רש"י (טז, טו) עה"פ "אל תפן אל מנחתם" מביא מתנחומא "יודע אני שיש להם חלק בתמידי ציבור [וביאר השפתי חכמים בשם הגור אריה שזה הולך על המנחת נסכים] - אף חלקם לא יקובל לפניך לרצון, תניחנו האש ולא תאכלנו",
ומשמע מהתנחומא שיש לכל יהודי חלק מסוים בקרבן, ולכאורה זהו חידוש גדול,
גם צריך תלמוד אם זה קשור למה שנכתב בפר' במדבר האם כלפי שמיא גליא חלות ספק.
אגב עי' תוס' (ב"ק פח, ב ד"ה הכא) שדנו אם היה ברירה בחלוקת הארץ ע"י האורים ותומים.
ואשמח אם יעירו בזה.
ומשמע מהתנחומא שיש לכל יהודי חלק מסוים בקרבן, ולכאורה זהו חידוש גדול,
גם צריך תלמוד אם זה קשור למה שנכתב בפר' במדבר האם כלפי שמיא גליא חלות ספק.
אגב עי' תוס' (ב"ק פח, ב ד"ה הכא) שדנו אם היה ברירה בחלוקת הארץ ע"י האורים ותומים.
ואשמח אם יעירו בזה.