ידועים דברי התוס' ועו''ר שאויר בשלושה פוסל וכן סכך פסול בארבעה הוא דוקא אם הוא חוצה את הסוכה לאורך שאז הוא מחלק את הסוכה לשתיים אבל אם יש מקום אחד של אויר אי''ז פוסל את הסוכה כלל אלא שאסור לישון תחת מקום זה וכמדומני שכך נפסק בשו''ע
ובאמת שהמאירי ואולי גם המכתם מביאים שיטות שחולקות וס''ל שכל אויר שלושה פוסל את הסוכה.
ומצאתי עוד יותר חידוש בדברי רבי אברהם מן ההר כמדומני דף יד שכותב שאויר שלושה וסכך פסול פוסלים בארבעה הוא אפילו אם זה באמצע ולא עוד אלא שאפילו אם הוא בדופן רביעית ג''כ פוסל
והדברים מופלאים הלא בדופן רביעית אין דופן ויכול לומר שרוצה שהסוכה תגמר קודם ומדוע הסוכה פוסלת
יש מחלוקת גדולה מאד באחרונים במקרה לדוגמא שיש שש טפחים סכך כשר ושלוש טפחים סכך פסול שאינו מצטרף האם אפשר לומר שאני רוצה שחלק מהסכך הפסול יצטרף וישלים לשיעור סוכה וחלק לא יהיה חלק מהסוכה דעת המג''א שפסול אבל דעת רעק''א בגליון שם שאם זה באמצע הסוכה אכןזה פוסל אבל אם זה בדפנות יכול לומר שלא רוצה את כל הסכך הפסול בסוכה והחזו''א גם מיקל אלא שיש לו חלוקה אחרת.
ובאמת שהמאירי ואולי גם המכתם מביאים שיטות שחולקות וס''ל שכל אויר שלושה פוסל את הסוכה.
ומצאתי עוד יותר חידוש בדברי רבי אברהם מן ההר כמדומני דף יד שכותב שאויר שלושה וסכך פסול פוסלים בארבעה הוא אפילו אם זה באמצע ולא עוד אלא שאפילו אם הוא בדופן רביעית ג''כ פוסל
והדברים מופלאים הלא בדופן רביעית אין דופן ויכול לומר שרוצה שהסוכה תגמר קודם ומדוע הסוכה פוסלת
יש מחלוקת גדולה מאד באחרונים במקרה לדוגמא שיש שש טפחים סכך כשר ושלוש טפחים סכך פסול שאינו מצטרף האם אפשר לומר שאני רוצה שחלק מהסכך הפסול יצטרף וישלים לשיעור סוכה וחלק לא יהיה חלק מהסוכה דעת המג''א שפסול אבל דעת רעק''א בגליון שם שאם זה באמצע הסוכה אכןזה פוסל אבל אם זה בדפנות יכול לומר שלא רוצה את כל הסכך הפסול בסוכה והחזו''א גם מיקל אלא שיש לו חלוקה אחרת.