זה מלשון קשירה, רק שלפי פירוש זה אין הכוונה לשעת ההריגה, אלא לפני כן כנראה. [או שלפי פירוש זה לא קאי על ושתי, וצ"ע שקיצר].
ואשמח אם מישהו יוכל לעזור בענין.