• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

[URL unfurl="true"]http://ladaat.web-star.co.il/Gilionot/20230902/[1606]%d7%91%d7%90%d7%a8_%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%94_%d7%9b%d7%99_%d7%aa%d7%91%d7%95%d7%90.pdf[/URL]


כה אמר כ "ק האדמו"ר מסטריקוב זי"ע , כי בכל מקום שבתורה יש איזה קשר ושייכות בין ה 'קרי ' וה'כתיב', וכגון(בפר' כי תצא) שהכתיב הוא 'נער' (נערה בלא אות ה') והקרי עם ה ', לא כן הם פני הדברים בתוכחה , שהקרי והכתיבהינם תיבות אחרות לגמרי (כגון עפולים - טחורים) ללמדך שלא כפי שנראה לך כן הוא האמת... ולדידן, בבוא על האדםזמן או מצב של 'תוכחה ', עוברים עליו זמנים קשים, ידע שגם אם 'רואה ' מציאות לנגד עיניו הרי 'הקריאה ' היאאחרת לגמרי ... והנראה כ'צרה' אינו אלא 'חסד ורחמים'... ורמז לדבר, שהנה הבעל קורא אסור לו לקרוא התיבהבעל פה ועליו להביט בתוך 'ספר התורה ' ולקרוא את ה 'קרי' מתוך ה 'כתיב' הגם שאינו רואה את אשר הוא אומר,כי בא לומר לנו , עיין היטב ואו אז תראה שאין זה כפי שנראה לך, ואין כאן אלא טובה וברכה .ביאור נפלא הביא בעל ה 'אלופי יהודה' בשם אחיו הגאון ר' יעקב ש. פריינד זצ"ל על דברי רש "י (בראשית יח טז)'כל השקפה שבמקרא לרעה חוץ מהשקיפה ממעון קדשך מן השמים' (פרשתן כו טו), כי הנה המשקיף ומביט עלהנעשה בעולם פעמים ייראה לו כי יש כאן הנהגת דין ורעה... אבל כשמשקיף 'מן השמים' שם רואים כי הכללטובה , ואין כאן כל רעה כלל וכלל .


חזור
חלק עליון