מתוך ה'מגדלות מרקחים':
בשו"ע סי' תרע"ב ס"ב איתא, דלאחר שדלקו הנרות חצי שעה, מותר להשתמש לאורן של הנרות, דכבר אינן של מצוה. והקשה הבית יוסף בסי' תרע"ז, ממה שמבואר שם דמותר השמן של נרות חנוכה אסור בהנאה אף לאחר חנוכה, וטעון שריפה. וכתב ליישב, דבסי' תרע"ז מיירי שכבה בתוך הזמן, וא"כ הוי אותו השמן שהוקצה לדלוק בתוך חצי שעה, אבל בסי' תרע"ב דמיירי לאחר חצי שעה א"כ אותו השמן היותר על חצי שעה לא הוקצה למצוה מעולם.
וקשה, דזה ניחא מצד השמן, דהשמן שלאחר חצי שעה לא הוקצה, אבל הפתילות הרי הן אותן הפתילות שהודלקו והוקצו למצוותן, ואיך מותר ליהנות מהם. והיה מקום לומר דהפתילות מלכתחילה לא הוקצו, לפי סברת הראשונים הנ"ל דהטעם דלא דמי לסוכה לאחר החג משום דמלכתחילה עומד להתבער, משא"כ הפתילות שאינן עומדות להתכלות לגמרי. אמנם זה אינו שהרי כתבו הטור והר"ן דהפתילות טעונים שריפה לאחר חנוכה הרי שהוקצו למצוותן, ומפורש בר"ן דגם הפתילות נחשבות עומדות להתבער, וא"כ קשה לגבי הפתילות מה יהיה החילוק, וצ"ע.
ואולי י"ל דהיכא שלא נתן שיעור יותר מחצי שעה, דהנידון להשתמש שוב, אין הפתילות עומדות כ"כ לזה ואינו יושב ומצפה להשתמש שנית בפתילות לשוב ולהדליקן, וכמ"ש הר"ן דגם הפתילות עומדות להתבער. אבל בנותן שמן יותר מכשיעור דיש לו שימוש באותה הדלקה עצמה לאחר זמן חצי שעה, לזה שפיר עומדת הפתילה, ואז אינו מקצה אותה לגבי לאחר הזמן, ועי'.
בשו"ע סי' תרע"ב ס"ב איתא, דלאחר שדלקו הנרות חצי שעה, מותר להשתמש לאורן של הנרות, דכבר אינן של מצוה. והקשה הבית יוסף בסי' תרע"ז, ממה שמבואר שם דמותר השמן של נרות חנוכה אסור בהנאה אף לאחר חנוכה, וטעון שריפה. וכתב ליישב, דבסי' תרע"ז מיירי שכבה בתוך הזמן, וא"כ הוי אותו השמן שהוקצה לדלוק בתוך חצי שעה, אבל בסי' תרע"ב דמיירי לאחר חצי שעה א"כ אותו השמן היותר על חצי שעה לא הוקצה למצוה מעולם.
וקשה, דזה ניחא מצד השמן, דהשמן שלאחר חצי שעה לא הוקצה, אבל הפתילות הרי הן אותן הפתילות שהודלקו והוקצו למצוותן, ואיך מותר ליהנות מהם. והיה מקום לומר דהפתילות מלכתחילה לא הוקצו, לפי סברת הראשונים הנ"ל דהטעם דלא דמי לסוכה לאחר החג משום דמלכתחילה עומד להתבער, משא"כ הפתילות שאינן עומדות להתכלות לגמרי. אמנם זה אינו שהרי כתבו הטור והר"ן דהפתילות טעונים שריפה לאחר חנוכה הרי שהוקצו למצוותן, ומפורש בר"ן דגם הפתילות נחשבות עומדות להתבער, וא"כ קשה לגבי הפתילות מה יהיה החילוק, וצ"ע.
ואולי י"ל דהיכא שלא נתן שיעור יותר מחצי שעה, דהנידון להשתמש שוב, אין הפתילות עומדות כ"כ לזה ואינו יושב ומצפה להשתמש שנית בפתילות לשוב ולהדליקן, וכמ"ש הר"ן דגם הפתילות עומדות להתבער. אבל בנותן שמן יותר מכשיעור דיש לו שימוש באותה הדלקה עצמה לאחר זמן חצי שעה, לזה שפיר עומדת הפתילה, ואז אינו מקצה אותה לגבי לאחר הזמן, ועי'.

