• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אבינו מלכינו בשחרית ר"ח

מה לגבי מחר שחרית בר"ח מותר לומר אבינו מלכינו בין חזרה להלל
לכאו' זה הפסק, או שיגידו לאחר הלל, או שלא יגידו אלא רק במנחה?
למה הפסק?
בין החזרה להלל?
זכור לי שאין להפסיק בין התפילה לנפילת אפים, אבל מה הבעיה להפסיק בין החזרה להלל?
 
במשנה ברורה סימן כה סק"ס: ימהר לחלצן קודם הלל והש"ץ אחר הלל ובחוה"מ של סוכות שיש פנאי בעוד שממתינין על האתרוג אף הש"ץ יחלוץ קודם הלל.
ונראה שזה בשביל שלא להפסיק בין חזרה להלל.
 
במשנה ברורה סימן כה סק"ס: ימהר לחלצן קודם הלל והש"ץ אחר הלל ובחוה"מ של סוכות שיש פנאי בעוד שממתינין על האתרוג אף הש"ץ יחלוץ קודם הלל.
ונראה שזה בשביל שלא להפסיק בין חזרה להלל.
שם הטעם בגלל הפסק או בגלל שזה חוה"מ שלא נוהגים להניח תפילין?
 
במשנה ברורה סימן כה סק"ס: ימהר לחלצן קודם הלל והש"ץ אחר הלל ובחוה"מ של סוכות שיש פנאי בעוד שממתינין על האתרוג אף הש"ץ יחלוץ קודם הלל.
ונראה שזה בשביל שלא להפסיק בין חזרה להלל.
אבל הוא כתב במפורש שהטעם הוא מחמת שאין פנאי ולא משום הפסק, ולכן בסוכות שיש פנאי גם הש"ץ יחלוץ.
אם זה בגלל הפסק, מאי שנא סוכות?
 
אבל הוא כתב במפורש שהטעם הוא מחמת שאין פנאי ולא משום הפסק, ולכן בסוכות שיש פנאי גם הש"ץ יחלוץ.
אם זה בגלל הפסק, מאי שנא סוכות?
סוכות ממילא מפסיקים ללולב, אבל בפסח, רק השליח ציבור לא חולץ, ולמה? כדי לא להפסיק בין חזרה להלל.
 
סוכות ממילא מפסיקים ללולב, אבל בפסח, רק השליח ציבור לא חולץ, ולמה? כדי לא להפסיק בין חזרה להלל.
אבל המשנ"ב לא כותב "כיון שבלאו הכי מפסיקים", אלא "שיש פנאי בעוד שממתינין" וזה לא נשמע שהסיבה היא הפסק אלא כפשוטו - פנאי.
 
מדובר על מקום שמניחים
וה"ה בחוה"מ - והאחרונים כתבו כיון די"א שלא להניח כלל בחוה"מ כדלקמן בסימן ל"א ימהר לחלצן קודם הלל והש"ץ אחר הלל ובחוה"מ של סוכות שיש פנאי בעוד שממתינין על האתרוג אף הש"ץ יחלוץ קודם הלל

משמע שכל הסיבה בגלל שיש אומרים שלא להניח...
 
וה"ה בחוה"מ - והאחרונים כתבו כיון די"א שלא להניח כלל בחוה"מ כדלקמן בסימן ל"א ימהר לחלצן קודם הלל והש"ץ אחר הלל ובחוה"מ של סוכות שיש פנאי בעוד שממתינין על האתרוג אף הש"ץ יחלוץ קודם הלל

משמע שכל הסיבה בגלל שיש אומרים שלא להניח...
זה סיבה למה ימהר להוריד ולא ישאר לאחרי ובא לציון.
 
וה"ה בחוה"מ - והאחרונים כתבו כיון די"א שלא להניח כלל בחוה"מ כדלקמן בסימן ל"א ימהר לחלצן קודם הלל והש"ץ אחר הלל ובחוה"מ של סוכות שיש פנאי בעוד שממתינין על האתרוג אף הש"ץ יחלוץ קודם הלל

משמע שכל הסיבה בגלל שיש אומרים שלא להניח...
ממהרים לחלוץ שלא להיות עם זה בהלל, ללא קשר לובא לציון
 
שאלה - 202965
שלום לכבוד הרב
האם בזמנים אלו בראש חודש לומר אבינו מלכנו לפני ההלל או אחריו או לא לומר בכלל?
תשובה
אחר אמירת ההלל.
וטעמו מבואר כאן
שאלה - 155204
שלום לכבוד הרב שלום רב
האם אומרים לשם יחוד לפני ההלל בראש חודש?
תשובה
חודש טוב ומבורך עליכם ועלינו טוב ומבורך. אין להפסיק בשום דבר בין חזרת השליח ציבור לאמירת ההלל כי יש לנו לשמוע ממנו קדיש תתקבל ועדיין אנחנו באמצע תפילת שחרית ואין להפסיק באמצע.
ואם תרצה לשם יחוד, כבר אמרת בתחילת תפילת שחרית וציינת שם "עם כל המצוות הכלולות בה". והנה אמרת קריאת שמע שהיא מדאורייתא, ולא אמרת עליה "לשם יחוד", כי נכלל בראשונה.
 
חזור
חלק עליון