שלום עליכם,
שאלה שנשאלה בבית הכנסת
נאמר בברכות מא. "כל המוקדם בפסוק זה מוקדם לברכה" - האם יש מצוה מסויימת בתורה שבה רואים את העדיפות לכל המוקדם בפסוק? דהיינו האם יש מצוה שבה הזית קודם לתמר וכיוצ"ב? שהרי כל ברכות הנהנין הם מדרבנן אם כן היכן ראינו שהתורה החשיבה את כל המוקדם בפסוק יותר מן המאוחר. ואם לא מצינו בתורה עדיפות לכל המוקדם בפסוק אז מה הסברא להקדים את כל הקרוב ל"ארץ".
שאלה שנשאלה בבית הכנסת
נאמר בברכות מא. "כל המוקדם בפסוק זה מוקדם לברכה" - האם יש מצוה מסויימת בתורה שבה רואים את העדיפות לכל המוקדם בפסוק? דהיינו האם יש מצוה שבה הזית קודם לתמר וכיוצ"ב? שהרי כל ברכות הנהנין הם מדרבנן אם כן היכן ראינו שהתורה החשיבה את כל המוקדם בפסוק יותר מן המאוחר. ואם לא מצינו בתורה עדיפות לכל המוקדם בפסוק אז מה הסברא להקדים את כל הקרוב ל"ארץ".