• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אור השבת מאיר!!!!!

אליהו חמוי

Active member
רציתי לשאול אם יש אי מי מחברי הפורום שיודע מדוע כבר זמן רב תוכנית אור השבת הופסקה
דוקא דברו על התחדשות ועתה הכל נעצר
ומתי ימשיך אם בכלל
למותר לציין כי התוכנית הינה חשובה ונדירה ביחודיותה אשר רובה ככולה עוסקת בבירור דעת מרן בדרכי ההוראה והפסיקה הצרופה ואם בעבר בכדי לעשות שימוש חכמים היה קשה היום די בהקשבה לתוכנית זו שמבארת את השקולים שעמודו אחר ההכרעות של מרן את משקלם של הסברות והראיות והכל תוך בהירות והסברה נאותה לכל שואל
 
נערך לאחרונה:
בעז"ה מחר בשעה 12:00 תשודר תוכנית גדולה של "אור השבת"!
הנושאים בתכנית:

א. אם אפשר להדליק חשמל ע"י הטלפון בשביל נר שבת לכשיחזרו לביתם בלילה?

ב. מה התשובה למה שפרסמו שבזמנינו גם לדעת מרן זצ"ל אסור לפתוח בקבוקים בשבת?

* אם מותר בשבת להעביר מים בשירותים "פעם נוספת" בשביל שהמים יקבלו צבע?

ג. אם מותר לקרא בשבת בספרי חכמות? (ישוב דברי מרן זצ"ל)

ד. האם צריך לפתוח רק חצי רוכסן מנרתיק התפלין כדי שלא יצטרך לדלג על תפלין של ראש?

ה. האם בחורים ספרדים יעשו בדיקת "דור ישרים" או שלא יעשו?
 
הנושאים בתוכנית השבוע - שמיני תשפ"ד:
א. כיצד מכשירים מיני-בר (וקומקום חשמלי) לפסח כשלפעמים מערים ממנו על מנה חמה או כוסכוס?
ב. האם מועיל טפט דק על השיש בפסח במקום הגעלה והכשרה?
ג. כיצד מכשירים לפסח את חלקי הכיריים של גז, החצובות, הראשים, והמשטח?
ד. האם מותר להדליק ביו"ט כיריים של גז מאש לאש בבניינים גבוהים שמותקן בהם "מאייד גז"?
ה. האם מותר לנקות בחול המועד כתם נקודתי שנפל על הבגד מלפני המועד?
ו. האם לימוד תורה לאבל ברגל מותר לכתחילה או רק בשעת הדחק?
ז. כיצד הדרך הנכונה להחמיר בשהחיינו בבדיקת חמץ עם פרי חדש, מתי יברך ומתי יאכל?
 
הנושאים בתוכנית השבוע - שמיני תשפ"ד:
א. כיצד מכשירים מיני-בר (וקומקום חשמלי) לפסח כשלפעמים מערים ממנו על מנה חמה או כוסכוס?
ב. האם מועיל טפט דק על השיש בפסח במקום הגעלה והכשרה?
ג. כיצד מכשירים לפסח את חלקי הכיריים של גז, החצובות, הראשים, והמשטח?
ד. האם מותר להדליק ביו"ט כיריים של גז מאש לאש בבניינים גבוהים שמותקן בהם "מאייד גז"?
ה. האם מותר לנקות בחול המועד כתם נקודתי שנפל על הבגד מלפני המועד?
ו. האם לימוד תורה לאבל ברגל מותר לכתחילה או רק בשעת הדחק?
ז. כיצד הדרך הנכונה להחמיר בשהחיינו בבדיקת חמץ עם פרי חדש, מתי יברך ומתי יאכל?
 
הנושאים בתוכנית השבוע - תזריע תשפ"ד:
א. האם ועד הבית יכול למכור את החמץ בבנין ובזה לפטור את הבנין מבדיקת חמץ?
ב. המשך בירור היתר קריאה בספרי חכמות בשבת, ומהם גדרי מוקצה מחמת גופו וכלי שמלאכתו לאיסור?
ג. האם מותר להניח מחשב על גבי ספרים על מנת לכתוב בו, ומהו המעמד של מחשב המיועד לחידושי תורה?
ד. מהי בדיוק הגדר של "רוב תשמישו" לענין הכשר כלים בפסח, ואם צריך להכשיר מיניבר, שיש, וכדומה, שהשתמשו בהם בחמץ רק פעם או פעמים בלבד?
ה. שיפוד שצלו בו בשר, ורוצים לצלות בו גבינת חלומי, האם מועיל לו הגעלה כשאינו בן יומו?
ו. האם מותר לערוך עלון תורני שבועי בחול המועד בשביל השבועות שלאחר המועד?
ז. מה המקור של אמירת יהי שם לאחר חזרת השליח ציבור ביום שלא אומרים תחנון?
ח. נער בן י"ג שנה האם מוציא את האחרים ידי חובתם בדאורייתא לדעת מרן זצ"ל אף לכתחילה?
 
הנושאים בתוכנית השבוע - תזריע תשפ"ד:
א. האם ועד הבית יכול למכור את החמץ בבנין ובזה לפטור את הבנין מבדיקת חמץ?
ב. המשך בירור היתר קריאה בספרי חכמות בשבת, ומהם גדרי מוקצה מחמת גופו וכלי שמלאכתו לאיסור?
ג. האם מותר להניח מחשב על גבי ספרים על מנת לכתוב בו, ומהו המעמד של מחשב המיועד לחידושי תורה?
ד. מהי בדיוק הגדר של "רוב תשמישו" לענין הכשר כלים בפסח, ואם צריך להכשיר מיניבר, שיש, וכדומה, שהשתמשו בהם בחמץ רק פעם או פעמים בלבד?
ה. שיפוד שצלו בו בשר, ורוצים לצלות בו גבינת חלומי, האם מועיל לו הגעלה כשאינו בן יומו?
ו. האם מותר לערוך עלון תורני שבועי בחול המועד בשביל השבועות שלאחר המועד?
ז. מה המקור של אמירת יהי שם לאחר חזרת השליח ציבור ביום שלא אומרים תחנון?
ח. נער בן י"ג שנה האם מוציא את האחרים ידי חובתם בדאורייתא לדעת מרן זצ"ל אף לכתחילה?
 
חזור
חלק עליון