• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אלימות קיצונית: מצור על בית הדין הרבני בת"א במסגרת הפגנה נגד הרפורמה

יצחק כהן הי"ו

Well-known member
מפגיני השמאל נגד הרפורמה המשפטית הפגינו היום באלימות רבה נגד בתי הדין הרבניים ברחבי הארץ.
בתל אביב צרו המפגינים על הכניסה למשרדי בית הדין הרבני בשדרות דוד המלך בתל אביב והיכו בחוזקה על דלתות המבנה שננעלו באופן מיידי.
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הפגינו גם מול בתי הדין הרבניים בחיפה, אשדוד, פתח תקווה רחובות והמועצה הדתית בירושלים.
בהנהלת בתי הדין הרבניים זעמו על הניסיון להסית את המפגינים נגדם. "הנהלת בתי הדין הרבניים מוחה על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית ועל אלימות המפגינים והניסיונות להכות מאבטחים. הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות למתדיינות ולמתדיינים מצד המפגינים בבית הדין הרבני בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק למבנה".
מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן, אמר כי "למערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית. גם הטיעון נגד המגמה להעביר את ענייני המזונות מבתי המשפט לבתי הדין הוא שקרי ושגוי. בתי הדין הרבניים דנים ופוסקים בענייני מזונות מדי יום ביומו מקום המדינה ועד היום. בתי הדין הרבניים הפוסקים על פי ההלכה מעדיפים את הנשים בנושא מזונות משום שעל פי ההלכה חובת המזונות היא על הבעל, לעומת בתי המשפט הדנים על פי מאזן ההכנסות".
נשיא בית הדין הרבני גדול, הרב הראשי הרב דוד לאו, אמר כי הוא "מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים להגיע אל בית הדין וכן מונע מציבור באי בתי הדין וילדיהם אשר עניינם אמור לידון היום בפני בית הדין לקבל את יומם".
"זו אנרכיה אשר מתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. דייני בית הדין לא ירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה למען אזרחי מדינת ישראל. אני פונה לרשויות אכיפת החוק בישראל ודורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין", סיכם הרב לאו.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הוסיף: "מחאת השמאל שוב חוצה גבולות ונחשפת כמסמנת ורודפת כל דבר שיש בו זיק של יהדות, ללא קשר לרפורמה המשפטית. אני שב וקורא לשמאל ולמנהיגיהם, עצרו את ההסתה, לפני שיהיה מאוחר מידי".
ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) יצא גם הוא נגד המפגינים ותהה: "איך למען השם בית הדין הרבני קשור למחאה נגד הרפורמה המשפטית? המאבק צריך להתמקד ברפורמה שמקודמת חד-צדדית. פעולות כאלה מרבות פילוג בישראל (וגם פוגעות במחאה). אנחנו בימי בין המיצרים שמזכירים לנו מה קורה כשאנחנו מפולגים.
אסור להיגרר למלחמת אחים".
 
ישי כהן: ‏כך זה נראה בבית הדין הרבני בתל אביב. רק לדמיין אנשי ימין מנסים לפרוץ לבניין בית משפט המחוזי בתל אביב. דיינים מספרים שנמצאים תחת מצור. לא יכולים להיכנס ולצאת מבית הדין.

נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו: ״מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים להגיע אל בית הדין. זו אנרכיה אשר מתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. הדיינים לא ירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה למען אזרחי מדינת ישראל״.

גורם בכיר בבית הדין הרבני לישי כהן: ״כבר לא מדובר על הפגנה לגיטימית. הם סגרו את השיבר מים מבחוץ. הם מטפסים על הבנין ועל החלונות. הם דפקו על הדלתות ועל החלונות, פתחו את החלונות וניסו לזרוק דברים לבפנים והמשטרה לא עושה כלום״.
 
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "מחאת השמאל שוב חוצה גבולות ונחשפת כמסמנת ורודפת כל דבר שיש בו זיק של יהדות, ללא קשר לרפורמה המשפטית. אני שב וקורא לשמאל ולמנהיגיהם, עצרו את ההסתה, לפני שיהיה מאוחר מידי".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי: "מעבר לפגיעה החמורה בשירות לאזרחי ישראל, אני חש הבוקר דאגה לשלומם של הרבנים, הדיינים והפקידים האמונים על מתן שירותי הדת בישראל, אסור להקל ראש בוודאי כאשר מדובר על בטחונם האישי, האחריות מוטלת על משטרת ישראל".

שר הדתות לשעבר, ח"כ מתן כהנא: איך למען השם בית הדין הרבני קשור למחאה נגד הרפורמה המשפטית? המאבק צריך להתמקד ברפורמה שמקודמת חד-צדדית. פעולות כאלה מרבות פילוג בישראל (וגם פוגעות במחאה). אנחנו בימי בין המיצרים שמזכירים לנו מה קורה כשאנחנו מפולגים. אסור להגרר למלחמת אחים.

ישי כהן: אחד המפגינים מול בית הדין הרבני בתל אביב עוכב על ידי המשטרה לאחר שאיים שיניח מטען ויפוצץ את בית הדין.
 
פרשן ׳כיכר׳ ישי כהן בואלפן ׳חדשות 12׳: ״מה היה קורה באולפן הזה אם מפגיני ימין היו מנסים לפרוץ לבית משפט המחוזי? מטילים מצור על שופטים, פותחים חלונות וזורקים חפצים, סוגרים את המים ומתעמתים עם המאבטחים? כולכם הייתם צורחים, אבל לבית הדין הרבני שיש לו מעמד של ערכאה שיפוטית, הכל מותר ועוד בגיבוי התקשורת״.

ישי כהן: בני גנץ הממלכתי מסרב לגנות את המתקפה על בתי הדין הרבניים. אסור לשתוק למתקפה שכזו על גוף שיפוטי ממלכתי. היום זה בתי דין, מחר זה בתי משפט. מצור על גוף שיפוטי בכשרות גנץ וחבריו. מאכזב.
.
 
הנהלת בתי הדין הרבניים מוחה על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית ועל אלימות המפגינים והנסיונות להכות מאבטחים. הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות למתדיינות ולמתדיינים מצד המפגינים בבית הדין הרבני בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק למבנה.
 
חזור
חלק עליון