אוכל שהגיע מחוץ ברכב לתחום בשבת

אם הרבנים כאן עוסקים בסוגיא זו
אשמח להחכים מה שלא הבנתי דברי מרן שכתב לת' דברי אביו מדברי השו"ע שאסר כל שיצא מחוץ לתחום
ומרן תי' ע"פ הרה"מ עיין בשיעור שם.
אולם לכאו' מרן זצוק"ל בעצמו כתב ע"פ הרב המגיד שכל ההיתר הוא רק בתוך התחום אבל מחוץ לתחום אסור
מצרף דברי מרן בחזו"ע בעניין שכתב לאסור בהכי, ואח"כ ממשיך לדון בדברים אחרים.
אשמח לשמוע דעת הרבנים כאן
צילום מסך 2024-11-12 142403.png
 
אם הרבנים כאן עוסקים בסוגיא זו
אשמח להחכים מה שלא הבנתי דברי מרן שכתב לת' דברי אביו מדברי השו"ע שאסר כל שיצא מחוץ לתחום
ומרן תי' ע"פ הרה"מ עיין בשיעור שם.
אולם לכאו' מרן זצוק"ל בעצמו כתב ע"פ הרב המגיד שכל ההיתר הוא רק בתוך התחום אבל מחוץ לתחום אסור
מצרף דברי מרן בחזו"ע בעניין שכתב לאסור בהכי, ואח"כ ממשיך לדון בדברים אחרים.
אשמח לשמוע דעת הרבנים כאן
הצג קובץ מצורף 27786
אני לא מונח כרגע בסוגיא,
אבל אם אני זוכר נכון, כשיש רק הוצאה חוץ לתחום בלבד, החמירו כי צריך חיזוק, אבל כשיש גם מלאכה דאורייתא, בזה לא צריך חיזוק, ולכן מותר.
(אא"כ כוונתך להקשות מהמילים שכתב בחזו"ע "כל שהחייל נמצא בתוך התחום", שלכאו' גם אם החייל היה מחוץ לתחום והביאו ברכב היה צריך להיות מותר).
 
באמת זה החילוק שמרן תירץ שאם זה רק איסור תחומין החמירו אבל אם יש גם איסור דאורייתא של הנסיעה ברכב לא החמירו כי אינו קל בעיני הבריות.
אבל ראשית בחזון עובדיה מבואר שבחוץ לתחום אסור.
ובעיקר שבדברי הרב המגיד מבואר שאפי' שיש גם איסור דאורייתא של העברת ד' אמות ברה"ר מ"מ אף בזה החמירו,
וז"ל המ"מ שם
מגיד משנה הלכות שבת פרק ו
וצ"ל לפי דבריהם ביצאו ע"י נכרי אי נמי אפילו ע"י ישראל החמירו בתחומין דדבריהם יותר מד"א דרה"ר דאורייתא לפי שדבריהם צריכין חזוק וזה צ"ע. ומ"מ כונת דבריהם על ידי ישראל היא ודאי כיון שחלקו בין שוגג למזיד:
מבואר שאם נוסף איסור דאורייתא עדיין נשאר האיסור והחמירו בזה.
 
חזור
חלק עליון